خود تسخیرشده هارت

خود تسخیرشده هارت (شهیدی)

(1)

2,200,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
217

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خود تسخیرشده هارت

انتشارات ارجمند منتشر کرد:
زندگی برای بیماران درگیر با ترومای مزمن نزاعی جاودانه است. این افراد دارای مجموعه وسیعی از علائم هستند، که اغلب تحت عنوان ترکیبات مختلفی از هم‏‌ابتلایی دسته‌بندی‌شده و کار ارزیابی و درمان را برای درمانگر پیچیده و گیج‌کننده می‌کند. بسیاری از این بیماران در زندگی روزانه و ارتباط‌های خود مشکلات چشمگیری دارند مانند، تعارض‌های شدید درون‌روانی و روش‌های مقابله‌ای ناسازگارانه. مصائب و رنج‌های آنها در اصل مربوط به یک گذشته هولناک و دردآور است که آنها را به تسخیر خود درآورده. حتی زمانی که بازماندگان این وقایع تلاش دارند عذاب خود را در زیر ظاهری طبیعی مخفی کنند - که راهکاری شایع است- بااین‌حال، درمانگران خود را در محاصره علائم و دردهای جدی این بیماران حس می‌کنند. تعجبی ندارد که بسیاری از بازماندگان تروماهای مزمن به درمانگران متعددی مراجعه کرده و از این مراجعه‌های خود یا نتیجه‌ای به دست نیاورده و یا پیشرفت ناچیزی حاصل کرده‌اند، و تعداد قابل‌توجهی از آنها نیز دارای برچسب غیرقابل درمان و یا مقاوم هستند.
در این کتاب، سه پژوهشگر و بالینگر پیشگام نتیجه بیش از 65 سال درمان و مطالعه افراد مبتلا به ترومای مزمن را در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند. بر اساس نظریه تجزیه ساختاری شخصیت در تلفیق با روان‌شناسی کنش ژانه، مؤلفین مدلی مرحله محور از درمان را طراحی کرده‌اند که به شناسایی و درمان تجزیه ساختاری و اعمال ذهنی و رفتاری مرتبط با آن می‌پردازد. اساس این رویکرد حمایت از بیماران در یادگیری اعمال ذهنی و رفتاری مؤثرتری است که آنها را قادر می‌سازد در زندگی سازگارتر بوده و تجزیه ساختاری آنها را حل کند. این اصل دلالت بر هدف کلی درمان در ارتقای ظرفیت یکپارچگی فرد دارد تا بتواند از عهده مطالبات زندگی روزمره برآمده و مشکلات خود را با بقایای تسخیرکننده گذشته حل‌وفصل کند، با " کار ناتمام" خاطرات تروماتیک.
درمانگران بالینی، دانشجویان روان‌شناسی بالینی و روان‌پزشکی، محققین و تمامی علاقه‌مندان به بازماندگان سوءاستفاده و بی‌توجهی دوران کودکی، در این کتاب به بینش و ابزارهای مفیدی دست می‌یابند که درمان را مؤثرتر و کارآمدتر، و همچنین برای بیمار در رنج قابل‌تحمل‌تر می‌سازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی