راه اندازی کسب و کار شخصی

(5)
نویسنده:

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
719

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راه اندازی کسب و کار شخصی

انتشارات آوند دانش منتشر کرد:
آیا تا به حال دلتان خواسته کسب و کار خود را داشته باشید؟ از نگهداری حیوانات خانگی گرفته تا چمن زنی و فروش شیرینی های خانگی هر آنچه برای تحقق رویاهایتان لازم است در اختیار دارید. به مدد پروژه های جذاب این کتاب یاد می گیرید که برنامه ی کسب و کارتان را بنویسید و ایده هایتان را عملی می کند. پس یک قلم و کاغذ بردارید، کتاب را باز و کار را شروع کنید.
-طوفان فکری- وقتی به ایده ی جدیدی رسیدید، مزایا و معایبش را سبک سنگین کنید و آن را روی خانواده و دوستان امتحان کنید.
-برنامه ریزی- با استفاده از افکار بدیع و سوالات، اولین برنامه ی کسب و کارتان را تهیه کنید.
-آماده، تنظیم، حرکت- برنامه هایتان را عملی کنید و با تولید محصول یا ارائه خدمات وارد بازار شوید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی اثر متیو تورن و آدام تورن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی از سایت گودریدز امتیاز 3.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی:

کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی اثر متیو تورن و آدام تورن است؛ برادرانی که از کودکی با کمک پدربزرگ‌شان با کارآفرینی آشنا شدند و با کمک هم کسب‌وکارهای زیادی را به راه انداخته‌اند. متیو تورن و آدام تورن در این کتاب سعی دارند به کودکان و نوجوانان نیز یاد بدهند که از سنین پایین با کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار آشنا شوند.

چرا باید کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی را بخوانیم؟

کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی، از سری کتاب‌های دامیز و مناسب برای کودکان و نوجوانان است تا به جواب سؤالات خود در مورد شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی برسند. آن‌ها با مطالعهٔ این کتاب متوجه می‌شوند که کار کردن چگونه است، شروع یک کسب‌وکار شخصی چقدر سخت است، چقدر زمان می‌برد، چقدر ریسک دارد و آیا ارزشش را دارد که به فکر راه انداختن کسب‌وکار شخصی و کارآفرینی باشند یا خیر. البته هر کسی در هر سنی که باشد با کمک پروژه‌‌های این کتاب می‌تواند کسب‌وکار شخصی خود را به راه بیندازد.

جملات درخشانی از کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی:

«وقتی افراد شغل دارند، معمولاً احساس ثبات هم دارند. ممکن است برای شرکت بزرگی کار کنند که اوضاعش خوب است و می‌دانند که رئیسشان از کار آن‌ها راضی است و قرار نیست اخراج شوند. با وجود این، حتی بزرگ‌ترین شرکت‌ها هم هر از گاهی تعداد کارمندان خود را کاهش می‌دهند و تعدیل نیرو می‌کنند؛ به این معنا که به کارمندی می‌گویند دیگر به وی و کارش در شرکت نیازی نیست. تعدیل نیرو به‌معنای اخراج‌شدن نیست؛ اما هر دو نتایج مشابهی دارند؛ کارمند یا کارگر، کارش را از دست می‌دهد. شما در مقام صاحب یک کسب‌وکار کنترل بیشتری روی ثبات کارتان دارید. اگر باهوش و در حوزه‌ی کاری خود به‌روز باشید و متمرکز بمانید، تا حد زیادی می‌توانید خطر تعطیل‌شدن شرکتتان را کاهش دهید. هر چند همان طور که شغل کارمندی بی‌خطر نیست، شروع کسب‌وکاری جدید نیز ریسک‌هایی به‌همراه خواهد داشت. خوبی داشتن کسب‌وکاری شخصی این است که حتی اگر کار شما تعطیل هم بشود، می‌توانید با چیزهایی که از کار قبلی‌تان یاد گرفته‌اید، شغل جدیدی به راه بیندازید. اما اگر از کار قبلی‌تان به‌عنوان کارمند اخراج شده یا مشمول تعدیل نیرو شده باشید، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا شغل دیگری پیدا کنید و آینده‌تان در دست افرادی است که بخواهند شما را استخدام کنند.»

«حتی بعد از تهیه‌ی یک فهرست ده‌تایی (یا بیشتر) از ایده‌هایتان نیز کار فکرکردن درباره‌ی ایده‌ها به‌طور کامل تمام نشده است. می‌توانید هر ایده‌ای را که بعداً به ذهن‌تان خطور می‌کند به این فهرست اضافه کنید. به‌طور مثال، ممکن است محصولی را ببینید و بلافاصله روشی به ذهن‌تان برسد که بتوانید آن را به‌گونه‌ای بهتر بسازید تا استفاده از آن راحت‌تر باشد. حتی ممکن است بعد از دیدن خوابی درباره‌ی طرح و ایده‌ای عالی، آن ایده را به فهرستتان بیفزایید. بعد از اینکه فهرست خود را تهیه کردید، ممکن است دنیا را به گونه‌ای دیگر ببینید؛ از نگاه یک کارآفرین. برای اینکه بهترین ایده‌های کاری به فکرتان برسد، دانستن اینکه چرا کسب‌وکار وجود دارد، بسیار مهم است. به طور خلاصه، این کارها وجود دارند تا مشکلات را حل کنند. کار فروش کیک‌های فنجانی برای حل مشکل گرسنگی مردم یا اینکه چیز لذت‌بخشی می‌خواهند، به وجود آمده است. فروشگاه‌های لباس نیاز مردم به پوشاک را برطرف کرده و وب‌سایت‌ها و کارهای دیگر، نیاز افراد به سرگرمی، اطلاعات یا تعدادی از محصولات و خدمات را رفع می‌کنند. یک کارآفرین در همه‌جا فرصت‌ها را می‌بیند. وقتی کارآفرینان شکایت کسی را درباره‌ی مشکلی می‌شنوند، به روش‌های احتمالی برای حل آن مشکل فکر می‌کنند و اینکه چطور می‌توانند از آن راه‌حل در کسب‌وکارشان استفاده کنند.»

«برنامه‌ی کاری شما طرح کلی کارتان است که به تشریح نوع کار و چگونگی انجام آن می‌پردازد. برنامه‌ی کاری شما دستورالعملی مستند برای کسب‌وکارتان است. به عبارت دیگر، این برنامه‌ی کاری در هر مرحله از کسب‌وکار، مسیر پیش رویتان را مشخص می‌کند. اگر یک برنامه‌ی کاری عالی داشته باشید، می‌دانید که در هر مرحله چه کاری انجام دهید و می‌توانید پیشرفتتان را با برنامه‌ی کاری‌ای که در دست دارید، بسنجید تا مطمئن شوید همیشه و در هر حالی در وضعیت مطلوب قرار دارید. شرکت‌های بزرگ، برنامه‌های کاری دقیق و جزء‌به‌جرئی می‌نویسند که حاوی آمار، نمودار و توضیح تمامی جوانب کاری و پیش‌بینی‌های دقیق پیشرفت‌های همان کار است. چنین کارهایی باید برنامه‌هایی با جزئیات کامل داشته باشند؛ اما برای کسب‌وکارهای کوچک نیازی به چنین برنامه‌های مفصل و مشروحی نیست. لازم نیست برنامه‌ای که می‌نویسید سرمایه‌گذاران را جذب کند یا برای گرفتن وام بانکی مناسب باشد؛ بنابراین هر چند داشتن برنامه، ابزاری ارزشمند برای کسب‌وکار شما تلقی می‌شود، اگر بخواهید می‌تواند کاملاً ساده باشد.»

تحلیلی بر کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی‌:

کارآفرینی به زبان ساده، یعنی فرایند ایجاد کسب‌وکار و این یعنی هر کسی که صاحب یک کسب‌وکار باشد را کارآفرین می‌نامند. اما کارآفرینان واقعی افرادی هستند که خودشان به‌تنهایی یا با کمک یک شریک، کسب‌وکاری به راه انداخته‌اند و سخت کار می‌کنند تا کسب‌وکارشان را ارتقا بدهند. بهتر است که کودکان و نوجوانان از سنین پایین با کار کردن و مفهوم کارآفرینی آشنا شوند تا بتوانند در آینده راه خود را به‌درستی انتخاب کنند. متیو و آدام تورن تمام چیزهایی را که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی به آن نیاز است در این کتاب توضیح داده‌اند. با مطالعهٔ این کتاب کودکان، نوجوانان و البته علاقه‌مندان یاد می‌گیرند:
• چطور به ایده‌های عالی دست یابند؛
• چطور برای کاری موفق برنامه‌ریزی کنند؛
• چطور درآمد حاصل از کسب‌وکارشان را کنترل و مدیریت کنند؛
• چطور شغل‌شان را به دیگران معرفی کنند تا همه از وجود کسب‌وکار جدیدشان مطلع شوند؛
• چطور کسب‌وکاری را شروع و اداره کنند؛
• یا چطور به مشتریان خود توجه کنند.

بخشی از فهرست مطالب کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

• مقدمه
پروژه‌ی ۱: اصول اولیه را یاد بگیرید
• تعریف کارآفرینی
• مزایای شگفت‌انگیز کارآفرینی
• چرا کارآفرینی همیشه عالی نیست
• خصوصیات مشترک صاحبان مشاغل موفق
• مقایسه‌ی کارمند بودن با داشتن شغل شخصی
پروژه‌ی ۲: بهترین ایده‌تان را انتخاب کنید
• ایده‌هایی برای ایجاد ایده‌های دیگر
• بهترین ایده را انتخاب کنید
پروژه‌ی 3: برنامه‌ریزی کنید
• هدف برنامه‌ی کاری
• برنامه‌ی کاری خود را تهیه کنید
• برنامه‌ی کاری خود را تنظیم کنید
• برداشت کلی: چه‌چیز، کجا و کی
• بازار: چه کسی، چرا و چگونه
• بازاریابی؛ مزایای کارتان را به دیگران معرفی کنید
• فراینده‌ها: چطور محصولات یا خدمات خود را عرضه می‌کنید
پروژه‌ی 4: با برنامه‌های کاری جدید و درخشان خود چه می‌کنید
• یک برنامه‌ی کاری پویا
• برای تغییرات برنامه‌ریزی کنید
• برنامه‌ی کاری خود را در دسترس بگذارید و به آن توجه کنید
• اوضاع چگونه پیش می‌رود؟

اگر از خواندن کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• اکتشافات بزرگ (شش نوآوری که جهان مدرن را ساخت) اثر استیون جانسون نظریه‌پرداز و نویسندهٔ آمریکایی است. جانسون هر داستان از پیدایش این نوآوری‌ها را بی‌اندازه جذاب روایت کرده تا کودکان و نوجوانان از خواندن داستان‌های آن لذت ببرند.

• در یک قدمی مرگ اثر جفری کلوگر نویسندهٔ آمریکایی مجلهٔ تایم است. او در این کتاب خطرناک‌ترین ماموریت‌های فضایی تاریخ را برای کودکان و نوجوانان روایت کرده است. او از شکست‌ها و گاهی فجایع غیرمنتظره‌ای می‌گوید که در این سفر مقابل فضانوردان قرار گرفت.

دربارۀ متیو و آدام تورن‌: نویسندگان کتاب راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

راه اندازی کسب و کار شخصی

متیو و آدام تورن کارآفرینان سریالی، سرمایه‌گذار و نویسندگانی هستند که آثارشان برندهٔ جوایز بسیاری شده است. این دو برادر سایت YoungEntreprenerur را طراحی کردند که به بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی کارآفرینی در جهان تبدیل شده است. آدام و متیو تورن دو کتاب دیگر نیز با همکاری هم نوشته‌اند. این دو برادر در تمام کارهایشان با هم شریک هستند، آن‌ها کارآفرینی را از سن پایین یعنی از مدرسهٔ ابتدایی آغاز کردند. پدربزرگ‌شان به آن‌ها کمک کرد هواپیماهای کوچک اسباب‌بازی‌شان را در جشنواره‌ای محلی بفروشند. آن‌ها یاد گرفتند که چطور همه را با تردستی‌های جالب‌شان حیرت‌زده کنند و فروش خوبی داشته باشند. آن دو تا به امروز کسب‌وکارهای گوناگونی راه انداخته‌اند و خیلی زود به‌محض فارغ‌التحصیلی از دبیرستان با تمام پول‌شان یک سالن بیلیارد محلی خریدند. سپس آن را تبدیل به یک کافهٔ جاز کردند و در نهایت این سالن تبدیل به مکانی برای شب‌نشینی‌های کل شهر ونکوور تبدیل شد که در آن مهمانی‌های متعدد برگزار می‌شد. این روزها متیو و آدام با جدیت روی کار مشاوره در زمینهٔ کسب‌وکار تمرکز کرده‌اند. آن‌ها به بسیاری از شرکت‌های نوپا مشاوره می‌دهند و در کارهایی که امکان رشد و ترقی دارند، سرمایه‌گذاری می‌‌کنند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی