زیتون

(12)
نویسنده:

400,000ریال

360,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
808

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زیتون

انتشارات هرمس منتشر کرد:

زیتون ماجرای واقعی عبدالرحمان زیتون، آمریکایی عرب‌تبار و همسر و فرزندانش در طوفان کاترینا در سال 2005 است. ماجرایی واقعی که قلم شیوای دیو اگرز آن را جذاب و خواندنی کرده و دو جایزه مهم ادبی را به ارمغان آورده است. مجله نیویورکر درباره این اثر می‌نویسد: اگرز از لابه‌لای سرگذشت این مرد در طوفان کاترینا تصویری زایل نشدنی از بحران مدیریت در دوره بوش به دست می‌دهد...


در اواخر اکتبر 2005 میلادی و بعد از این‌که طوفان وضعیت زندگی ساکنان شهر را نابسامان می‌کند، همسر شخصیت اصلی داستان به همراه فرزندانش از شهر خارج می‌شود اما «عبدالرحمان زیتون» با ماندن در شهر طوفان‌زده می‌کوشد از خانه و دارایی‌هایشان نگهداری کند. مدتی نمی‌گذرد که طوفان شهر را ویران می‌کند و «زیتون» با به راه انداختن قایقش می‌کوشد مردم را از مرگ نجات دهد.
اگرز، نویسنده و روزنامه‌نگار، در سال 1971 میلادی در شیکاگو به دنیا آمد. وی با نوشتن این رمان توانست در سال 2009 میلادی به اعتبار بیشتری دست یابد. بنیاد گونتر گراس واقع در شهر برمن «دیو اگرز»، نویسنده آمریکایی، را به عنوان برنده سال 2012 جایزه بین‌المللی «آلباتروس» معرفی کرد. جایزه آلباتروس از سال 2006 هر دو سال یکبار اهدا می‌شود و از گرانترین جوایز ادبی آلمان است.
رمان «زیتون» دستمایه یک اثر سینمایی به کارگردانی «رابرت جاناتان دمی» نیز قرار گرفته است که قرار شده در سال 2014 میلادی اکران شود.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی