خودت را به فنا نده

(199)

1,090,000ریال

981,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
15328

علاقه مندان به این کتاب
129

می‌خواهند کتاب را بخوانند
12

کسانی که پیشنهاد می کنند
40

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
6

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خودت را به فنا نده

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:

کتاب خودت را به فنا نده: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده، از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، سیلی دنیاست که بیدارت کند تا توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و به بهترین خودت در زندگی تبدیل شوی. گری جان بیشاپ نویسنده این کتاب فوق‌العاده است. این کتاب را همزمان با نسخه چاپی در کتابراه بخوانید.

هیچ‌وقت با خودتان فکر کرده‌اید که شبیه یک همستر، روی یک چرخ، با عصبانیت و آشفتگی، مسیر زندگی‌ را دویده‌اید. اما همیشه در حال درجا زدن هستید؟ کتاب خودت را به فنا نده به شما کمک خواهد کرد تا از تمام تنش‌ها و اضطراب‌‌های خود خلاص شده و ساعت‌ها احساس آرامش کنید.

تمام مدتی که درگیر بگو مگو و قضاوت‌های درونی هستی، که البته هیچ‌وقت هم متوقف نخواهند شد، صدایی آرام زیر گوشت زمزمه می‌کند: «خیلی تنبل و خرفتی و اصلاً به‌ درد هیچ‌کاری نمی‌خوری.» تو حتی متوجه نیستی چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه‌اندازه تباهت می‌کند. تو فقط تمام روز کار می‌کنی تا بر استرس‌ها و فشارهای روحی‌ات چیره شوی، زندگی‌ات را نجات دهی و اگر نتوانی چرخ لعنتی زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می‌دهی و شاید هرگز به جایی که در زندگی می‌خواستی نرسی. شاید هیچ‌گاه به آن شادی، اندام ایدئال، شغل یا ارتباطی که آرزویش را داری نرسی.
کتاب خودت را به فنا نده به کسانی اختصاص دارد که آن خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند. جریان بی‌پایان شک و بهانه، زندگی روزمره را به گند می‌کشد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ


آیا مشتاق هستید که زندگی جدیدی را آغاز کنید؟ آیا فکر می‌کنید انرژی‌تان را هدر می‌دهید و از این موضوع خسته شده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است، گری جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده راهکارهایی را نشان می‌دهد تا زندگی‌مان را نجات بدهیم و به فنا نرویم.

تا به‌حال این حس را داشته‌اید که مثل یک همستر روی یک چرخ، با عصبانیت و آشفتگی می‌دوید و باز هم همیشه در حال درجا زدن هستید؟ صدای درون ذهن‌تان مدام شما را سرزنش می‌کند و به شما می‌گوید بسیار تنبل و خرفت هستید و اصلاً به درد هیچ کاری نمی‌خورید؟ تمام روز سعی دارید که بر استرس‌ها و فشارهای کاری و روحی چیره شوید و زندگی‌تان را نجات دهید و باز هم حس می‌کنید که شاید نتوانید هیچ‌وقت به آن‌چه در زندگی می‌خواهید برسید؟ این را بدانید که شما تنها نیستید.

یا تو سرنوشتت را کنترل می‌کنی یا سرنوشتت تو را کنترل می‌کند. زندگی برای تعلل‌ها و تعویق‌های ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود. حتی به خاطر پریشانی‌ها و ترس‌هایمان نیز لحظه‌ای مکث نمی‌کند. زندگی دقیقاً تحت هر شرایطی در کنارتان جریان دارد. چه تو نقش فعالی داشته باشی چه نداشته باشی، نمایش ادامه دارد. بنابراین یکی از درس‌های مهمی که گری جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده به شما یاد می‌دهد مشتاق بودن است. 

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ با ترجمۀ حسین گازر در واقع کتابچۀ راهنمایی است که در آن گری ابزارها و توصیه‌هایی را به شما می‌دهد تا سربارهای سنگین زندگی را از روی دوشتان برداشته و تبدیل به یک نسخۀ واقعاً بی‌نقص از خودتان شوید. تمامی مدتی که درگیر بگومگو و قضاوت‌های درونی هستید که البته احتمالاً هیچ‌وقت هم تمامی ندارند صدایی آرام می‌شنوید که به شما می‌گوید: «خیلی تنبل و خرفتی و اصلا به درد هیچ کاری نمی‌خوری!» نویسنده معتقد است که ما حتی متوجه نمی‌شویم چقدر به این زمزمۀ آرام اعتقاد پیدا می‌کنیم تا جایی که ما را به تباهی می‌کشاند! 

این کتاب به کسانی اختصاص دارد که این خودگویی‌های بی‌حاصل را تجربه کرده‌اند و تمام انرژی و نیرویشان را گرفته تا جایی که زندگی روزمره‌شان را تباه کرده است. گری جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده با اظهارنظرهای شخصی دربارۀ اختیار داشتن، زندگی بخشیدن، متعالی بودن و جسارت داشتن به شما نشان می‌دهد که چگونه در زندگی با درایت‌تر شده و در مسیری قدم بگذارید تا زندگی‌تان هر روز بهتر و بهتر شود. همچنین در لابه‌لای صفحات کتاب صحبت‌ها و گفتارهایی از شخصیت‌های مهم تاریخی و فلاسفه افزوده و نکته‌هایی از یافته‌های علمی را به شما یادآور می‌شود تا شاید به کمک این نکات، بیشتر با جهان ذهن پیچیده‌تان آشنا شوید. در کتاب خودت را به فنا نده گری جان بیشاپ به شما یاد می‌دهد:
• که چطور مسیرتان را مشخص کنید. 
• چطور از شکست‌هایتان پیروزی بسازید. 
• چطور محدودۀ خود را تعیین کنید. 
• چطور مرزهای پیروزی‌تان را کشف کنید.

در کتاب خودت را به فنا نده چه می‌خوانیم؟

فصل اول کتاب خودت را به فنا نده با این جمله شروع می‌شود: «این کتاب سیلی دنیا‌ست تا بیدار شوی و توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و بهترینِ خودت در زندگی باشی.»

طبق تحقیقات اخیر روزانه حدود پنجاه فکر مختلف از ذهن ما می‌گذرد که نسبت به آن‌ها هیچ دخالتی نداریم. اما می‌توانیم آن‌ها را به افکار بامعنا تغییر دهیم اما این افکار بامعنا بدون برنامه‌ریزی قبلی بروز نمی‌کنند. تحقیقات اخیر علم عصب‌شناسی و روانشناسی نشان داده است که نوع خودگویی که در طول روز درگیرشان می‌شویم تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی‌مان دارد. خودگویی‌های منفی نه تنها حال و روز شما را به هم می‌ریزد بلکه می‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات کوچکی در زندگی‌تان شود که رفته‌ رفته بزرگ‌تر می‌شوند و حتی باعث به وجود آمدن مشکلات جدید می‌شوند که قبلاً وجود خارجی نداشته‌اند. 

پروفسور ویل هارت از دانشگاه آلاباما چهار آزمایش انجام داد و در این آزمایش از  شرکت‌کنندگانش خواست تا رویدادها و اتفاق‌های مثبت و منفی یا بی‌اثر را به یاد بیاورند. آن‌ها متوجه شدند وقتی از افراد خواسته شد اتفاقات بی‌اهمیت را به همان شکلی که بود توصیف کنند احساس مثبتِ بیشتری در کلامشان وجود داشت و زمانی که رویدادی منفی را تشریح می‌‌کردند حالت منفیِ بیشتری را تجربه کردند. در واقع به عبارت ساده‌تر، طرزِ بیانی که برای تعریف و تفسیر شرایط به کار می‌برید دقیقاً نشان می‌دهد که چگونه به آن‌ها می‌نگرید یا تجربه‌اش کرده‌اید و این موضوع به طرز شگفت‌آوری بر نحوۀ برخورد با زندگی و مواجهه با مشکلات کوچک و بزرگ تأثیرگذار است.

فهرست مطالب کتاب خودت را به فنا نده 

• فصل اول: شروع کار
• فصل دوم: من بی‌نهایت مشتاقم
• فصل سوم: من برای پیروزی بی‌تابم
• فصل چهارم: من از پَسَش برمی‌آیم
• فصل پنجم: من اتفاق‌ها را می‌پذیرم
• فصل ششم: من حاصل افکارم نیستم، بلکه نتیجۀ اعمالم هستم
• فصل هفتم: من مصمم هستم
• فصل هشتم: من منتظر اتفاق خاصی نیستم و هر اتفاقی را می‌پذیرم
• فصل نهم: قدم بعدی چیست؟
• دربارۀ نویسنده
• یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب خودت را به فنا نده

«وقتی تصورمان این است که همه‌چیز می‌دانیم، ندانسته خودمان را از ناشناخته‌ها، و ناچاراً از تمام مرزهای جدید موفقیت دور کرده‌ایم. شخصی که پذیرفته زندگی‌اش چه اندازه غیرقابل‌پیش‌بینی و نامطمئن است هیچ انتخابی به جز پذیرشش ندارد. آن‌ها از بی‌اطمینانی و تردید نمی‌ترسند؛ همه‌اش جزئی از زندگی است. آن‌ها در جستجوی اطمینان خاطر نیستند چون می‌دانند واقعاً وجود خارجی ندارد. آن‌ها همچنین از جادو و معجزۀ واقعی زندگی آگاه و آمادۀ روبه‌رو شدن با آن هستند و از نتیجۀ آن نیز مطلع‌اند.»

«زمانی که ما بدن و مغزمان را به چالش می‌کشیم، وقتی تجربه می‌کنیم، وقتی با ترس روبه‌رو می‌شویم، وقتی به نتیجه می‌رسیم و حتی وقتی شکست می‌خوریم، دقیقاً همین موقع، ما کسی را که هستیم تغییر می‌دهیم. تو می‌توانستی باهوش‌ترین فرد کرۀ زمین باشی، اما اگر حرکتی نکنی هیچ فایده‌ای ندارد. دفعۀ بعد که «حسش نبود» کاری را انجام دهی، وقتی حس رفتن به سرکار یا انجام حرکتی مهم برای زندگی‌ات را نداشتی، وقتی برای یک شروع، به خودت شک کردی، تمام این حرف‌ها را به یاد بیاور.»

«چطور متوجه می‌شوی که در زندگی‌ات، انتظارهای پنهان داری؟ اگر جاهایی در زندگی‌ات هست که ناامیدی، آزردگی، پشیمانی، سرکوب، خشم، خمودگی، مخصوصاً اگر جایی هست که خدشه‌‌ای به تو وارد یا غرورت را نابود کرده یا هر نوع احساس سرخوردگی دیگری را تجربه کرده‌ای، تو این انتظارهای مخفی را داری. هر جایی که خودت نبودی، اگر به مدت طولانی به آن لحظه از زمان و مکان خوب دقت کنی، متوجه واقعیت زندگی‌ات خواهی شد که خلاصه‌ای از فیلم‌نامه‌ای‌ست که قبلاً در مخیله‌ات پیش‌بینی کرده بودی.»

«تو انگار دوست داری زندگی‌ات را تحمل کنی. درباره‌اش فکر کن. مشکل از کجاست که این سایه‌های تاریک و شریر، گرما و شادی زندگی سعادتمندت را به یغما می‌برند؟ از شغلت متنفری؟ رابطه‌ات با کسی اشتباه است؟ از نظر سلامتی مشکل داری؟ خب، دنبال شغل جدید بگرد؛ ارتباطت را قطع کن؛ رژیم غذایی‌ات را عوض کن، ورزش کن یا هر چیزی که به نظرت مفید است. به نظر ساده می‌آید این‌طور نیست؟ درست است که پس از اتفاق‌هایی مثل مرگ عزیزان یا شکست در کسب و کار ظاهراً هیچ اختیاری در این زندگی نداری اما تو در نوع برخوردت با زندگی پس از آن اختیار و قدرت بی‌نهایتی داری.»

«وقتی دو دستی چسبیده‌ای به چیزی که با آن راحتی و آرامش داری و یا کاری را انجام می‌دهی که همیشه انجامش می‌دادی، در حقیقت در گذشته زندگی می‌کنی و اصلاً حرکت رو به جلویی در تو مشاهده نمی‌شود. تو کارها و رفتارهایی را قرقره می‌کنی که در یک زمان زندگی برای تو ریسک بوده است، چون نمی‌دانستی در پس پردۀ انجامشان چه در انتظارت نشسته است اما آن‌ها را به امور روزمرۀ خودت تبدیل کرده بودی. به این موضوع کمی فکر کن: اگر همیشه در خانه لم داده باشی چطور می‌توانی به مکان جدید بروی؟»

خواندن کتاب خودت را به فنا نده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

چه فردی برون‌گرا یا درون‌گرا، خلاق یا عملگرا باشید مقدار زیادی از زمانتان را صرف حرف زدن با خودتان می‌کنید. شما در حین ورزش کردن، کار کردن، مطالعه، غذا خوردن و خیلی کارهای دیگر در حال حرف زدن با خودتان هستید و باید بدانید که حتی در خواب نیز با خودتان حرف می‌زنید! البته این نشانۀ دیوانگی نیست اما طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده که روزانه حدود پنجاه هزار فکر از ذهن ما می‌گذرد که البته ما هیچ دخالتی در این‌گونه افکار واکنشی و خودکار نداریم اما می‌توانیم کنترل افکار بامعنا و پراهمیت را به دست بگیریم. شاید وقت آن باشد که با کتاب خودت را به فنا نده جلوی برخی از این افکار بیهوده را بگیرید.

درباره نویسنده کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده

گری جان بیشاپ در گلاسکوی اسکاتلند به دنیا آمد. او یک متخصص برجستۀ توسعۀ شخصیت و نویسندۀ پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز است. گری زمانی مدیر ارشد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعۀ شخصی و حرفه‌ای در جهان بوده است. او نوعی پیام را از طریق کتاب‌هایش به مردم رساند تا آن‌ها متوجۀ مشکلات اصلی زندگی‌شان که بیشتر به رفتارها و باورهایشان برمی‌گردد و محدودشان کرده است بشوند. گری جان بیشاپ به طور مستمر در رسانه‌های اجتماعی مختلف فعال است و مردم را به سمت داشتن زندگی بهتر هدایت می‌کند.

درباره مترجم کتاب خودت را به فنا نده

حسین گازر بیشتر در زمینۀ ترجمۀ کتاب‌های خودیاری فعالیت دارد. از جمله کتاب‌های ترجمه شده‌اش می‌توان به کتاب‌های «رهبری»، «راز قهرمانی»، «تختخوابت را مرتب کن»، «کمتر گند بزن»، «راه‌حل جایگزین» و «بزن به هدف» اشاره کرد.

واکنش‌ها به کتاب خودت را به فنا نده

«کتاب خودت را به فنا نده شما را راهنمایی می‌کند که چگونه با طلاق، فقدان، شکست، بیماری و مشکلات محل کار کنار بیایید. این کتاب قدرت رویارویی با زندگی را به شما باز می‌گرداند و یادتان می‌دهد که چگونه با مسئولیت‌پذیری با مشکلات خود کنار بیایید.» - ریدرز دایجست

«هدف این کتاب کمک به خوانندگانی است که فکر می‌کنند مشکلات آن‌ها را به فنا داده است. این کتاب توصیه و ابزارهایی برای مبارزه با خودگویی منفی به شما ارائه می‌کند که باعث می‌شود احساس قدرت بیشتری داشته باشید.» - انتشارات باستل

«گری جان بیشاپ نویسنده‌ای است که با رک‌گویی‌هایش طوفانی در دنیای خودیاری به پا کرده است.» - مجلۀ ساندی هرالد

«این کتاب راهنما به شما کمک می‌کند تا دهان آن منتقد درونی نفرت‌انگیز خود را ببندید و احساس مثبت‌تری نسبت به خود و زندگی‌تان داشته باشید.» - مجلۀ تندرستی بانوان

«این کتاب مملو از کلمات ارزشمندی است که شما را ترغیب می‌کند تا شک و ترس خود را کنار بگذارید و در نهایت بتوانید به بهترین نحو زندگی کنید.» - بازفید

«گری جان بیشاپ با یک نگاه ساده در این کتاب بر اضطراب غلبه کرده و شما را راهنمایی می‌کند تا خودگویی منفی را کنار بگذارید و تبدیل به بهترین نسخۀ خود شوید.» - شرکت رسانه‌ای جهانی ریفاینری 29

امتیازات

کتاب خودت را به فنا نده از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

کتاب خودت را به فنا نده نوشتۀ گری جان بیشاپ، پرفروش‌ترین کتاب خودیاری نیویورک تایمز است.

تحلیل سی بوک از کتاب خودت را به فنا نده

خوانایی کتاب و روان بودن 
خودگویی‌های درونی اصلاً زندگی را راحت‌تر و شیرین‌تر نمی‌کنند. هر چه بیشتر دربارۀ سختی و مشقت چیزی با خودت حرف بزنی برایت سخت‌تر به نظر خواهد رسید. متاسفانه ما دائماً به جریان ثابت افکار درونی‌مان گوش می‌دهیم و به این صدا خو گرفته‌ایم. اغلب متوجه نمی‌شویم که چه اندازه این افکار منفی روی روحیه و رفتارمان در هر لحظه از دقایق زندگی تأثیرگذار است؛ مثلاً لحظه‌ای به کارهای روزانه‌تان که از آن‌ها وحشت دارید فکر کنید؛ فقط به این دلیل که می‌ترسید از آن‌ها در ذهن‌تان یک غول ساخته‌اید. گاهی حتی به همین دلیل ما از انجام کارهای سادۀ روزانه مثل تا کردن لباس‌ها فرار می‌کنیم در حالی که هیچ وقتی از ما نمی‌گیرند. بدون آنکه متوجه باشیم خیلی موضوعات ناچیز را به بهانۀ بی‌فایده بودن نادیده می‌گیریم و سراغ سنگ‌های بزرگ‌تری می‌رویم. گری جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده با قلمی ساده و روان ما را متوجۀ افکار منفی بیهوده می‌کند و به ما نشان می‌دهد چطور راه دیگری در زندگی پیش بگیریم. 

اگر از کتاب خودت را به فنا نده خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر دریاسالار ویلیام مک ریون که به شما یاد می‌دهد موفقیت و حمایت چیست و چطور می‌توان با مراقبت از چیزهای کوچک، تفکری بزرگ داشت. 

- کتاب اوضاع خیلی خراب است اثر مارک منسن که در آن نگاهی به ثروت، سرگرمی و اینترنت انداخته تا نشان دهدکه چگونه مقدار بیش از حد چیزی می‌تواند دنیا و روان انسان را به نابودی بکشاند.

- داستان‌های دریا، کتاب دیگری از ویلیام اچ مک ریون و در آن ماجراجویی‌های مبهوت‌کننده‌اش در یگان ویژۀ نیروی دریایی و فرماندهی نیروهای عملیات ویژۀ آمریکا را بازگو کرده است، این کتاب خیلی سریع تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (8)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نورمحمد خبوصی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه البته به عنوان مکمل کتاب های دیگه ای از این نوع و طبقه بندی

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب هفت جمله ی تاکیدی رو در قالب 7 فصل جداگانه مطرح می کنه که برای رسیدن به موفقیت نیازه که شامل من بینهایت مشتاقممن برای پیروزی بی تابممن از پسش بر میاممن از تردید استقبال می کنم من حاصل افکارم نیستم نتیجه اعمالم هستممن مصمم هستممنتظر اتفاق خاصی نیستم هر اتفاقی رو می پذیرم

  • تصویر کاربر

    • Mahdi Mn
    • پاسخ به نظر

    کتاب جالبی نبود

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی