شفای زندگی
تخفیف

%10

شفای زندگی

(67)
نویسنده:

1,850,000ریال

1,665,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5922

علاقه مندان به این کتاب
55

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
19

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شفای زندگی

انتشارات پیکان منتشر کرد:
لوییز ل. هی نویسنده کتاب پر فروش شفای زندگی از رهبران بلند آوازه بین المللی «نهضت عصر نوین» است.
پیام اصلی خانم لوییز هی این است که: «اگر مشتاق باشیم که روی ذهن خود کار کنیم، تقریبا همه چیز را می‌توان شفا داد.»
نویسنده این کتاب، تجربه‌های بسیار و اطلاعات دست اولی درباره شفا دادن دارد که سخاوتمندانه آن‌ها را در اختیار ما می‌گذارد. حتی این دانش که چگونه سرطان وخیم پیشرفته‌اش را خود علاج کرده است. خانم لوییز هی، در سخنرانی‌ها و کلاس‌ها و تمرین‌های عملی‌اش، و حتی هنگامی که به عنوان سخنران میهمان، بر صحنه تلویزیون ظاهر می‌شود، مراحل عملی برای زدودن ترس، و علل امراض را بیان می‌کند. به عنوان مشاور علوم ما بعد الطبیعه، زندگیش را وقف یاری به دیگران می‌کند تا خلاقیت خود را باز یابند و استعدادهای خود را شکوفا سازند. از این رو، شاگردانش می‌توانند موانعی که آن‌ها را از تندرستی کامل، یا خواسته‌های زندگیشان دور می‌کند، از سر راه بردارند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شفای زندگی اثر لوئیز ال هی 


در سال 1976 لوئیز هی اولین کتابش با نام «شفای تن» را نوشت و خودش‌ آن را منتشر کرد، این کتاب به صورت جزوه و در واقع لیستی از بیماری‌های مختلف بدن و علل متافیزیکی آن‌ها بود. این کتاب کوچک بعدها گسترش یافت و تبدیل به کتاب شفای زندگی شد. لوئیز کتاب شفای زندگی را در 60 سالگی و در سال 1984 منتشر کرد.

لوئیز هی کتاب شفای زندگی را بر اساس فلسفۀ شخصی زندگی‌اش نوشت. اعتقاد کلی لوئیز هی این است که می‌توان با تغییر ذهن انواع بیماری‌های جسمی را درمان کرد و داستان زندگی و تجربیاتش را در کتاب شفای زندگی با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. لوئیز هی مدعی شد که به همین روش توانست سرطان خود را درمان کند.

در کتاب شفای زندگی چه می‌خوانیم؟

لوئیز هی معتقد بود که ذهن و بدن به هم متصل هستند بنابراین بیماری‌های جسمی به نوعی ریشه در جنبه‌های عاطفی و معنوی ذهن، باورها و فرآیندهای فکری دارند. یک پزشک امروزی بیماری را با استفاده از دارو، جراحی یا شیمی درمانی از بین می‌برد اما رویکرد هی این است که دلایل ذهنی بیماری باید شناسایی و درمان شود.

لوئیز هی معتقد است که ما بر اثر استرس، الگوهای فکری نادرست و باورهای اشتباه به بیماری‌های مختلف دچار می‌شویم و اساسی‌ترین راه برای ایجاد تغییر مثبت و از بین بُردن بیماری، تغییر طرز فکر ما با ابزارهایی مثل جمله‌ها و عبارات تأکیدی است. در پایان کتاب نیز لوئیز هی فهرست جداگانۀ بیماری‌های متعدد و الگوهای فکری عاطفی گوناگون را که معتقد است باعث ایجاد بیماری می‌شود ذکر کرده است. 

فهرست مطالب کتاب شفای زندگی

پیشگفتار
بخش اول: مقدمه - پیشنهادهایی به خوانندگانم، نکاتی دربارۀ فلسفه‌ام 
• فصل اول: آنچه معتقدم
بخش دوم: جلسه‌یی با لوییز
• فصل دوم: مشکل چیست؟
• فصل سوم: مشکل از کجا پدید می‌آید؟
• فصل چهارم: آیا حقیقت دارد؟
• فصل پنجم: حالا چه‌کار می‌کنیم؟
• فصل ششم: مقاومت در برابر دگرگونی
• فصل هفتم: شیوۀ دگرگونی
• فصل هشتم: نوسازی
• فصل نهم: تمرین روزانه
بخش سوم: به کار بردن این آرمانها
• فصل دهم: روابط
• فصل یازدهم: کار
• فصل دوازدهم: موفقیت
• فصل سیزدهم: ثروت
• فصل چهاردهم: جسم
• فصل پانزدهم؛ فهرست بیماریها، الگوهای تازۀ ذهنی
بخش ویژه: جابه‌جا شدن مهره‌های ستون فقرات
بخش چهارم
• فصل شانزدهم: داستان من

بریده‌هایی از کتاب شفای زندگی

«خانه‌تکانی ذهنی نیز همین‌گونه است. برای دور انداختن چند اعتقاد کهنه و قدیمی لازم نیست عصبانی شویم. بگذارید با همان آرامشی که پس از خوردن غذا، خرده‌ریزها را جمع می‌کنیم و در ظرف آشغال می‌ریزیم، آنها را نیز به‌همان آسانی دور بریزیم. آيا شما واقعاً حاضرید که برای تهیۀ شام امشب، در زباله‌های دیشب خود، دنبال غذا بگردید؟ آن‌وقت حاضرید که با جستجو در آشغالهای کهنۀ ذهنی، تجربه‌های فردای خود را بیافرینید؟ اگر اندیشه یا اعتقادی به دردتان نمی‌خورد، بگذارید راهش را بگیرد و پی کارش برود. هیچ نص صریح یا قانون مدونی نگفته است که اگر روزگاری به چیزی عقیده داشتید مجبورید که این اعتقاد را تا ابدالآباد دنبال خود بکشانید.»

«فایدۀ خشم چیست؟ وقت خود را با خشم تلف کردن، واکنشی احمقانه است. نمی‌گذارد که از راهی تازه و متفاوت به زندگی بنگرید. بسیار سودمندتر است که از خود بپرسید چرا بارها اوضاع و شرایطی ایجاد می‌کنید که موجب خشم شما می‌شود. چه اعتقادی دارید که این همه ناکامی به بار می‌آورد؟ از شما چه بروز می‌کند که در دیگران این نیاز را می‌آفریند که شما را برمی‌انگیزانند؟ چرا معتقدید برای اینکه به راه خود بروید باید خشمگین شوید؟»

«گام بعد، بخشایش است. بخشیدن خودمان و دیگران، ما را از گذشته‌ها رها می‌کند. کتاب تعلیم معجزات بارها و بارها می‌گوید که بخشایش تقریباً پاسخ همۀ مسائل است. من می‌دانم که هرگاه گیر کرده باشیم، به این معناست که هنوز بخشایشی را به انجام نرسانده‌ایم. هنگامی که در جریان زندگی در این لحظه آزادانه شناور نباشیم، معمولاً معنایش این است که به لحظه‌یی در گذشته چسبیده‌ایم. این می‌تواند پشیمانی و اندوه و آزار و ترس و احساس گناه و سرزنش و خشم و نفرت و انزجار و گاه حتی میل به انتقامجویی را دربرگیرد. همۀ این حالات از فضای عدم بخشایش و عدم پذیرش رها کردن، به این لحظه می‌آید.»

خواندن کتاب شفای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شاید شرایط زندگی برایتان سخت شده باشد یا از زندگی ناامید شده باشید و نتوانید از افکار منفی، عصبانیت و اضطراب خلاص شوید، کتاب شفای زندگی می‌تواند ناجی شما باشد.

دربارۀ نویسندۀ کتاب شفای زندگی

شفای زندگی

لوئیز لین هی در سال 1926 به دنیا آمد و در سال 2017 از دنیا رفت. او نویسندۀ کتاب‌های انگیزشی و خودیاری بود. لوئیز در لس‌آنجلس به دنیا آمد و داستان زندگی‌اش را در مصاحبه‌ای با خبرنگار نیویورک تایمز در سال 2008 تعریف کرد. 

لوئیز اظهار کرد که خانوادۀ فقیری داشت و ناپدری‌اش مردی خشن بود که او و مادرش را آزار می‌داد. زمانی که لوئیز 5 ساله بود، یکی از همسایه‌ها به او تجاوز کرد. در 15 سالگی ترک تحصیل کرد و باردار شد و در روز تولد 16 سالگی‌اش دختری به دنیا آورد و سرپرستی این دختر را به خانوادۀ دیگری واگذار کرد. او سپس به شیکاگو نقل‌مکان کرد و در آن‌جا به کارهای کم درآمدی مشغول شد. در سال 1950 او به نیویورک رفت، نام کوچک خود را تغییر داد و به عنوان مُدل مشغول به کار شد.

در سال 1954 با تاجر انگلیسی اندرو هی ازدواج کرد. پس از 14 سال زندگی همسرش او را به‌خاطر زنی دیگر ترک کرد و همین باعث شد لوئیز احساس کند ویران شده است. در همین زمان هی به یک کلیسای علوم دینی پناه بُرد و یاد گرفت تفکرش را تغییر دهد. هی در همین دوران با آثار متفکرانی همچون فلورانس اسکاول شین آشنا شد که معتقد بود تفکر مثبت می‌تواند شرایط افراد را تغییر دهد و بنیانگذار علوم دینی ارنست هلمز که به معتقد بود تفکر مثبت می‌تواند بدن را شفا دهد.

هی به گفتۀ خودش در اوایل دهۀ 1970 شروع به مطالعه و تحقیق در زمینۀ علوم دینی کرد و مراقبه آموخت. لوئیز هی در سال 1976 اولین کتابش با نام «شفای تن» را منتشر کرد که این کتاب بعدها تبدیل به کتاب قطورتری به نام «شفای زندگی» شد. لوئیز تقریبا هم‌زمان با انتشار کتابش، گروه‌های حمایتی برای افراد مبتلا به ایدز را به راه انداخت. 

لوئیز در برنامه‌های اپرا وینفری و فیل دوناهو در سال 1988 حضور یافت و پس از آن کتاب شفای زندگی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و بیش از 35 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفت. از دیگر آثار لوئیز هی می‌توان به «زندگی بی‌نظیری خلق کنید»، «تمرین با آینه»، «شفای قلب»، «اندیشه‌های دل»، «قدرت درون»، «قلبتان را التیام ببخشید» و «هر روز مثبت بیندیشید» اشاره کرد.

دربارۀ مترجم کتاب شفای زندگی

گیتی خوشدل در سال 1326 و در تهران متولد شد. وی شاعر و مترجم ایرانی‌ست و مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران گرفت و برای ادامۀ تحصیل به آمریکا رفت اما تحصیلاتش را ناتمام گذاشت و تصمیم گرفت به ایران برگردد. بعد از برگشتن به ایران بود که به کار ترجمه مشغول شد.سفری به هند داشت که در آن‌جا به عرفان و روان‌شناسی علاقه‌مند شد و بیشتر شعرها و کتاب‌هایی که ترجمه کرده مثل چهار اثر از فلورانس اسکاول شین در همین زمینۀ عرفان و روان‌شناسی‌ست و نامش هم برای ترجمۀ همین کتاب‌ها بر سر زبان‌ها افتاد و به واسطۀ ترجمۀ چهار اثر از فلورانس اسکاول شین مشهور شد.

همچنین گیتی خوشدل کتاب «راه هنرمند» را نیز ترجمه کرده است. برخی از آثار ترجمه‌ شده‌اش عبارتند از: «آزادی از اریک فروم»، «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین»، «هفت عادت مردمان مؤثر از استیون کاوی»،‌ «حکایت دولت و فرزانگی از مارک فیشر»،‌ «قانون توانگری اثر کاترین پاندر»،‌‌ «تجسم خلاق اثر شاگتی گوین»، «قانون شفا اثر کاترین پاندر» و «راه هنرمند بازیابی خلاقیت اثر جولیا کامرون.»

شفای زندگی

واکنش‌ها به کتاب شفای زندگی

«کتابی عالی برای بازسازی زندگی و یافتن عزت‌نفس و عشق به خود.» -برنی اس. سیگل، نویسندۀ کتاب عشق، پزشکی و معجزه

امتیازات

کتاب شفای زندگی از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

کتاب شفای تن نخستین کتاب لوئیز ال هی است که تماماً در فصل پانزدهم کتاب شفای زندگی آمده است.

در سال 2007، فیلمی مستند با اقتباس از کتاب شفای زندگی به نویسندگی گای هندریکس و کارگردانی مایکل گورجیان ساخته شد.

لوئیز هی با فروش این کتاب تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان زن تاریخ پس از جی‌.کی رولینگ، دانیل استیل و باربارا کارتلند شد.

میزان فروش کتاب

کتاب شفای زندگی در سال 2008 کتاب چهارم فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مشاورۀ نیویورک‌تایمز شد. بیش از 35 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفت و این کتاب به بیش از سی زبان زندۀ دنیا ترجمه شد.

تحلیل سی بوک از کتاب شفای زندگی

لوئیز هی در کتاب شفای زندگی به شما یاد می‌دهد چطور به خودتان عشق بورزید، احساس گناه را کنار بگذارید، دیگران را ببخشید تا از نظر روانی آزاد شوید و جسمی سالم داشته باشید.

این کتاب خودیاری را یک بار به آرامی بخوانید و پس از آن تمرین‌های کتاب را انجام دهید. طبق توصیۀ نویسنده بهتر است جملات و عبارت‌های تأکیدی کتاب را هر روز بخوانید و بارها آن‌ها را با خود تکرار کنید تا به مرور تأثیر آن را بر روی خودتان حس کنید.

اگر از کتاب شفای زندگی خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

_  کتاب نیروی حال اولین کتاب اکهارت تول نویسندهٔ آلمانی است که در این کتاب به چگونگی تعامل مردم با خودشان و دیگران پرداخته است. اکهارت در این کتاب مفهوم خودبازتابی و حضور در لحظه را توضیح داده و تمرین‌هایی ساده نیز در کتاب ارائه کرده تا یاد بگیرید چطور می‌توانید در لحظۀ حال زندگی کنید. 

چهار اثر فلورانس اسکاول شین، مشاور و معلم معنوی که نویسنده در آن سعی دارد به مخاطب نشان دهد چطور با مثبت‌اندیشی می‌توان به موفقیت و ثروت رسید. قدرت کلام و قانون جذب این کتاب باعث محبوبیت آن شد.

قدرت پشیمانی اثر دنیل اچ پینک که نشان می‌دهد پشیمانی چطور می‌تواند زندگی و نگرش انسان را تغییر دهد. او در این کتاب از قدرت دگرگون کنندۀ پشیمانی صحبت کرده است و آن را احساسی ارزشمند می‌داند.

- چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های خودیاری است. نویسنده در این کتاب به بیان آموزه‌های سرخپوستان آمریکا می‌پردازد و چهار میثاق با خوانندگانش می‌بندد. این چهار میثاق در واقع چهار دستوری است که می‌تواند ما را به سمت نور، عشق و شادی راهنمایی کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • معصومه کوهی
    • پاسخ به نظر

    کتابش خیلی خوبه..

  • تصویر کاربر

    • ملیکا اکبری اکبری
    • پاسخ به نظر

    به جرعت میتونم بگم این کتاب زندگی منو عوض کرد 😍 حتمااا برا ی بارم ک شده مطالعش کنید مطمعن باشید پشیمون نمیشید

  • تصویر کاربر

    • فاطمه فروتن
    • پاسخ به نظر

    این کتاب را در شرایط دشواری به پیشنهاد مشاورم خواندم. فکر می کنم جزو کتابهایی است که هر کس در هر سنی می بایست آن را مطالعه کند.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فائزه قربانی
    • 0

    بیداری من با اظهار نظر تصادفی دوستی درباره‌ی جلسه‌ای آغاز شد. دوستم به آن جلسه نرفت. اما ندایی در درونم پاسخ مثبت داد و من به آن جلسه‌ی کوچک رفتم که نخستین گام من در راه شکوفایی بود. چندی گذشت تا به اهمیت آن پی بردم.

  • تصویر کاربر

    • فائزه قربانی
    • 0

    «من با جریان همواره در حال دگرگونی زندگی، هم آهنگم.»

عیدی