هنر ویرایش

(1)

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
805

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر ویرایش

انتشارات کارنامه منتشر کرد:

خیلی‌ها به غلط فکر می‌کنند که نویسنده و ویراستار مثل کارد و پنیرند، یا دشمن یکدیگرند. این فکر خیلی احمقانه است. هیچ ویراستاری حق ندارد روی کتابی کار کند که دوستش ندارد، چون وظیفه‌ی ویراستار این است که نوشته‌ی خوبی را از آن‌چه هست بهتر کند. کسی که بخواهد کتابی را به چیزی تبدیل کند که نیست، محکوم به شکست است.
... هر کاری را از راه‌های مختلفی می‌توان انجام داد، ویراستار تا حدی به‌طور غریزی مجبور می‌شود نه‌تنها به نوشته‌ی مولف بلکه به خلق‌وخوی او هم توجه داشته باشد. ممکن است این کار برای بعضی ا زویراستارها سخت باشد، ولی برای من هیچ‌وقت سخت نبوده است، شاید به این دلیل که من دوست دارم دیگران را راضی کنم. مثلا من و جو هلر هرگز برخورد بدی با هم نداشته‌ایم چون که او آدم کاملا بی‌طرفی است. وقتی دوتایی یکی از دست‌نویس‌های او را ویرایش می‌کنیم هر دو چنان رفتار می‌کنیم که انگار دو نفر جراحیم و داریم بدنی را روی میز تشریح می‌کنیم. آن را می‌شکافیم، بخش‌های ناسالم را جراحی می‌کنیم و دوباره آن را بخیه می‌زنیم.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سعیده حسنیان
    • پاسخ به نظر

    کتابی کم‌حجم و خواندنی است با چاپی تروتمیز و شکیل. تجربه‌های رابرت گاتلیب حتماً برای ویراستاران جذاب است. این کتاب صرف‌نظر از اینکه دربردارندهٔ آموزه‌هایی عام در حوزهٔ ویراستاری است، تصویری از ویرایش داستان در شکل کاملاً حرفه‌ای و پیشرفتهٔ آن را نشان می‌دهد. این تصویر گرچه بسیار برانگیزاننده است، یادآوری می‌کند که چنین ویرایشی کار هرکسی نیست.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی