منشور معنا درمانی

منشور معنا درمانی (رشد)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
229

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب منشور معنا درمانی

انتشارات جوانه رشد منتشر کرد:

ویکتور امیل فرانکل عصب شناس و روانپزشک، بنیانگذار مکتب سوم روان درمانی وین و واضع نظریه لوگوتراپی- که در ایران به معنادرمانی معروف است – و از جمله نظریه پردازانی است که نظریه اش را در زندگی تجربه کرده است. فرانکل تجربیات بسیار تلخ، رنج آور و کُشنده ای از اردوگاه های کار اجباری نازی های آلمان داشت و بنیان نهادن این مکتب روان درمانی نیز ریشه در ناملایمات زندگی اش دارد.
کتاب پیش رو تدوین اصول نظریه معنادرمانی ویکتور فرانکل است. واژه منشور فارغ از معنای ظاهرش، معمولا به «به اصول نظریات و عقاید شخص یا سازمانی اطلاق می شود که به صورت رسمی اعلام و منتشر می شود.» در این کتاب نیز دکتر ماریا مارشال- که دانش آموخته معنادرمانی است و یا یک واسطه شاگرد فرانکل محسوب می شود- اصول اساسی نظریه معنادرمانی را به نحوی منظم و روشمند تدوین کرده و دستورالعمل معنادرمانی برای درمانگران را ارائه داده است. در واقع، این کتاب حکم دستنامه را برای بالینگرانی دارد که به حوزه وجودنگری، به ویژه معنادرمانی، علاقه مند و به دنبال منبعی کاربردی هستند، و به تعبیر اروین یالوم نامه سرگشاده ای است برای این قبیل افراد.
این کتاب شامل دو حوزه بنیادی و کاربردی است. در بخش اول نظریه فرانکل به نحو زیربنایی و فلسفی بررسی می شود و در بخش دوم، که قسمت عمده کتاب را نیز دربر می گیرد، به کاربست نظریه فرانکل پرداخته می شود که راهنمای عملی کامل برای روان شناسان بالینی، درمانگران و مشاوران این حوزه از روان درمانی است و مهمتر اینکه، در بخش کاربردی و عملی کتاب در هر قسمتی که تکنیک های معنادرمانی آمده مثال های عملی و موردی برای فهم بیشتر و درک و یادگیری بهتر آن تکنیک ها نیز بیان شده است.
کتاب حاضر علاوه بر این که مخصوص کار بالینگران و تحصیلکردگان روان شناسی است، برای افرادی هم که به روان شناسی و معنادرمانی علاقه مندند بسیار سودمند است و ممکن است زندگی شان را پربار کند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی