پیکان سرنوشت ما

(51)
نویسنده:

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6253

علاقه مندان به این کتاب
48

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
18

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پیکان سرنوشت ما

انتشارات نی منتشر کرد:

کتاب «پیکان سرنوشت ما» با بهره‌گیری از خاطرات و نوشته‌های احمد خیامی به روایتی پرتفصیل و با جزئیات از گوشه‌هایی از تاریخ صنعت و اقتصاد ایران اشاره می‌کند، روایتی از آن روزها که کوشش و تلاش در حوزه سیاست چندان چنگی به دل نمی‌زند اما از آن سو در عرصه صنعت برخی پیگیری‌ها به ثمر نشست و تکاپوهایی در آن به نسبت به سایر حوزه‌ها مفید واقع شد و احمد خیامی به همراه برادرش محمود خیامی دست به تحرکاتی در عرصه صنعت و اقتصاد زدند و کارخانه ایران ناسیونال را راه انداختند و در کنار آن پیکان، مشهورترین ماشین ایرانی را تولید کردند.

کتاب «پیکان سرنوشت ما» روایتی با جزئیاتی بسیار و گاه تخصصی در حوزه صنعت و اقتصاد است که در عین تخصصی شدن اطلاعاتی درباره جامعه به خواننده می‌دهد که به جذابیت کتاب می‌افزاید و از روزگاری می‌گوید که احمد خیامی در مشهد چشم به جهان گشود و در خانواده‌ای مذهبی با جدی مشروطه‌خواه و تحول‌خواه رشد و نمو یافت. در عین حال آنچه که بعدها سهم مهمی در زندگی خیامی بازی کرد، ماشین پیکان ریشه در کسب کار پدرش داشت، پدر خیامی در دوران پیشا تجدد کاروانسراداری بود که پس از تحول و تغییر در احوال روزگار، کاروان‌سراداری را با گاراژداری تاخت زد و وارد دنیای ماشین شد و همین نقطه تحولی در زندگی فرزندانش شد.
خیامی در روایتش سخن را از شهر مشهد، جاده‌ها و حمل و نقل شهر آغاز می‌کند؛ جزئیات مستند به آمار را درباره سیستم حمل و نقل و تعداد درشکه و ماشین در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و از شکل‌گیری آرزوی خود و برادرش در ساختن وسیله‌ای می‌گوید که متناسب با تحولات شهری و فراتر از اسب، گاری و دوچرخه بود، وسیله‌ای به نام اتومبیل که با ایده خیامی‌ها «پیکان» نام گرفت و گویی شهرهای ایران آن را کم داشت تا قدری تندتر به سمت تجدد پیش برود.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسن زینلی مقدم
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار روان و خواندنی ای هست و برای کسانی که تو کارشون خیلی سریع ناامید میشن یه الگوی بسیار مثبته. همچنین واسه مدیران و کارآفرین هایی که فقط به فکر خودشون و سود خودشونن و مردم براشون اهمیتی ندارند. در مورد چهره ی شاه هم البته ویراستار بعضی مواقع اومده یه کارایی بکنه و یه جایی زیرنویس زده بود که: البته با توجه به مستندات تاریخی این صحبت نمیتونه درست باشه!!!

  • تصویر کاربر

    • سجاد لطفی
    • پاسخ به نظر

    کتاب نسبتا خوبیه تو این زمینه ها ما کمتر کتاب ایرانی ای داریم میتونست خیلی بهتر از اینا تالیف بشه اما توصیه میکنم بخونین که پشیمون نمیشین.مورده جالبی ک داشت این بود ک نویسنده خیلی جاها از شاه تعریف میکنه و چهره بدون سانسوری از شاه و رضا خان نشون میده که کمتر جرح و تعدیل شده

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی