سه گانه کوئوت شاه کش (2)(جلد اول)(ترس مرد فرزانه)

(3)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
820

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سه گانه کوئوت شاه کش

انتشارات بهنام منتشر کرد:
موهای مرد قرمز آتشین بود. درست مثل شعله های آتش. چشم هایش سیاه و سرد بود و حالت مردی را داشت که مدت ها پیش امید به خوابیدن را رها کرده است. این کتاب شرح اتفاقات زندگی کوئوت از زبان خود او در روز دوم از مجموعه خاطرات شاه کش است. کوئوت اولین گام را در مسیر قهرمان شدن برمی دارد و می فهمد وقتی مردی در عصر خودش به اسطوره تبدیل می شود، زندگی برایش تا چه حد دشوار خواهد بود. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی جلد دوم سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مردِ فرزانه) اثر پاتریک راتفوس

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد دوم سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مرد فرزانه) از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد دوم سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش (ترس مرد فرزانه) از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب کوئوتِ شاه کش (ترسِ مرد فرزانه) از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ دیوید گمل
• پرفروش‌ترین کتاب داستانی نیویورک تایمز
• نامزد دریافت جایزۀ کتاب برتر سال 2011 از سایت گودریدز
• نامزد دریافت جایزۀ بهترین کتاب فانتزی سال 2011 به انتخاب کاربران گودریدز
• نامزد دریافت جایزۀ بهترین نویسنده سال 2011 به انتخاب کاربران گودریدز

معرفی سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش:

سه‌گانۀ کوئوت شاه‌کش یک رمان فانتزی از نویسندۀ آمریکایی پاتریک راتفوس است که جلد اول آن با عنوان «نامِ باد» در سال 2007 منتشر شد. جلد دوم این سه‌گانه با نام ترسِ مردِ فرزانه در سال 2011 منتشر شد و قرار است جلد سوم آن در سال 2023 منتشر شود. جلد دوم سه‌گانۀ کوئوت شاه‌کش در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به رتبۀ اول رسید. گرچه نسخه‌های اصلی این سه‌گانه در دو جلد منتشر شده است اما نشر بهنام برای راحتی بیشتر خوانندگان جلد اول و دوم سه‌گانۀ کوئوت شاه‌کش را در سه جلد جداگانه منتشر کرده است و در مجموع شش جلد از این کتاب از نشر بهنام منتشر شده است.

واکنش‌های جهانی به کتاب کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مردِ فرزانه):

«راتفوس همان نویسندۀ جدید و بزرگی است که منتظرش بودیم و سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش یک کتاب شگفت‌انگیز است.» - اورسن اسکارت کارت، نویسندۀ کتاب بازی اندر

«راتفوس چیزهای واقعی و رایج مثل جاه‌طلبی، شکست، هنر، عشق و فقدان را به یک دنیای فانتزی کشانده و رمانی بی‌نظیر خلق کرده است.» - تاد ویلیامز، نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز

«کوئوتِ شاه‌کش در دنیایی بی عیب و نقص و جذاب روایت شده است.» - جو والتون، نویسنده

«طرفداران فانتزی‌های حماسی جورج آر.آر. مارتین یا جی. آر. آر. تالکین قطعاً عاشق این سه‌گانه خواهند شد.» - نی‌پی‌آر

چرا باید رمان کوئوت شاه‌کش (ترسِ مرد فرزانه) را بخوانیم؟

با گذر زمان و همگام با رشد ادبیات، ادبیات فانتزی نیز به جایگاهی بالاتر از گذشته دست یافت. این گونۀ ادبی دیگر ابزاری برای سرگرمی کودکان و نوجوانان و البته پُر کردن مجله‌های ادبیات زرد تلقی نمی‌شود. ادبیات فانتزی طی سال‌های گذشته نه تنها با اقباس گستردۀ مخاطبین روبه‌رو شده است بلکه بسیاری از آثار فانتزی توانسته‌اند در میان شاهکارهای ادبی قرن قرار بگیرند و سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش یکی از این آثار است که توانست نه تنها نوجوان بلکه بزرگسالان را با نثر زیبایش محسور کند. بنابراین اگر به کتاب‌های فانتزی علاقه دارید حتماً این سه‌گانۀ فوق‌العاده را بخوانید. دقت داشته باشید که پیش از مطالعۀ جلد دوم این سه‌گانه باید جلد اول آن با عنوان «نامِ باد» را مطالعه نمایید.

جملات درخشانی از جلد اول کتاب کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مردِ فرزانه):

«سحر نزدیک بود. مهمانخانه‌ی وِیستون در سکوت فرو رفته بود، سکوتی که از سه بخش تشکیل می‌شد. بارزترین بخش آن سکوتی توخالی و انعکاس‌دار بود که از فقدان برخی چیزها ناشی می‌شد. اگر آن شب توفان شده بود، قطرات باران با سروصدا روی تاک‌های سِلاس پشت مهمانخانه فرود می‌آمدند. صدای رعد نیز می‌نالید و می‌غرید و این سکوت را مانند برگ‌های پاییزی در جاده جارو می‌کرد و با خود می‌برد. اگر مسافرانی آنجا اتاق گرفته بودند، با غرولندهایشان و کش و قوسی که به بدنشان می‌دادند این سکوت را مانند رویاهایی فرسوده و نیمه‌فراموش‌شده محو می‌کردند. اگر آهنگی پخش می‌شد... اما نه، البته که آهنگی در کار نبود. در واقع هیچ‌یک از این موارد وجود نداشتند و در نتیجه این سکوت همچنان پابرجا بود. داخل ویستون، مرد موسیاهی آهسته در پشتی را پشت سرش بست. درحالیکه در تاریکی مطلق راه می‌رفت، پاورچین پاورچین از آشپزخانه گذشت، از جلوی پیشخوان رد شد و از پله‌های زیرزمین پایین رفت. با سهولتی که نتیجه‌ی تجربه‌ای طولانی‌مدت بود، از قدم گذاشتن روی تخته‌های تق و لقی که ممکن بود زیر وزن او ناله کنند یا آه بکشند، اجتناب کرد. هر قدم آهسته‌ای کم‌ترین سروصدای ممکن را به دنبال داشت. با این کارش سکوت کوچک و دزدکی‌اش را به آن سکوت توخالی و بزرگتر اضافه می‌کرد.»

«لبخند باست در جایش باقی ماند. با صدایی آهسته و آرام گفت: «متوجه نشدی، چون درگیر افتادنت روی زمین بودی. ولی وقتی داشتی فرار می‌کردی خندید. سه بار از ته دلش خندید. صدای خنده‌اش فوق‌العاده‌اس. مثل میوه می‌مونه. مثل موسیقی. ماه‌ها از آخرین باری که صداش رو شنیدم می‌گذشت.» باست حلقه‌ی شاخه‌های راج را دوباره به سمت او گرفت و با کمرویی لبخند زد. «واسه همین اینو واست درست کردم. از تمام گرامریم استفاده کردم. واسه همین بیشتر از اونی که فکر می‌کنی سبز و پایدار می‌مونه. شاخه‌های راج رو به روش مناسب جمع کردم و با دست خودم بهشون شکل دادم. جستجو شد، ساخته و پرداخته شد و برای هدفی به کار گرفته شد.» مانند پسربچه‌ای مضطرب که دسته گلی در دست دارد، آن را جلو برد. «بیا، هدیه‌ایه که به میل خودم می‌دم. مجبور نیستی در ازاش چیزی بهم بدی.» وقایع‌نویس با تردید دستش را دراز کرد و تاج را گرفت. آن را در دستش چرخاند و نگاهی به آن انداخت. تمشک‌های قرمز مانند جواهر لابه‌لای برگ‌های سبز تیره خانه کرده بودند و شاخه‌ها طوری بافته شده بودند که تیغ‌هایشان به سمت بیرون بود.»

«همه‌ی ترم‌های دانشگاه به یک شکل شروع می‌شدند: قرعه‌کشی ورودیه و بعد حدود دو هفته مصاحبه. می‌شود گفت حکم آش کشک خاله را داشتند. شک ندارم که این روند آغازی منطقی داشت. مطمئنم آن زمان که دانشگاه کوچک‌تر بود، این مصاحبه‌ها واقعی بودند. فرصتی برای اینکه دانشجوها با استادها درباره‌ی آنچه یاد گرفته بودند صحبت کنند. یک گفت‌وگو. یک مباحثه. ولی این روزها دانشگاه میزبان بیش از هزار دانشجو بود. وقتی برای گفت‌وگو نداشتند. به جای آن هر دانشجو در عرض چند دقیقه آماج بهمنی از سوالات قرار می‌گرفت. با اینکه مصاحبه‌ها کوتاه بودند، یک جواب نادرست یا مکث طولانی می‌توانست تاثیر زیادی روی شهریه‌ات داشته باشد. دانشجوها قبل از مصاحبه تمام وقتشان را صرف درس خواندن می‌کردند. پس از آن برای جشن گرفتن یا دلداری دادن به خود در مصرف نوشیدنی زیاده‌روی می‌کردند. به همین دلیل در طول یازده روز ورودیه، اکثر دانشجوها در بهترین حالت نگران و خسته به نظر می‌رسیدند. در بدترین حالت نیز مانند مردان سلاخ با چشم‌هایی بی‌روح و صورتی رنگ پریده که نتیجه‌ی کم‌خوابی یا نوشیدنی زیاد یا هر دو بود، در دانشگاه پرسه می‌زدند.»

تحلیلی بر رمان کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مرد فرزانه)‌:

در جلد اول سه‌گانۀ کوئوت شاه‌کش با کوت آشنا شدیم، پسر بچه‌ای دوازده ساله که پدر و مادرش را از دست داده و مجبور است در خیابان‌ها گدایی کند. کوت موهایی قرمز و چشمانی سبز و البته ویژگی‌های جادویی دارد و همین ویژگی‌ها و کارهای عجیب‌وغریبش او را به مدرسۀ جادوگری می‌کشاند تا بتواند مهارت‌هایش را تقویت کند و هنرهای رزمی بیاموزد. اما هیچ‌چیز آن‌طور که کوت پیش‌بینی می‌کرد پیش نمی‌رود. تمامی وقایع رمان در دنیای خیالی تِمرانت می‌گذرد و داستان کوت را یک وقایع‌نویس طی سه روز از دید خودش و شخصیت اصلی روایت می‌کند. کوت در نهایت تبدیل به یکی از مخوف‌ترین و بزرگ‌ترین جادوگران سرزمین خیالی تِمرانت می‌شود.

خلاصه داستان سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش (ترسِ مرد فرزانه)

ترس مرد فرزانه بازگویی داستان زندگی کوت در مسافرخانه است؛ روایتی که در نامِ باد آغاز شده بود و حالا در ترس مرد فرزانه ادامۀ سرگذشت کوت را می‌خوانیم. رقابتی نفس‌گیر با یکی از اعضای قدرتمند طبقۀ اشراف در جریان است و کوت مجبور می‌شود تا دانشگاه را ترک کند و به دنبال سرنوشتش به خارج از کشور برود. او سرگردان، بی‌پول و تنها به وینتاس سفر می‌کند و به سرعت درگیر سیاست جامعۀ درباری می‌شود. کوت در حالی که تلاش می‌کند یک نجیب‌زادۀ قدرتمند را مدیون خود سازد، متوجۀ یک سوء قصد می‌شود و پس از درگیری با رقیبش، مجبور می‌شود گروهی از مزدوران را رهبری کند تا بتواند بفهمد چه کسی یا چه چیزی در جاده به مسافران پادشاه حمله کرده است. در تمام این مدت کوت به دنبال پاسخ می‌گردد و تلاش می‌کند حقیقت را دربارۀ مرگ والدینش نیز کشف کند اما در طول راه به دام مزدوران افسانه‌ای آدِم می‌افتد و مجبور می‌شود به قلمرو دیگری فرار کند.

میزان فروش کتاب

سه‌گانۀ کوئوت شاه‌کش پرفروش‌ترین کتاب فانتزی قرن بیست و یکم است.

اگر از خواندن سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش را بی‌شک می‌توان زیباترین و قدرتمندترین اثر فانتزی دانست که در قرن بیست و یکم منتشر شده است. ترسِ مردِ فرزانه شاهکاری است که خوانندگان را به افکار یک جادوگر و دنیایی فانتزی و جذاب می‌کشاند. بنابراین اگر از خواندن این کتاب فانتزی لذت بردید، خواندن کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نخستین قانون (تیغ شمشیر) اولین جلد از سه‌گانۀ جو ابرکرومبی نویسندۀ بریتانیایی داستان‌های فانتزی است. داستان نخستین قانون شخصیت‌های مختلفی دارد که سرنوشت هر کدام را جداگانه می‌خوانید و در انتها سرنوشت این شخصیت‌ها به طرزی عجیب به یکدیگر گره می‌خورد. 

- جلد اول مجموعه داستان‌های سپتیموس هیپ با نام افصون اثر انجی سیج نویسندۀ بریتانیایی است. این مجموعۀ هفت جلدی داستان پسری به نام سپتیموس است. او هفتمین پسر از هفتمین پسر است و در شب تولدش ناگهان ناپدید می‌شود و قابله می‌گوید که این پسر مُرده است. همان شب پدر او در برف‌ها به نوزاد دیگری برمی‌خورد که سر راه رها شده است. او این دختر بچه را مانند فرزند خودش بزرگ می‌کند اما این دختر اسرارآمیز کیست؟ چه بلایی بر سر سپتیموس واقعی آمده است؟ 

دوندۀ هزارتو  اثر جیمز دشنر نویسندۀ آمریکایی داستان‌های تخیلی است. دوندۀ هزارتو یک رمان علمی - تخیلی دیستوپیایی است که جلد اول آن در سال 2009 منتشر شد و در سال 2014 به فیلمی پرفروش تبدیل شد. این کتاب با داستان توماس و بیدار شدنش در یک آسانسور فلزی آغاز می‌شود. او جز نامش هیچ‌ خاطرۀ دیگری ندارد، نمی‌داند کیست و از کجا به این هزارتو رسیده است.

کتابِ الریک ملنیبونِی اثر مایکل مورکاک نویسندهٔ انگلیسی است. مورکاک اولین بار این شخصیت را در داستان کوتاهِ «شهر رویایی» خلق کرد و این ضد قهرمان زال محکوم به فنای مورکاک تبدیل به یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های ادبیات فانتزی شد. این اولین و کامل‌ترین رمانِ مورکاک است که در آن به آخرین امپراتوری تمدن جزیرهٔ راکد ملنیبونی پرداخته است.

دربارۀ پاتریک راتفوس‌: نویسندۀ سه‌گانۀ کوئوتِ شاه‌کش

ترس مرد فرزانه

پاتریک راتفوس در سال 1973 در ایالت ویسکانس آمریکا به دنیا آمد. او کودکی و نوجوانی‌اش را در خانواده‌ای روشن‌فکر و متفکر سپری کرد  و در سال 1991 برای تحصیل در رشتۀ شیمی وارد دانشگاه ویسکانسن شد اما پس از دو سال از تحصیل کناره گرفت و شروع به نوشتن سه‌گانۀ کوئورتِ شاه‌کش کرد و با نوشتن همین سه‌گانه نیز به شهرت رسید. او پس از مدتی دوباره به دانشگاه بازگشت و این بار به مدت هفت سال به مطالعۀ انسان‌شناسی، فلسفه، ادیان مشرق زمین، علم کیمیا، فراروانشناسی، ادبیات و نویسندگی پرداخت و در آخر مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ زبان انگلیسی از دانشگاه ویسکانسین در سال 1999 اخذ کرد. او سپس به صورت پاره‌وقت در استیونز پوینت به تدریس پرداخت و در سال 2002 مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ هنر و زبان انگلیسی از دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافت کرد. او در سال 2002 با قسمت منتشر نشدۀ جلد دوم سه‌گانۀ کوئورتِ شاه‌کش برندۀ مسابقۀ «نویسندگان آینده» شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی