مجموعه انتخاب (1)(انتخاب)

(46)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4360

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
4

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مجموعه انتخاب

انتشارات بهداد منتشر کرد:
رقابت انتخاب، برای سی و پنج دختر شانس به‌ دست آوردن یک عمر زندگی است. فرصت فرار از زندگی‌ای که از زمان تولد برایشان تعیین شده است. مهلتی که بتوانند در دنیای لباس‌های پر زرق‌و‌برق و جواهرات گران‌قیمت غرق شوند. در قصر زندگی کنند و برای به دست آوردن قلب شاهزاده مکسونِ جذاب رقابت کنند. ولی انتخاب شدن برای اَمِریکا سینگر یک کابوس است و باید به عشقش برای اَسپن، پسری که یک درجه‌ی اجتماعی از او پایین‌تر است، پشت کند. خانه‌اش را به منظور شرکت در رقابتی تنگاتنگ برای به دست آوردن تاجی که نمی‌خواهد، ترک می‌کند و در قصری ساکن می‌شود که شورشی‌های وحشی پیوسته به آن حمله می‌کنند. سپس امریکا، شاهزاده مکسون را ملاقات می‌کند. به تدریج درمورد تمام رؤیاهایی که برای آینده‌اش داشته، مردد می‌شود و به این نتیجه می‌رسد زندگی‌ای که همیشه در ذهنش تجسم می‌کرده، به هیچ وجه با آینده‌ای که هرگز تصورش را هم نمی‌کرده، قابل قیاس نیست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی جلد اول مجموعۀ انتخاب اثر کایرا کاس 


جلد اول از مجموعۀ انتخاب در سال 2012 منتشر شد. این مجموعه که از پنج رمان فانتزی تشکیل شده است اثر کایرا کاس، نویسندۀ آمریکایی است. جلد اول این مجموعه با نام انتخاب در سال 2012 منتشر شد. جلد دوم این مجموعه با نام «برگزیده» در سال 2013 منتشر و دنبالۀ آن به نام «شاهدخت» در سال 2016 منتشر شد. جلد چهارم این مجموعه با نام «وارث» و جلد پنجم آن با نام «تاج» منتشر شده است که نویسنده در این دو جلد به وقایع کتاب، بیست سال پس از وقایع سه جلد اول پرداخته است.

داستان مجموعۀ انتخاب در یک کشور تخیلی به نام ایله‌آ می‌گذرد که بین آمریکای شمالی و مرکزی قرار دارد. مجموعۀ انتخاب دربارۀ مسابقه‌ای به نام «انتخاب» است که دختران کشور در آن برای ازدواج با وارث پادشاه فعلی، شاهزاده مکسون، با هم رقابت می‌کنند. سه کتاب اول مجموعۀ انتخاب از دیدگاه آمِریکا سینگر روایت می‌شود که به اصرار مادرش قبول می‌کند به این مسابقه بپیوندد و آینده‌اش برای همیشه تغییر می‌کند.

خلاصه داستان انتخاب

داستان مجموعۀ انتخاب در آینده و کشور خیالی ایله‌آ می‌گذرد. در جلد اول این کتاب با نام انتخاب با آمِریکا سینگر شخصیت اصلی داستان انتخاب و دختر هفده‌ ساله‌ای آشنا می‌شویم که در کشور ایله‌آ زندگی می‌کند که زمانی ایالات متحده بود. جامعۀ ایله‌آ به هشت درجه تقسیم شده است که پایین‌تر و فقیرترین خانواده‌ها در درجۀ هشتم قرار دارند و خانوادۀ سلطنتی در درجۀ اول قرار می‌گیرند. خانوادۀ آمِریکا در درجۀ پنجم قرار دارند و آمِریکا با پسری رابطه‌ای مخفیانه دارد. آن دو شب‌ها مخفیانه با هم به خانۀ درختی در حیاط پشتی خانۀ آمِریکا می‌روند و این‌گونه با هم ملاقات می‌کنند.

پس از مدتی آمِریکا مجبور می‌شود از این پسر جدا شود چون او می‌گوید که نمی‌تواند او را از لحاظ مالی تأمین کند و به او پیشنهاد می‌کند به مسابقات انتخاب بپیوندد، رقابتی برای انتخاب زنی که می‌تواند همسر آیندۀ پرنس مکسون و در نهایت ملکۀ کشور شود. این مسابقه، شاهزاده و ملکه شدن برای آمِریکا هیچ اهمیتی ندارد اما مادرش و البته حرف‌های دوست پسرش باعث می‌شود که او قبول کند در این مسابقات شرکت کند. به طور معجزه‌آسایی او از بین سی و پنج دختر انتخاب شده و همراه با شش دختر دیگر وارد قصر می‌شود. آمِریکا رفته‌رفته عاشق شاهزاده می‌شود اما همه چیز قرار نیست به همین آسانی پیش برود. گروهی شورشی بیرون از قصر فعالیت دارند که خواهان تغییر هستند و قرار است سرنوشت آمِریکا و کشور به طرز عجیبی تغییر کند.

بریده‌هایی از کتاب انتخاب

«وقتی نامه را از صندوق پست برداشتیم، مادرم به وجد آمد. در ذهنش این‌گونه فکر کرده بود که تمام مشکلات‌مان حل شده و برای همیشه رخت بربسته‌اند. من مانع بزرگِ نقشه‌ی هوشمندانه‌اش بودم. گمان نمی‌کردم دختر خیلی سرکشی باشم ولی اینجا بود که خط قرمزی برای خودم کشیدم. دلم نمی‌خواست عضوی از خانواده‌ی سلطنتی باشم و نمی‌خواستم جزو درجه‌یک‌ها باشم. حتی نمی‌خواستم تلاشی برای این کار بکنم. در اتاقم، تنها مکانی که می‌توانستم از پچ‌پچ‌های خانه‌ی شلوغ‌مان در امان باشم، پنهان شدم و سعی کردم استدلالی برای تحت‌تأثیر قرار دادن و عوض کردن عقیده‌ی مادرم بیابم. تا اینجا، مجموعه‌ای سفت و سخت از عقاید صادقانه‌ی خودم داشتم... فکر نمی‌کردم او بخواهد حتی به یکی از این نظرات گوش بدهد. دیگر بیشتر از این نمی‌توانستم خودم را از او پنهان کنم. به وقت شام نزدیک می‌شدیم و چون در آن لحظه بزرگ‌ترین فرزند خانه من بودم وظیفه‌ی آماده کردن غذا با من بود. خودم را از تخت‌خواب پایین کشیدم و به‌سمت طبقه‌ی پایین که بی‌شباهت به بیمارستان روانی نبود، راه افتادم. مادرم به من چشم دوخت ولی حرفی نزد.»

«البته وضعیت ما آن‌قدر بی‌ثبات نبود که با ترس زنده ماندن یا هر چیزی نظیر این زندگی کنیم. محتاج نبودیم. ولی به‌نظرم خیلی هم از چنان وضعیتی فاصله نداشتیم. از لحاظ طبقاتی فقط سه درجه از پایین‌ترین مردم فاصله داشتیم. هنرمند بودیم و هنرمندان و نوازنده‌های کلاسیک فقط سه پله از خاک بالاتر بودند. البته حقیقت هم داشت. پول برای ما مثل یک سیم آکروبات‌بازی سفت و دور از دسترس بود و در آمدمان تا حد زیادی به فصولِ در حال تغییر وابسته. یادم می‌آمد در کتاب تاریخ کهنه‌ای خوانده بودم تمام تعطیلات اصلی به ماه‌های زمستان محدود می‌شده. جشنی به اسم هالووین که پس از آن مراسم شکرگزاری و به دنبال آن کریسمس و جشن سال نو بود؛ همگی پشت سر هم. کریسمس هنوز سرجایش بود. مگر می‌شود تاریخ تولد یک وجود متعالی عوض شود؟ ولی زمانی که ایله‌آ معاهده‌ی صلح عظیمش را با چین عملی کرد، جشن سال نو در ماه ژوئن یا فوریه، بر اساس ماه آسمانی، به‌وجود آمد. حالا دیگر نه در جایی جشن شکرگزاری برگزار می‌شد و نه حتی جشن استقلال ایله‌آ.»

«مادر به حرف‌هایش ادامه داد: «شاهزاده‌ی عزیز ما، مکسون شریو، در این ماه به سن بلوغ می‌رسند. ایشان امیدوار هستند حین ورود به این بخش از زندگیشان با همراهی همسری به جلو پیش بروند و با دختر اصیلی از ایله‌آ ازدواج کنند. اگر دختر، خواهر یا فرد شایسته‌ای که قیم او هستید، احتمالاً علاقه دارد تا به همسری شاهزاده مکسون و شهبانویی ایله‌آ درآید، لطفاً فرم ضمیمه‌شده را پر کنید و به اداره‌ی خدمات ایالتی محل تحویل دهید. از هر ایالت یک دختر به صورت تصادفی انتخاب خواهد شد تا با شاهزاده ملاقات کند. شرکت کنندگان در مدت حضورشان، در قصر دلپذیر ایله‌آ واقع در آنجلس اقامت خواهند داشت. خانواده‌ی هر شرکت‌کننده به خاطر خدمتی که به خاندان پادشاهی می‌کنند...» کلمات را به خاطر اینکه تأثیرگذارتر باشند، کشیده‌تر ادا کرد. «... پاداشی سخاوتمندانه دریافت خواهند کرد.» وقتی مادر به خواندن نامه ادامه داد، چشمانم را چرخاندم. آن‌ها این کار را با تمام پسرهایشان می‌کردند. شاهزاده‌های خاندان پادشاهی را مجبور می‌کردند به ازدواج با دختری معمولی از توده‌ی مردم تن بدهند و چشم بر آرزوهای خود ببندند. اینگونه می‌کوشیدند روابط نوپای ما را با کشورهای دیگر مستحکم کنند. من دلیل انجام چنین کاری را درک می‌کردم -ما به هم‌پیمان احتیاج داشتیم- ولی من از این کار خوشم نمی‌آمد. مجبور نبودم چنین کاری کنم و آرزو می‌کردم هیچ‌وقت هم مجبور نشوم.»

چرا نوجوانان باید این کتاب را بخوانند؟

مجموعۀ انتخاب یک فانتزی جذاب و مناسب نوجوانان و علاقه‌مندان به کتاب‌ها و دنیاهای فانتزی و تخیلی است. نوجوانان با خواندن این کتاب یاد می‌گیرند که چگونه در لحظه زندگی کنند و در مورد آینده و سرنوشت‌شان پیش‌داوری نکنند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب انتخاب

مجموعه انتخاب

کایرا کاس در سال 1981 و در کارولینای جنوبی به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ تاریخ از دانشگاه رادفورد دریافت کرد. او نویسندۀ آمریکای داستان‌های فانتزی نوجوانان و جوانان است و برای نوشتن مجموعۀ انتخاب به شهرت رسید. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «نامزد»، «سال‌های سال به خوبی و خوشی» و «پری دریایی» اشاره کرد.

امتیازات

جلد اول مجموعۀ انتخاب از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

جوایز کسب شده

نامزد دریافت جایزۀ بهترین کتاب فانتزی و علمی-تخیلی به انتخاب کاربران گودریدز در سال 2012

حواشی حول محور کتاب

کایرا کاس اظهار داشت او پس از فکر کردن به تفاوت‌های بین اِستر (قهرمان کتاب اِستر) و سیندرلا شروع به نوشتن کتاب «انتخاب» کرد چون برایش سؤال بود آیا این دو دختر پس از ملکه شدن از زندگی‌شان راضی بودند یا نه.

تحلیل سی بوک از کتاب انتخاب

نشر باژ کتاب انتخاب از کایرا کاس را با ترجمۀ رباب پور عسگر منتشر کرده است.

شاید مسابقه‌ای رقابتی بین دختران برای به دست آوردن قلب شاهزاده، پیراهن‌ها و قصرهای باشکوه باعث شود فکر کنید درست وسط داستان‌های سیندرلا افتاده‌اید اما هیچ چیز در دنیای انتخاب به این سادگی‌ها جلو نمی‌رود. شاید هر کسی آرزوی ازدواج با شاهزاده و ملکه شدن، پوشیدن لباس‌های مجلل و جواهرات پرزرق و برق را داشته باشد اما برای‌ آمِریکا سینگر قهرمان مجموعۀ انتخاب، چنین چیزی یک کابوس است. 

انتخاب شدن در رقابت و ملکه شدن برای او به معنای پشت کردن به عشق و علایقش است اما در نهایت مجبور می‌شود خانواده‌اش را ترک کند و وارد رقابتی شدید برای تصاحب تاج شود و در قصری زندگی کند که ممکن است شورشیان به آن حمله کنند. در این دنیا نه تنها رقابت بر سر شاهزاده نیست بلکه خود شاهزاده نیز مانند قصه‌های پریان قرار نیست با یک نگاه عاشق شود، حتی یکی از دختران نیز از شاهزاده متنفر است و داستان دقیقاً از همین‌جا شروع می‌شود. آمِریکا هرگز فکرش را هم نمی‌کند که عاشق شاهزاده شود و آینده و برنامه‌هایش برای همیشه تغییر کند.

مدت زمانی که طول می‌کشد کتاب انتخاب را بخوانید

اگر سرعت مطالعه‌تان 250 کلمه در دقیقه باشد حدوداً 4 ساعت و 57 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب انتخاب را به طور کامل مطالعه نمایید.

اگر از کتاب انتخاب خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

جلد دوم مجموعۀ انتخاب با نام برگزیده که نویسنده در آن به ادامۀ داستان آمِریکا سینگر و ورودش همراه با شش دختر دیگر به قصر پرداخته است. این گروه حالا باید برای به دست آوردن قلب شاهزاده مکسون با هم رقابت کنند ولی آیا این رقابت قرار است خصمانه پیش برود یا این‌که همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود؟

سال‌های سال به خوبی و خوشی نام جلد فرعی مجموعۀ انتخاب است که نویسنده در آن به داستان شاهزاده مکسون پیش از این‌که با آمِریکا آشنا شود پرداخته است. نویسنده در این کتاب مسابقات انتخاب را نیز از دید نگهبانی تعریف می‌کند که مسابقات انتخاب عشق اولش را از او می‌گیرد. این کتاب داستان‌هایی کوتاه از زبان ملکه امبرلی، شاهزاده مکسول، اسپن، مارلی، لوسی و سالیست دارد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه خانی
    • پاسخ به نظر

    من عاشق این کتابممم فوق العادست.. عاشقانه ی قشنگی داره ..نمیشه این کتابو اصن زمین گذاشت... یکی از بهترین مجموعه کتاباییه که خوندم

  • تصویر کاربر

    • Maral Aliakbari
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی قشنگی بود و ترجمه هم مثل همیشه بی نقص....برای کسایی که تازه کتاب خوندنو شروع کردن و به ژانر رومنس علاقه دارن خیلی خوبه....

  • تصویر کاربر

    • الهام محمودی
    • پاسخ به نظر

    حال و هوای داستان رو دوست داشتم، تک تک کلمه های حس داشتن و علاوه بر قلم خوب نویسنده این موضوع قطعا ناشی از ترجمه ی خوب هم هست. ایده ی داستان ایده ی جالبی بود و بعضی جاها اینقدر با شخصیت اصلی همذات پنداری می کردم که دیگه انگار به جای امریکا خودم توی داستان بودم و تک تک لحظه ها رو تجربه می کردم😍

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی