فرهنگ بزرگ سخن
تخفیف

%15

فرهنگ بزرگ سخن (8جلدی)

(28)
نویسنده:

85,000,000ریال

72,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2538

علاقه مندان به این کتاب
20

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرهنگ بزرگ سخن

انتشارات سخن منتشر کرد:
کتاب «فرهنگ بزرگ سخن» به کوشش دکتر حسن انوری و با همکاری بیش از یک‌ صد تن مشاور، نویسنده، ویراستار، نقاش و مترجم در طول هشت سال با تلاش بسیار تدوین شده است.

این کتاب هشت جلدی دارای بیش از 75000 سرواژه‌ی اصلی (مدخل اصلی)، 45000 سرواژه‌ی فرعی (مدخل فرعی)، 160000 شاهد مستند، 1000 مثال و 1500 تصویر است.

کتاب فرهنگ بزرگ سخن شامل همه‌ی واژه‌های به کار رفته در زبان فارسی قدیم و جدید است که از 450 اثر و از آثار هشتصد نویسنده و شاعر استخراج شده است و از آن میان 270 اثر مکتوب از قدما و 183 اثر از معاصران مبنای کار بوده است.

در این فرهنگ برای همه‌ی واژه‌ها و تعبیرات در حوزه‌ی واژگان عمومی از قدیم و جدید شاهد مستند نقل شده و نخستین بار در تاریخ فرهنگ‌نویسی فارسی، آثار نویسندگان و شاعران قدیم در کنار نویسندگان دوره‌ی قاجار و قرن حاضر قرار گرفته است، از این رو فرهنگ بزرگ سخن سیر تحول واژه‌ها را از قرن سوم و چهارم هجری تا امروز نشان می دهد. همچنین در آثار مربوط به زمان حاضر سعی شده است از کسانی شاهد نقل شود که زبان فارسی، زبان مادری آنان بوده و به ویژه به زبان فارسی متداول در مرکز ایران داستان نوشته‌اند، چنان که بر این مبنا، در آغاز کار یک‌صد و سی و پنج اثر از نویسندگان معاصر فیش شده است. فرهنگ بزرگ سخن، نخستین فرهنگ بزرگی است که به وسیله‌ی متخصصان رشته‌های گوناگون علمی نوشته شده و اصطلاحات هر رشته را، متخصص آن رشته نوشته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی