قومیت و قوم‌گرایی در ایران

قومیت و قوم‌گرایی در ایران

(16)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1664

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قومیت و قوم‌گرایی در ایران

انتشارات نی منتشر کرد:
این پژوهش نگاهی انتقادی به مطالعات قومی از دیدگاه روش شناسی دارد و برآن است تا مسائلی نظیر قومیت، ملیت و هویت را با نگاهی نقادانه به مطالعات قومی در غرب و شیوه ی تعمیم غیرتاریخی مفاهیم قومیت، قوم گرایی و قبایل به جوامعی نظیر ایران مورد ارزیابی قرار دهد.
نویسنده برآن است آن چه در ادبیات کنونی علوم سیاسی و جامعه شناسی به قومیت و ناسیونالیسم قومی موسوم است در گذشته ی ایران قابل مشاهده نیست و تنها از اواسط قرن بیستم به بعد است که تلاش هایی در جهت سیاسی کردن مسائل زبانی و مذهبی صورت گرفته است. وی در پاسخ به این سؤال که چه عواملی در تلاش برای سیاسی کردن این مسائل در ایران معاصر نقش داشته است، معتقد است که تنها یک چارچوب نظری مبتنی بر جامعه شناسی تاریخی ایران قادر به پاسخ گویی به این سؤال است. نویسنده چارچوب نظری خود را که براساس سه متغیر اساسی دولت مدرن اقتدارگرا، مبارزه ی نخبگان سیاسی و تأثیر سیاسی بین المللی استوار است، در رابطه با تحولات کردستان، آذربایجان و بلوچستان ایران به کار می گیرد تا اعتبار تجربی آن را به سنجش گذارد.
حمید احمدی به سال 1336 در مشهد به دنیا آمد. تحصیلات متوسطه را در آنجا و تحصیلات دانشگاه را در رشته ی علوم سیاسی در دانشگاه تهران و دانشگاه کارلتون کانادا در مقطع دکتری به پایان رساند. در سال های 1360 تا 1369 به عنوان مفسر سیاسی و مترجم مسائل خاورمیانه در مطبوعات فعالیت می کرد. احمدی هم اکنون استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی