ونسا و ویرجینیا

(0)
نویسنده:

500,000ریال

450,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
272

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ونسا و ویرجینیا

انتشارات روشنگران منتشر کرد:

رمان "ونسا و ویرجینیا" نامه‌ای عاشقانه و مرثیه‌وار از یك هنرمند برای هنرمند دیگر است. دو زن و دو خواهری كه طیِ كتاب از ورطه‌های هولناك جنگ، بیماری و عشق عبور می‌كنند و تلاششان برای رسیدن به ساحلی امن بی‌پایان می‌نماید. آنچه كه آنها را متمایز و داستانشان را شایسته توجه می‌كند، نگاه منحصر به فردشان به زندگی است، نگاهی كه حتی در رویارویی با مصائب خالی از لطافت، باریك‌بینی و هنر نمی‌شود.
كتاب از زبان نقاش انگلیسی، ونسا بل برای نویسنده، منتقد و فمینیست هم‌عصرش، ویرجینیا وولف است. دخترانِ پدری سختگیر و مادری فداكار، ونسا و ویرجینیا در انگلستان اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیست بزرگ می‌شوند و پا به عرصه‌ی جوانی می‌گذارند. رابطه‌ی نزدیك و در عین حال رقابت پیچیده‌ی بین دو خواهر و تفاوت‌های شخصیتی‌ عمده‌شان، شكل‌دهنده‌ی اتفاقات و احساساتِ بیان شده در این كتاب می‌شوند.

تقریبا تمام شخصیت‌های كتاب واقعی هستند و اكثر اتفاقاتِ آن ریشه در اتفاقاتی دارند كه در واقع برای این اشخاص افتاده‌اند. افراد معروفی چون كلایو بل (منتقد هنر و همسر ونسا بل)، لئونارد وولف (تحلیل‌گر سیاسی و همسر ویرجینیا وولف)، راجر فرای (نقاش)، لیتون استارچی (منتقد و زندگینامه‌نویس) و دانكن گرنت (نقاش) در كتاب حضور پیدا می‌كنند و چهره‌ای از دنیای ادب و هنر اوایل قرن بیست انگلستان را برای خواننده طرح می‌زنند.
در خلال گزارشاتی كه راوی از آنچه كه بر او گذشته می‌دهد، ما از احوالاتِ برشی از زمان مطلع می‌شویم كه چهره‌ی كابوس‌وار جنگ را به خود می‌بیند و با وحشت تمام از آن عبور می‌كند. رد پای جنگ در اكثر صفحات كتاب به وضوح دیده می‌شود، ردپایی كه پیش از پاك شدن چكمه‌های وحشیِ جنگی دیگر ماندگارش می‌كند. هنر نقاشی نیز با تمام ظرائف و زیبایی‌هایش در كتاب توصیف می‌شود، اما این فقط راویِ كتاب نیست كه حرفه‌ی نقاشی پیشه كرده. سوزان سلرز با قلم خود مناظر زیبایی از كلمات می‌آفریند و با كنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف آن، قاب نقاشی بزرگی را در آخر كتاب به ما هدیه می‌كند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی