انجمن شاعران مرده

(73)

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
8520

علاقه مندان به این کتاب
116

می‌خواهند کتاب را بخوانند
12

کسانی که پیشنهاد می کنند
16

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انجمن شاعران مرده

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
روزنامه نگار و نویسنده‌ی آمریکایی، رمان‌های متعددی نوشته که بیشترشان در سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند فیلم «انجمن شاعران مرده» سال 1989 به کارگردانی پیتر ویر و پیش از چاپ رمان آن ساخته شد و جایزه‌ی بهترین فیلم مراسم اسکار آن سال را به خود اختصاص داد. تام شولمن جایزه‌ی بهترین فیلم نامه را به دست آورد و فیلم در دو بخش بهترین بازیگر مرد (رابین ویلیامز) و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد.
«به خاطر این که روزی غذای کرم‌ها خواهیم شد. چون شماری محدود از بهار و تابستان و پاییز را تجربه خواهیمکرد. باورش سخت است اما روزی از نفس خواهیم افتاد. تن‌مان سرد خواهد شد. و خواهیم مرد به چهره این مردهای جوان نگاه کنید. آیا چشمان‌شان مثل شما پر از امید نیست؟ حالا بگویید این امیدها و لبخندها کجا رفته‌اند؟ حالا هرکدام غذاهای گل نرگس شده‌اند! به زمزمه‌شان از پشت قاب عکس‌ها گوش کنید که از ورای گذشته با شما حرف می‌زنند.»
دم را غنیمت بشمار.
زندگی‌ات را فوق العاده کن…
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

انجمن شاعران مرده

عکس کتاب انجمن شاعران مرده


غرق در خیال فرداییم 
وقتی فردایی در کار نیست
غرق در اندیشة شکوه پیروزی
وقتی به‌راستی آن را نمی‌خواهیم
غرق در اندیشه‌ی روزی تازه‌ایم
وقتی روز تازه همین امروز است
از جنگ می‌گریزیم
وقتی باید با آن بجنگیم.

کدام‌یک مهم‌تر است؟ اندیشه‌ای آزاد و رها و یا پیروی از قوانین؟ آیا باید زیر بار قوانینی که جامعه را می‌سازند سر خم کنیم و یا می‌توانیم سربلند کنیم و برای آزادی روحمان بجنگیم؟ بعد از مطالعه این مقاله با کتاب انجمن شاعران مرده بیشتر آشنا خواهید شد. کتابی که کوشیده است از چهارچوب‌های فرهنگی کهن فراتر برود. 

معرفی کتاب انجمن شاعران مرده اثر ان. اچ. کلاین بام

رمان انجمن شاعران مرده اثر ان. اچ. کلاین بام با ترجمه زهرا طراوتی رمانی پیشرو است که جامعه خفقان زده‌ای را به تصویر می‌کشد. علاقه ما به شعر و خردورزی نه به‌خاطر تفریح، بلکه به‌خاطر رشد اندیشه و روحمان است. زیرا بشر همواره پر از شور و شوق برای یادگیری است و این میل به یادگیری است که ما را زنده نگه می‌دارد. انجمن شاعران مرده یکی از بهترین کتاب‌های درام است و طرفداران زیادی دارد. این کتاب با ماجراهای غیرمنتظره و هیجان‌انگیزش دیدگاهی نو نسبت به زندگی ارائه می‌دهد و کتاب پیشرویی محسوب می‌شود.

در توضیح پیشرو بودن سبک انجمن شاعران مرده می‌توان این مثال را ذکر کرد. در اولین و آخرین بخش کتاب انجمن شاعران مرده شخصیت‌ها روی میزهای درس ایستاده‌اند. در صحنه اول کیتینگ و در صحنه آخر دانش‌آموزان. این ماجرا نمادی مناسب برای نشان‌دادن انتقال روح و خرد از معلم به دانش‌آموز است و همچنین نماد دیدن جهان از منظری جدید و به چالش کشیدن ایده‌ها و کلیشه‌های سنتی درباره آزادی. این کتاب همچنین به خوانندگانش بیاموزد در برابر استبداد سر خم نکنند و مرگ هنر و اندیشه را برابر مرگ بشریت قرار می‌دهد. 

خلاصه داستان

داستان این رمان در سال 1959 در آکادمی معتبر ولتون می‌گذرد. این آکادمی یک مدرسه شبانه‌روزی در ورمونت و به چهار چیز معروف است. سنت، افتخار، انضباط و سرفرازی. با شروع شدن سال تحصیلی ما با دانش‌آموزان سال اول مدرسه آشنا می‌شویم. تاد اندرسون دانش‌آموز جدیدی است که از مدرسه دیگری به اینجا منتقل شده. نیل پری، ریچارد کامرون و چارلی دالتون نیز دیگر دانش‌آموزان سال اولی مدرسه هستند. نیل و تاد هم اتاقی هستند. نیل از پدرش وحشت شدیدی دارد. پدرش اصرار دارد نی می‌بایست شیمی بخواند و به هاروارد برود تا دکتر شود. ریچارد کامرون هم دانش‌آموز سازگاری است که خوشش نمی‌آید قوانین را زیر پا بگذارد. چارلی درست نقطه مقابل اوست. خونسرد، راحت‌طلب، سرکش و عاشق زیر پا گذاشتن قوانین.

با شروع کلاس‌ها در مدرسه ولتون دانش‌آموزان متوجه می‌شوند اکثر معلمان بسیار سخت‌گیر و کنترل‌کننده‌اند. اما یک معلم انگلیسی که تازه پایش به مدرسه باز شده با همه فرق دارد. جان کیتینگ، معلم تازه‌وارد به‌محض ورود به کلاس با سخنرانی کاریزماتیک و پرانرژی (مثلاً در دیدار اول با دانش‌آموزانش روی میز می‌ایستد) دانش‌آموزانش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. او با دیگر معلمان تفاوت‌های جدی دارد. وقتی که معلم‌های دیگر دانش‌آموزان را مجبور می‌کنند تکالیف خسته‌کننده بنویسند، او با آنها درباره اصطلاحی لاتین به نام Carpe Diem صحبت می‌کند. این اصطلاح به معنای غنیمت شمردن دم و زیستن در لحظه است. کیتینگ به دانش‌آموزانش قول می‌دهد که در این سال تحصیلی به آن‌ها بیاموزد که چگونه خارق‌العاده زندگی کنند. روش‌های غیرمعمول تدریس کیتینگ به مذاق همکارانش خوش نمی‌آید اما ازآنجایی‌که او مردی دوست‌داشتنی و باهوش است، سوگلی مدیر مدرسه و عزیز دردانه او شده. از طرفی نیل می‌کوشد با تاد دوست شود اما تاد بسیار خجالتی و محجوب است. نیل به‌صورت اتفاقی سالنامه‌ای قدیمی پیدا می‌کند و از طریق آن متوجه می‌شود کیتینگ خود زمانی دانشجوی همین آکادمی بوده است و در آن زمان در انجمنی به نام شاعران مرده عضو بوده. او شروع به جمع‌آوری اطلاعات درباره این انجمن می‌کند و ...

خواندن کتاب انجمن شاعران مرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه این کتاب را به هرکسی که از شعر و شاعری و اندیشه‌های هنرمندانه و آکادمیک لذت می‌برد توصیه می‌کنیم. همچنین این کتاب را از نظر محتوا و سبک با دو کتاب گذشته رازآمیز اثر دانا تارت و ترانه آشیل نوشته مادتین میلر مقایسه کرده‌اند. 

درباره نویسنده کتاب انجمن شاعران مرده

عکس نویسنده کتاب انجمن شاعران مردهنانسی اچ کلینباوم

نانسی اچ کلینباوم نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی‌تبار است که در حال حاضر در کوه کیسکو در نیویورک زندگی می‌کند. او متولد 30 آگوست 1948 است و مدرک لیسانس روزنامه‌نگاری خود را از دانشگاه نورث وسترین و کارشناسی ارشدش را از دانشگاه کلمبیا در رشته مطالعات تاریخ و ادبیات آمریکایی گفت. او کتاب خود را بعد از موفقیت فیلم انجمن شاعران مرده نوشت و به‌واسطه آن معروف شد. 

امتیازات 

کتاب انجمن شاعران مرده از سایت Goodreads امتیاز 4.21  و از سایت Amazon  امتیاز 4.8 از 5 را کسب کرده است.


شکوفه‌های سرخ را
همین حالا که می‌توانی
از جا برچین
زمان کهن‌سال
آرام در گذر است
همین گل که کنون به روی تو لبخند می‌زند
فردا روز
عمرش فانی خواهد بود


عکس تحلیل کتاب انجمن شاعران مرده

تحلیل سی بوک از کتاب انجمن شاعران مرده

خوانایی کتاب و روان بودن

نویسنده در متن کتاب انجمن شاعران مرده از مفاهیم و اصطلاحات زیبایی‌شناسی آکادمی بهره‌های زیاده برده است. این اصطلاحات ممکن است خوانندگان معمولی را خسته کند. اما نوشتار و لحن کتاب ساده و روان است و گیرایی خاصی دارد

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی

یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه 250 کلمه در دقیقه چیزی حدود 2 ساعت و 46 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب انجمن شاعران مرده را مطالعه کند.

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی

از کتاب انجمن شاعران مرده نسخ صوتی و الکترونیکی متعددی با مترجمین و گویندگان مختلف تولید شده است.

مقایسه چاپ‌های مختلف و نشرها 

کتاب انجمن شاعران مرده کتابی زیبا و خواندنی است. جالب است بدانید کتاب انجمن شاعران مرده بر اساس فیلم آن نوشته شده است.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب عقاید یک دلقک را نیز بخوانید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (7)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نوید همافر
    • پاسخ به نظر

    نوشیدن عصاره‌ی هستی به این معنی نیست که نمک بپاشی روی زخم و خودت رو زجر بدی. جرات و جسارت حدی داره و احتیاط و حواس جمعی هم اندازه‌ای. آدمی هم عاقله که بدونه کجا باید اون‌ها رو به کار ببنده.

  • تصویر کاربر

    • کیانا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    «جهان‌باختگانیم ما، جهان‌آواره‌هاییم که در سایهٔ ماه رنگ‌باخته، گویی همچنان تا ابد، برانگیزاننده و لرزانندهٔ روزگارانیم.»

  • تصویر کاربر

    • ستاره روشن
    • پاسخ به نظر

    اقتباس سینمایى این اثر آنقدر به کتاب وفادار بوده که نمیتوان آن دو را از هم جدا دانست.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (8)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    اجازه بدین شعرتون یادآور روز رستگاری باشه، یا رستاخیز، یا هر روزی. همان‌قدر که شعرتون باید روشنگری کنه، ما رو به هیجان بیاره و الهام‌بخش باشه، باید اندکی هم حس جاودانگی رو در ما زنده کنه.

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    افلاطون، که مرد مستعدی بود مثل من، یه بار گفته بود؛ فقط مسابقه و رقابته که از من یه شاعر و اهل علم و سخن‌ور ساخت

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    شعر رو به کلمه محدود نکنید. شعر در موسیقی هست، در یک عکس، در پروسه‌ای که غذا آماده می‌شه. در هر چیزی که کشف و شهودی در اون باشه. شعر می‌تونه در اغلب اتفاقات روزمرهٔ شما وجود داشته باشه، اما هرگز، هرگز معمولی و پیش‌پاافتاده نیست.

  • 1
  • 2
  • 3
عیدی