آخرین نبرد لنین

(9)
مترجم:

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
858

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آخرین نبرد لنین

انتشارات طلایه پرسو منتشر کرد :
همچنان که سرمایه داری دارد در قرن بیست و یکم وارد بحران هایی می شود که عمیق ترین بحران های اقتصادی و اجتماعی از دهه های بین دو جنگ جهانی امپریالیستی اول و دوم تاکنون بوده است ؛ مسایل پروگراماتیک و استراتژیکی که در اوایل دهه 1920 در جنبش کمونیستی کارگری مورد مناقشه بودند، دارند یک بار دیگر در چشم انداز های طبقه ی کارگر در سراسر جهان، در مسیر حرکت تاریخی اش به سمت تسخیر قدرت، نقش وزینی پیدا می کنند.
نقل از مقدمه
ژانویه 2010
در سال های 1922 و 1923 لنین، رهبر مرکزی نخستین انقلاب سوسیالیستی جهان، نبردی را پیش برد که آخرین نبرد سیاسی اش شد. آنچه در معرض خطر بود، تداوم مسیر پرولتری انقلابی بود که دراکتبر 1917 کارگران و دهقانان را در امپراطوری سابق تزار بر مسند قدرت نشاند - و شالوده ی یک جنبش انقلابی واقعا جهانی رنجدیدگان را ریخت که خود را در جهت تحقق سرمشقی که بلشویک ها گذاشته بودند سازماندهی می کردند.
پیروزی از آن کیست ؟ این سوال را لنین در مارس 1922 مطرح کرد. آیا کارگران و دهقانان، که تازه از درون سال ها جنگ، ویرانی و قحطی بیرون آمده بودند، می توانستند جلوی جهان سرمایه داری متخاصمی که جمهوری شوروی را احاطه کرده بود بگیرند ؟ از همه مهم تر، آیا آن ها تحت آن شرایط می توانستند در داخل کشور بر اقشار بورژوایی که سر برون می آوردند، و یاران خادم به خویش شان در درون دولت و دستگاه حزب کمونیست، فایق آیند ؟
آخرین نبرد لنین برای نخستین بار، گزارش ها، مقالات و نامه هایی را یکجا در کنار هم قرار می دهد که لنین از طریق آن ها نبرد سیاسی اش را پیش برد. بسیاری از این اسناد ده ها سال توقیف بودند و برخی هرگز پیش از این به زبان انگلیسی منتشر نشده بودند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی