گودل اشر باخ (بافته گرانسنگ ابدی)

(51)

7,900,000ریال

6,715,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5831

علاقه مندان به این کتاب
65

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گودل اشر باخ

انتشارات مرکز منتشر کرد:
سیر زندگی و دستاوردهای گودل، اشرو باخ در ریاضیات، هنر، موسیقی و نیز کندوکاو در حوزه‌هایی مانند منطق، هوش مصنوعی، رایانه، ژنتیک، فلسفه، ذهن، خودآگاهی، اراده‌ی آزادو… در این کتاب دستمایه‌ی تلاشی برای بیان اینکه چگونه موجودات جاندار می‌توانند از دل ماده‌ی بی‌جان برآیند. واین که » «خود» چیست و چگونه می‌تواند از دل چیزهایی برآید که به اندازه‌ی یک پاره سنگ «بی خودند»؟
پروفسور هوفشتاتر بر این باور است که دستاوردهای گودل در ریاضیات، طراحی‌های تفکر برانگیز اشر و فوگ‌ها و کانن‌های موسیقایی باخ، سایه‌های هستند که یک ذات استوار مرکزی در راستاهایی. متفاوت ایجاد کرده است. او با به کار گیری مفهوم‌هایی چون خودارجاعی و «حلقه‌های عجیب» که در قلب روش اثبات و نتیجه‌های به دست آمده از قضیه‌ی گودل، طراحی‌های سرگیجه آور اشر و آثار موسیقایی باخ جای دارند، کوشش می‌کند تا ماهیت آن ذات را روشن کند.
از آن جایی که شکل و محتوا به طور متقابل روی یکدیگر تاثیر میگذارند، شکل ساختاری متن کتاب و نیز محتوای آن، هر دو از اهمیت زیادی برخوردارند و در دریافت ما از این که: آیا معنا در ذات پیام نهفته است یا این که معنا از بر هم کنش ذهن با یک سازو کار با پیام به وجود می‌آید نقش مهمی دارند. این کتاب نه تنها دارای بازی‌های کلامی بسیار و شوخی‌های دل انگیز است، بلکه سرشار از «جناس‌های ساختاری» هم هست-فرازهایی از متن که در آن شکل و محتوا به گونه‌ای شگفت انگیز همدیگر را باز می‌تابانند یا تقویت می‌کنند.
بی‌تردید تجربه‌ی لذت بخشی برای آشنایی با فوگ موسیقایی چندین صدایی و زیبایی ذهن انسانی، در انتظار خوانندگان این کتاب خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهران بلوری
    • پاسخ به نظر

    بی‌نظیر، شاهکار، تکرارناشدنی.

  • تصویر کاربر

    • فاطمه چگنی
    • پاسخ به نظر

    کمی پیچیده، نیازمند دقت، و بدیع. نمی‌دونم صفتی عمومی و سطحی مثل «فوق‌العاده» برای وصف یک کتاب مناسبه یا نه. اما فوق‌العاده‌ست. البته من در برابر مفاهیم مطرح‌شده در این کتاب، یک مخاطب عام محسوب میشم.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی