سایه های شب

(18)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2245

علاقه مندان به این کتاب
38

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سایه های شب

انتشارات نگاه منتشر کرد:
سایه‌هاى شب (دیو درون) هفدهمین رمان از مجموعه‌ى بیست جلدى خانواده‌ى روگون‌ـماكار است كه امیل زولا در 1889 نوشتن آن را آغاز كرد و سپس چندى بعد در 1890 از چاپ درآمد. اما سایه‌هاى شب نیز مانند خوشبختى بانوان، ژرمینال و پول تفاوتى اساسى با دیگر رمان‌هاى این مجموعه‌ى سترگ دارد و آن این است كه نگارش آن بیشتر تحت تأثیر دگرگونى‌ها و رویدادهاى صنعتى بزرگ ربع واپسین سده‌ى نوزدهم شكل گرفته است تا بر پایه‌ى طرح نخستین زولا براى نوشتن مجموعه‌اى از داستان‌ها در توصیف دوران موسوم به امپراتورى دوم فرانسه (1852تا 1870) كه غرق در خودكامگى، دزدى، تباهى، روسپیگرى و قوادى بود. زولا از نخستین رمان‌نویسان سده‌ى نوزدهم است كه به صنعت مدرن اقبال نشان مى‌دهد.
سایه‌هاى شب از ایستگاه راه‌آهن پاریس مى‌آغازد، در میان محوطه‌ى راه‌آهن چون جویبارى از فلز و خون و هیجان ادامه مى‌یابد و روى خطوط راه‌آهن به پایان مى‌رسد. توصیف‌هاى زولا از محیط راه‌آهن و زندگى روى خط‌آهن چنان زنده و تپنده است كه گویى تعمیرگاه‌ها، لكوموتیوها، چرخش سینىِ دوّار و حركات مداوم دستگاه‌هاى لكوموتیو نفس مى‌كشند. زولا در سایه‌هاى شب از شلوغى ایستگاه، بخار لكوموتیوها، سرعت سرسام‌آور و مرگبار قطارها، فانوس‌هاى سبز و سرخِ سوزنبان‌ها، سگ‌ها و شكارچى‌ها، پیرزن‌ها و پیرمردها، روغن و آتش و زغال و خاكستر به جا مانده از سوخت لكوموتیوها، قطارهایى شتابنده كه بى‌اعتنا به سرنوشت‌هاى انسانى به سوى «آینده» روان‌اند، سخن مى‌گوید.
اما سایه‌هاى شب فقط داستان عشق و مرگ، حسد و خشونت، تباهى و نومیدى، هوس و سركوفتگى نیست؛ سایه‌هاى شب روایت شگفت‌آور گوشت و فولاد، سیاهى زغال، و رنگ پریدگى پوست زنانه، سرعت سرسام‌آور ماشین و حركت مهارنشدنى روح بشر نیز هست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی