مصاحبه بالینی

مصاحبه بالینی (فلنگن)(قهستانی)(رشد)

(9)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1707

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مصاحبه بالینی

انتشارات رشد منتشر کرد:
در بین روش های مختلفی که برای سنجش و ارزیابی شخصیت و آسیب شناسی روانی در اختیار روان شناسان و متخصصان هست هیچیک به جذابیت و اهمیت مصاحبه نیست .مصاحبه چون پویا ترین شکل ارتباط میان انسان هاست همواره جاذبه های خاص خود را داشته است و از همین روست که آن را سنگ بنای رابطه اعتماد آمیزی می دانند که روان شناس را به درون زندگی عاطفی شناختی و رفتاری مراجع می برد . اهمیت مصاحبه به حدی است که روانشناسان مجرب آن را بر سایر روش های ارتباط حرفه ای ترجیح می دهند و معتقدند انواع مشکلات روان شناختی را می توان از طریق مصاحبه ای پویا هم تشخیص داد و هم در راه درمان آن کوشید .
این کتاب یکی از آثار درسی دانشگاهی است که بسیاری از دانشگاه های معتبر در رشته های روان شناسی و علوم وابسته به آن تدریس می شود و با توجه به سابقه نویسندگانش در حد خود متنی کامل به شمار می رود. در سایر کتاب های مربوط به مصاحبه ( دست کم تا آن جا در زبان فارسی دیده ایم ) متن غالبا خشک و کم تنوع است و در آن حداکثر بخش هایی از جلسات مصاحبه عرضه شده است.اما کتاب حاضر از این نظر هم مزیت هایی دارد .در هر فصل علاوه بر نکته های فردی و فرهنگی تمرین های عملی نیز بیشتر به شکل بازآفرینی صحنه های مختلف در فرایند مصاحبه وجود دارد که در نوع خود جالب توجه و کم نظیر است .چون مصاحبه گران در کار خود به طور واقعی و زنده با چنین صحنه هایی رو برو می شوند ، این نکته ها می تواند کارسازو موثر باشد نوع رویکرد نویسندگان کتاب هم مزایای قابل توجهی دارد .
نویسندگان روانشناس اند و در مورد سنجش تشخیص و درمان و ابزارهای آن نظیر مصاحبه دیدگاه جامعی دارند .بخشی از این جامعیت دیدگاه را می توان در توجه آنان به مباحث فرهنگی یافت که سراسر کتاب و نیز در فصل مجزا به آن پرداخته اند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی