عاقلان درجای دیوانگان

عاقلان درجای دیوانگان (رشد)

(2)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
289

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عاقلان درجای دیوانگان

انتشارات رشد منتشر کرد:
یکی از سنتهای دیرپا و رایج در جامعه علمی ، نقد و بررسی کارهای عالمان و متخصصان بوده و اصولا انتقاد با دید اصلاح و اعتلا بخشیدن به کیفیت کارها صورت می گرفته است. بنابراین ، در مجامع علمی ، بازار مناظره و بحث و انتقاد، همواره گرم بوده و دانشمندان به شکلی بی طرفانه و اغلب بر مبنای پژوهش هایی که انجام می دهند ، به نقد و بررسی کارهای یکدیگر می پردازند .
کتاب « عاقلان در جای دیوانگان » یک نمونه از این نقد و بررسی هاست . در اینجا یک دانشمند روان شناس بالینی ، با استفاده از یک پژوهش میدانی جالب ، نحوه تشخیص در علم روانپزشکی را مورد انتقاد قرار داده و هشدار می دهد که قضاوت عجولانه و بدون دقت و وسواس کافی ، می تواند برای کسی که به بیمارستان روانی مراجعه می کند ، عواقب ناگوار و دشواری در بر داشته باشد.روشن است که وی تشخیص روانپزشکی را نفی نمی کند ، بلکه صرفا به تشخیص دهندگان هشدار می دهد ، و این هشدار با هدف اعتلا بخشیدن به کار تشخیص صورت می گیرد .
اما بنا به سنتی که ذکر شد پژوهش دانشمند مورد نظر ما نیز از انتقاد مصون نمانده و از سوی صاحبنظران حوزه روانپزشکی مورد نقد و تحلیل قرار گرفته است و به این ترتیب مجادله علمی جالبی صورت گرفته است که شرح این مجادله موضوع و محتوای کتاب حاضر را تشکیل می دهد . مطالعه این گونه نقد و بررسی ها ، به ویژه برای محققان جوان جامعه ما ، می تواند بسیار آموزنده و مفید باشد .
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی