پیراهن آبی ترزا

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1215

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پیراهن آبی ترزا

انتشارات صدای معاصر منتشر کرد:

چاپ دوم رمان پیراهن آبی ترزا

روایتی متفاوت از تجربه زیستن یک ایرانی در غرب
رمانی با راوی دوم شخص مفرد
پیراهن آبی ترزا داستان زنی است در غربت که دغدغه مذهب و فرهنگ زادبومش را دارد . از این رو با بازسازی پیراهنی که بوی اعتقادات سالیان دور را می دهد تلاش می کند آنرا دوباره باز گرداند . راه ورسم زندگی او با همزیستی دختری جوان تصویری است از تلاش دو زن برای تنها نماندن و دوست داشته شدن ...
انسیه ملکان در مورد نیت خود برای نوشتن این کتاب می گوید: این کتاب به نوعی تجربه زیستی من در خارج از کشور است که در آنجا یک صاحب خانه زن ایتالیایی داشتم و به خاطر شرایط تنهایی و دشواری که در غربت داشتم؛ این زن به من کمک کرد و احساس می کنم که این کتاب می تواند ادای دینی باشد به ترزا که حالا شخصیت اصلی این رمان شده است.
این نویسنده در این باره اضافه کرد: البته برایم مهم بود با نوشتن این کتاب بتوانم قدری از تلخی خاطرات افرادی که به خارج از کشور سفر کرده اند را کاهش دهم و تجربه های خوبی را که غربت می تواند به یک فرد بدهد را به تصویر بکشم. البته نمی دانم که این کتاب تا چه اندازه می تواند برای افرادی که تجربه ای از زندگی در غربت داشته اند و یا کسانی که هرگز چنین تجربه ای نداشته اند؛ جالب باشد.
تجربه غربت برای من بعد از گذشت مدت زمانی بسیار شیرین بود و تصمیم گرفتم مواردی را که در طول زندگی ام تجربه کرده بودم با دیگران با نوشتن این کتاب به اشتراک بگذارم.
معنای ضمنی مورد توجه در این کتاب پرداختن به دو نماد پیراهن آبی و درخت انجیری است که در خانه ترزا وجود داشت. این دو نماد در مورد باورها و اعتقادات دینی و سنتی آدم ها است. در نگاه فردی که در کشور دیگری زندگی می کند و تلاش دو زن برای نگهداری از این باور در ادامه داستان مشخص می شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ستاره روشن
    • پاسخ به نظر

    پیراهن آبى ترزا جزو نوادر کتب تألیفى موجود در بازار است که نویسنده زبان دوم شخص را براى راوى‌اش برگزیده و اتفاقاً بسیار هم خوب از آب درآمده. تکنیک‌هاى استفاده شده در کتاب، دیالوگ‌پردازى را هدف نهایى قرار داده و مهم‌ترین نقطه قوتش هم استفاده از المان‌هایى است که موجب بیرون‌زدگى از متن نشده؛ بلکه کاملاً روى کار نشسته است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی