عامه پسند

(10)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
623

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عامه پسند

انتشارات آوای مکتوب منتشر کرد: عامه پسند نوشته چارلز بوکوفسکی (1920-1994) شاعر و نویسنده‌س سرشناس آمریکایی است. بوکوفسکی اندکی بعد از اتمام این کتاب از دنیا می‌رود و به اعتقاد عده‌ی زیادی، او در خلال داستان پذیرش پایان زندگی خود را اعلام کرده است و به استقبال مرگ می‌رود. بوکوفسکی عامه پسند را به بد نوشتن تقدیم کرده است. کتاب یک داستان عامه پسند با جریان‌های معمایی و پلیسی است قهرمان داستان کارآگاه خصوصی به نام نیکی بلان است که از بسیاری جهات نویسنده نزدیک است و منتقدان او را بازتاب درونی بوکوفسکی می‌دانند. نیکی بلان به طور هم‌زمان در پی یافتن سرنخ چند پرونده است و کتاب در واقع گزارشی پیوسته از حوادث روزمره است. ارادت او به لویی فردینان سلین، نویسنده‌ی فرانسوی در این کتاب کاملا مشهود است و یکی از شخصیت‌های داستان به یاد بود او اختصاص دارد. این کتاب به طرز بی‌رحمانه‌ای خود را به خاطر کلیشه‌ای بودن به سخره می‌گیرد و با زبان طنز‌گونه‌ای شیوه‌ی رمان نویسی عصر خود را نقد می‌کند. ساختار داستان در عین فانتزی بودن، مفاهیم تلخی را منتقل می‌کند. اکثرا این کتاب را به بهترین اثر بوکوفسکی دانسته‌اند و معتقدنداو در روزهای واپسین حیاتش دین خود را ادا کرده است. «اغلب اوقات بهترین قسمت‌زندگی ا ون موقع‌هایی بود که آدم هیچ‌کاری نمی‌کرد و همین‌طوری عمیق به زندگی فکر می‌کرد. یعنی مثلا فکر کردن به این نتیجه می‌رسی که همه‌چیز بی معنیه، بعد دیگه نمی‌تونه کاملا بی معنی باشه چون تو آگاه شدی به این که بی معنیه و آگاهی تو به بی معنی بودن اون، خودش یه معنی‌ای بهش می‌ده. می‌دونی منظورمو؟ بدبینی خوش بینانه .» فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ستاره روشن
    • پاسخ به نظر

    بوکوفسکى نویسنده‌اى است که همیشه درباره فقر و تنگدستى مینویسد و به نوعى هم در این موارد زیست داشته که ماحصلش کار خوبى همچون عامه‌پسند در می‌آید چه بسا که نویسنده موقع نوشتن این کتاب متوجه میشود که به سرطان هم مبتلاست و همین موضوع سبب شده که عامه‌پسند به کتابى بسیار عجیب و ماندگار مبدل شود.

  • تصویر کاربر

    • سیدمحمود سیفی‌نیا
    • پاسخ به نظر

    کتابی جذاب با طنزی تیز و البته ترجمه ای خوب. این جمله برای نمونه : قدیما زندگی شخصی نویسنده‌ ها از نوشته‌ هاشون جالب‌ تر بود. امروزه روز نه زندگی‌ هاشون جذابه نه نوشته‌ هاشون.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی