نوشتار و تفاوت

(26)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2650

علاقه مندان به این کتاب
47

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نوشتار و تفاوت

انتشارات نی منتشر کرد:
اثر شایسته ی تقدیر در مشترک در سی و پنجمین دوره ی کتاب سال
در بخش فلسفه ی غرب سال 96
نوشتار و تفاوت مجموعه ای از نخستین مقالات دریدا است که در سال 1967منتشر شد و در میان آثار او جایگاهی ممتاز دارد. دریدا در هریک از این مقالات، که نوعی سکوی پرتاب شمرده می شوند، بعضی درون مایه های بنیادی و روش های کلیدی اندیشمندان بزرگ عصر خویش (روسه، فوکو، ژابس، هوسرل، هایدگر، لویناس، ارتو، فروید، باتای، لوی استروس و ...) را مورد سنجش قرار می دهد. از خلال این سنجش، خطوط و عناصر شکل دهنده ی فضای اندیشه ی دریدایی اندک اندک چهره می نمایند تا در آثار بعدی او سیمای مشخص تری پیدا کنند. تنوع، غنا و اهمیت مسائل مطرح شده، شیوه ی پرسش گری و نقد دریدا در این جستارها تولد اندیشمندی را بشارت می داد که برای ماندن آمده بود و تأثیر انکارناپذیرش بر اقلیم فلسفی زمانه اش گواه آن بوده است.

عبدالکریم رشیدیان، پژوهشگر حوزه ی فلسفه و مترجم، به سال 1327 در شهر دزفول متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات اولیه و گرفتن دیپلم طبیعی در سال 1345، و دریافت مدرک کارشناسی شیمی در سال 1348 راهی فرانسه شد. دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه پاریس به اتمام رساند و دکتری فلسفه را در سال 1357 از دانشگاه سوربن دریافت کرد. او در حال حاضر مدرس و عضو هیئت علمی گروه فلسفه ی دانشگاه شهید بهشتی ست.
وی در سال 1385 برای تألیف کتاب هوسرل در متن آثارش جایزه ی کتاب سال در حوزه ی فلسفه را دریافت کرد و کتاب های نقد قوه ی حکم و از مدرنیسم تا پست مدرنیسم با ترجمه ی او به ترتیب در سال های 1379 و 1382 از سوی کتاب سال به عنوان کتاب برگزیده ی تشویقی انتخاب شدند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی