30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
نظریه و نقد
درآمدی به فلسفه ادبیات

درآمدی به فلسفه ادبیات

(7)

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
528

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درآمدی به فلسفه ادبیات

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:

ادبیات دانشی است که مسائل فلسفی خاص خودش را دارد. نظریه‌پردازان ادبی عمدتا با مباحثی در خصوص ماهیت ادبیات سروکار دارند، در حالی که فیلسوفان تحلیلی مسائل ادبی را در چارچوب زیبایی‌شناسی مطرح می‌کنند که برای مخاطبان آشنا با فلسفه قابل فهم است. این کتاب با بررسی مسائل فلسفه‌ی ادبیات از منظر تحلیلی، هم برای دانشجویان ادبیات قابل فهم است و هم برای دانشجویان فلسفه.
در این کتاب، تعاریف ادبیات، تفاوت بین ادبیات شفاهی و نوشتاری و نیز ماهیت آثار ادبی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده بحثی جامع درباره‌ی ماهیت ادبیات داستانی مطرح می‌کند که در آن، هم داستان کتابی و هم داستان غیرکتابی تحلیل می‌شود. بررسی درگیری عاطفی ما با شخصیت‌ها و رویدادهای داستانی و بحث تخیل به عنوان عامل اساسی در درک ما از آثار ادبی نیز در این کتاب مطرح می‌شود. آرای نظریه‌پردازان استعاره، نظریه‌های پست‌مدرن درباره‌ی مولف و مسائل مربوط به حقیقت و اخلاق در ادبیات نیز از دیگر مباحثی است که نویسنده بدان‌ها می‌پردازند.
نویسنده هیچ‌گونه آشنایی خواننده با فلسفه را مفروض نمی‌گیرد و با زبانی ساده، مسائل و راه‌حل‌ها را د راختیار خواننده قرار می‌دهد و در عین حال، رویکردی جدید نسبت به مسائل سنتی اتخاذ کرده و مسائلی نو در فلسفه‌ی ادبیات مطرح می‌کند.


فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی