حدیث نفس (1و2)(تک جلدی)

(23)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2364

علاقه مندان به این کتاب
31

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب حدیث نفس

انتشارات نی منتشر کرد:
نوشتن به زندگی شور و روشنی می بخشد. علت اصلی نوشتن، بیش تر آن است که نویسنده نمی تواند ننویسد. این خاطره های رسته از فراموشی که سالیان سال در کنه ذهن من خفته بود، در پیرسالی به خلجان درآمد و خود خود را نویساند. نوشتن در این حال بیش تر گوش دادن بود تا سخن گفتن و دستاورد هم، چنان که خواهید دید، یکسره مکاشفه است و بدون موعظه و مبالغه. نویسنده به جای آن که چیزی بیندیشد، درباره ی چیزی که می اندیشد می نویسد. ندانسته ای به قلم نیامده، اما دانسته ها هم، به دلایل آشکار، همه به قلم ننشسته ـ که جای تأسف است.
آن چه نوشته شده، به هر صورت، در هشتادوچند سال عمر بر نویسنده گذشته است، و ای بسا که او در این بازنگری به گذشته، ناخودآگاه می خواسته خود را بهتر بشناسد... مگر نه که آفتاب به لب بام رسیده؟
حسن کامشاد پژوهشگر ادبی و مترجم، در سال 1304 در شهر اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات اولیه را در دبییرستان ادب اصفهان گذراند و با ورود به دانشکده حقوق دانشگاه تهران کارشناسی حقوق گرفت. پس از فارغ التحصیلی به جنوب رفت و در شرکت نفت مشغول به کار شد. پس از آن، مدتی به دعوت دانشگاه کمبریج به تدریس زبان فارسی در این دانشگاه پرداخت و هم زمان با تدریس، تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه کمبریج شد. پس از فارغ التحصیلی به عنوان استاد زبان فارسی در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. او همچنین استاد مدعو دانشگاه کالیفرنیا بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید کاظم موسوی
    • پاسخ به نظر

    من این کتابو سه سال قبل خوندم هر دو جلدش رو طی یک هفته میشه خوند زندگی نامه بسیار جالب حسن کامشاد مترجم معروف می باشد کامشاد دوستی تنگاتنگی با شاهرخ مسکوب نویسنده شهیر ایرانی دارد حتما پیشنهاد میکنم بخونید

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی