30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ایران
سال رویاهای خطرناک

سال رویاهای خطرناک

(22)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1448

علاقه مندان به این کتاب
37

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سال رویاهای خطرناک

انتشارات هرمس منتشر کرد:
این کتاب می کوشد به پیشبرد «نقشه برداری شناختی» از منظومه جهان معاصر کمک کند و پس از ارائه توصیفی کوتاه از ویژگی های اصلی سرمایه داری معاصر، طرحی کلی از خطوط اصلی ایدئولووژی مسلط به دست دهد، آن هم با تمرکز بر پدیده ها ی ارتجاعی (و مشخصا شورش های پوپولیستی) که در واکنش به تخاصم های اجتماعی سر بر می آورند.
نیمه دوم کتاب به دو جنبش رهایی بخش بزرگ 2011- بهار عرب و جنبش اشغال وال استریت-می پردازد و پس از آن، از خلال بحثی درباره سریال وایر، با این پرسش دشوار درگیر می شود که چگونه می توان با سیستم مبارزه کرد و به فرایند های پیشرفته و پیچیده آن دامن نزد.
وقایعی مانند جنبش اشغال وال استریت و بهار عرب و تظاهرات در یونان و اسپانیا و نظایر آن را باید نشانه هایی از آینده تعبیر کرد. به عبارت دیگر، باید روی گردانیم از منظر تاریخی گرایانه معمولی که یک واقعه را از طریق زمینه و پیدایش آن درک می کند. طغیان های رهایی بخش رادیکال را نمی توان این گونه درک کرد: به جای تحلیل آن ها به عنوان بخشی از پیوستار گذشته و حال، باید آنها را در منظر آینده بیاوریم وهمچون تکه پاره هایی محدود و کج و معوج (و گاه حتی منحرف) از یک آینده اتو پیاپی در نظر بگیریم که به منزله پتانسیلی پنهان در حال حاضر نهفته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی