پسری که عاشق ریاضی بود

(4)

400,000ریال

360,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2621

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پسری که عاشق ریاضی بود

انتشارات نخستین منتشر کرد: روزگاری، پسری به نام پل، عاشق ریاضی بود و همیشه به ریاضی فکر می‌کرد. کتاب پسری که عاشق ریاضی بود، داستان زندگی پل را تعریف می‌کند. او موفق شد راه خودش را در زندگی پیدا کند و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین ریاضیدان‌های جهان شود. پل اردوش، ریاضیدان نابغه‌ی مجارستانی در سال 1996 در 83 سالگی از دنیا رفت اما کنجکاوی‌ها و عشق او به ریاضی وپشتکارش در حل مسئله‌ها هنوز زنده است. پس به دنیای زیبای ریاضی پل اردوش خوش آمدید! فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

پسری که عاشق ریاضی بود 

کتاب پسری که عاشق ریاضی بود

اکثر مردم فکر می‌کنند ریاضیدان‌ها افرادی تنها هستند که همیشه در انزوا کار می‌کنند و سرشان را داخل کتاب ریاضی پنهان کرده‌اند و صبح تا شب به جمع و تفریق می‌پردازند اما نویسنده دبورا هایلگمن و تصویرگر لوین فام درکتاب پسری که عاشق ریاضی بود نظر شما را تغییر خواهند داد. این دو نفر استعدادهای قابل توجه‌شان را ترکیب کرده‌اند تا کتابی مصور و جادویی دربارۀ زندگی پُل اردوش خلق کنند. کتاب پسری که عاشق ریاضی بود در سال 2013 منتشر شد و این کتاب داستان یک ریاضیدان مشهور به نام پُل اردوش است.

معرفی کتاب پسری که عاشق ریاضی بود اثر دبورا هایلگمن 

کتاب پسری که عاشق ریاضی بود اثر دبورا هایلگمن با ترجمۀ شهاب ‌الدین عباسی بیوگرافی ریاضیدان مشهور و مناسب کودکان است. دبورا هایلگمن در کتاب پسری که عاشق ریاضی بود داستان زندگی نابغۀ خردسال، پُل اردوش را با لحنی ساده و دلنشین و به صورت بیوگرافی برای کودکان روایت می‌کند. گرچه ممکن است پُل اردوش ریاضیدان عجیب و غریب، موضوعی غیرعادی برای یک کتاب مصور به نظر برسد اما داستان زندگی‌اش، زندگی‌نامه‌ای به یاد ماندنی شده است.  پُل اردوش در سال 1913 در بوداپست به دنیا آمد و در سال 1996 در ورشو از دنیا رفت. او در طول جنگ جهانی اول در مجارستان بزرگ شد و از کودکی مجذوب اعداد بود و زمانی که 20 سال داشت او را با عنوان «جادوگر بوداپست» می‌‌شناختند. 

پُل، جوان باهوش، از قوانین متنفر بود و مادر دلسوزش «فرولاین» او را زیادی لوس بار می‌آورد. مادرش همیشه گوشت‌ غذایش را می‌بُرید، به نانش کره می‌مالید، لباس‌هایش را تنش می‌کرد و بند کفش‌هایش را می‌بست! درست است که جزئیات زندگی پُل اردوش چندان مفید نیست اما داستان اعداد زندگی‌اش متفاوت است. پُل هر جا که بود و در هر کاری که انجام می‌داد به اعداد فکر می‌کرد و تبدیل به یکی از روشنفکران مشهور جهان شد. پل تسلیم نشد و به دور دنیا سفر کرد، سخنرانی کرد و در جلسات مختلف ریاضی شرکت کرد در حالی‌که دیگران لباس‌هایش را می‌شستند، غذایش را می‌پختند، گریپ‌فروتش را می‌بریدند و صورت حساب‌هایش را پرداخت می‌کردند. او با دیگر ریاضیدان‌ها کارهای مشترک و چالش برانگیزی در زمینۀ ریاضیات انجام داد. 

اردوش دنیا را متفاوت می‌دید و همه چیز از نظرش اعداد بودند. او ریاضیدان موفق مجارستانی بود که 1500 مقاله و کتاب را به تنهایی یا با همکاری دیگران در زمینۀ ریاضیات نوشته است. او نابغه‌ای خردسال بود و می‌توانست با عددهای نسبتاً بزرگ خیلی راحت محاسبات ریاضی انجام دهد. نخستین مقاله‌اش را در سن 18 سالگی نوشت و در 20 سالگی اثباتی بر اصل برتراند ارائه داد. نویسنده با ادغام مفاهیم ریاضی به روشی سرگرم‌کننده و جذاب اثری خارق‌العاده خلق کرده است و داستان زندگی این نابغه را روایت می‌کند.

خلاصه داستان

پُلِ داستان ما در چهار سالگی می‌تواند از شما بپرسد که کِی به دنیا آمده‌اید و آن‌وقت در ذهنش تعداد ثانیه‌هایی را که تا به امروز زندگی‌ کرده‌اید محاسبه کند. او عاشق مفهوم بی‌نهایت است و اغلب به بررسی چگونگی تعامل ریاضیات با زندگی روزمره می‌پردازد. او در پیروی از قوانین مدرسه مشکل دارد و برای همین مادرش تصمیم گرفته است به او اجازه دهد در خانه بماند و همان‌جا در خانه درس بخواند. اما پُل حالا بیست ساله شده و از پس هیچ‌کدام از کارهای معمولش بر نمی‌آید. به‌جایش به سراسر جهان سفر می‌کند، در طی سفرهایش با ریاضیدان‌های مختلفی آشنا می‌شود، با تعداد زیادی از انتشارات همکاری می‌کند تا در نهایت نظریۀ اعداد را کشف و تکمیل کند. دبورا هایلگمن با متنی ساده، لحنی موسیقی‌وار و تصاویر غنی در کتاب پسری که عاشق ریاضی بود، کودکان را با دنیای ریاضیات آشنا می‌کند و دیدی جذاب به شخصیت‌ پُل می‌اندازد که به مرور در کتاب بزرگ می‌شود و حالا «عمو پل» است.

خواندن کتاب پسری که عاشق ریاضی بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

زندگی پُل اردوش داستانی الهام‌بخش و عالی برای کودکانی است که ممکن است با قوانین مشکل داشته‌ باشند، ریاضی را چندان دوست نداشته باشند و به روش‌های غیرمتعارف یاد بگیرند.

درباره نویسنده کتاب پسری که عاشق ریاضی بود

نویسنده کتاب پسری که عاشق ریاضی بود

دبورا هایلگمن نویسندۀ آمریکایی کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. او آثار مختلفی از کتاب‌های مصور گرفته تا رمان‌های بزرگسالان و کتاب‌های داستانی و غیرداستانی دارد. هایلگمن در پنسیلوانیا بزرگ شد. در دبیرستان جزو دانش‌آموختگان ممتاز بود و از دانشگاه براون فارغ‌التحصیل شد. او حرفۀ نویسندگی را در مجلۀ نیوز اکسپلورر شروع کرد و پس از تولد دو فرزندش نویسندۀ آزاد شد. او علاوه بر کتاب‌های کودکان و نوجوانان، مقالاتی برای نشریات مهم از جمله نیویورک تایمز نوشته است. او توانست برندۀ جایزۀ ادبیات غیرداستانی برای نوجوانان شود. همچنین فینالیست جایزۀ ملی کتاب و جایزۀ کتاب لس آنجلس تایمز بود.

امتیازات

این کتاب از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را به دست آورده است.

جوایز کسب شده

کتاب پسری که عاشق ریاضی بود برندۀ جایزۀ آن ایزارد شد. این جایزه از طرف کتابدارن شهر وستچستر، نیویورک به نویسندگان اهدا می‌شود.

این کتاب برندۀ جایزۀ کوک شده است. 

کتاب پسری که عاشق ریاضی بود بهترین کتاب سال 2013 بود و از نظر نیویورک تایمز ریویوز قابل توجه‌ترین کتاب کودکان در سال 2013 شد.

در سال 2021 نشان افتخار ریاضی برای کتاب پسری که عاشق ریاضی بود به نویسنده‌اش اهدا شد.

نقل قول ها

پُل اردوش به عنوان پسری که در بوداپست زندگی می‌کرد مسائل زیادی برای حل کردن داشت اما هیچ‌کدام ربطی به ریاضیات نداشتند! رعایت قوانین برایش مشکل بود و مدرسه نیز مشکل دیگری بود: «پل به مادرش گفت که دیگر نه تنها حتی یک روز هم نمی‌خواهد به مدرسه برود بلکه صفر روز می‌خواهد به مدرسه برود. آرزو کرد کاش می‌توانست روزها را از هم کم کند - روزهای منفی مدرسه!» هایلگمن و فام با هوشمندی از طریق این داستان، اردوش را از یک مرد شیفتۀ اعداد که هنجارهای اجتماعی را نادیده می‌گیرد به مردی تبدیل می‌کنند که سراسر جهان را می‌گردد و دیگر ریاضیدان‌ها افتخار می‌کنند که با او همنشین شوند. اردوش به طرز عجیبی در هر صفحه از این کتاب می‌درخشد و نوشته‌های گستردۀ نویسنده و تصویرهای تصویرگر کتاب باعث شده است تا خوانندگان در کسری از ثانیه عاشق ریاضیدان پُل اردوش و ریاضی بشوند. 
پابلیشر ویکلی

کتاب پسری که عاشق ریاضی بود داستانی روان و ساده دارد. این کتاب با داستان جالب و قهرمان جوانش کودکان را عاشق ریاضی خواهد کرد. می‌توانید کتاب پسری که عاشق ریاضی بود را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی