میخائیل و مارگریتا

میخائیل و مارگریتا

(8)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
961

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب میخائیل و مارگریتا

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:
داستانی شگفت‌انگیز از عشق، خیانت و سانسور... برنده? جایزه? کتاب اول مرکز داستان و برنده? بهترین کتاب سال 2017 به انتخاب NPR
مثلث عشقی میخائیل بولگاکف، نویسند? مشهور مرشد و مارگریتا، یک مأمور پلیس‏‌مخفی استالین و مارگریتای فریبنده، برای هر س? آن‏ها در روسیه‏ ده? 1930 عواقب اجتناب‏‌ناپذیری دارد. زمانه‌ای که ابراز عقیده با قوانین حکومتی سانسور می‌شد و به‌طور ترسناکی، آیین? سرکوب سیاسی در جهان امروز است.
سال 1933 است و شغل رشک‏‌برانگیز بولگاکف در آستان? ازبین‏‌رفتن است. دوست و مراد او، اوسیپ ماندلشتامِ شاعر، دستگیر، شکنجه و به تبعید فرستاده شده است. هم‌زمان یک مأمور مرموز پلیس‏‌مخفی استالین، وسواس‏‌گونه فکر می‏‌کند بولگاکف دشمن حکومت است. بولگاکف عاشق مارگریتا می‌شود که به‌طرز خطرناکی رک‏‌گوست و همین اوضاع را بدتر می‏‌کند. او درحالی‏‌که با خطر دستگیری روبه‏‌روست و شیفته و شیدای مارگریتاست، انگیزه‏‌ای می‏‌یابد تا شاهکار خود، مرشد و مارگریتا، را بنویسد؛ داستانی هزل که قدرت و قدرتمندان را به‏‌شدت به نقد می‏‌کشد
با سیر و حرکت بین داستان‏‌خوانی در خانه‏‌های روشنفکران مسکو و گولاگ‏های سیبری، میخائیل و مارگریتا، مثلث عشقی پرشوری را شرح و هم‌زمان پرتره‏‌ای از کشوری به دست می‏‌دهد که ادبیات رفیع آن، توسط دیکتاتوری‏‌ای که تحمل هیچ تفکر مخالفی را نداشت، به اغما می‏‌رفت. مارگریتا زنی قوی، ایدئالیست و اغواگر است که دو مردِ متفاوت، عاشقانه پرستش می‌کنند و هر دوی آنها در تلاش برای حفاظت او از دسیسه‏‌های رژیمی که تشن? قربانی کردن آدم‏‌هاست، شکست می‏‌خورند.
نویسنده? کتاب در دوره‌ای از فریب سیستماتیک، از ادبیات و نویسنده دفاعی شورانگیز می‌کند و به‌طرزی تکان‌دهنده پیامدهای ناگزیر عشق را برای یکی از اسرارآمیزترین چهره‌های ادبی جهان به تصویر می‌کشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی