قانون پنجاهم

قانون پنجاهم

(11)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1269

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قانون پنجاهم

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
مراحل نگارش کتاب قانون پنجاهم (قانون فیفتی سنت) ساده بود. دیدارهای من با فیفتی و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوهایمان الگوهای خاص رفتاری و موضوعاتی را مشخص کرد که در نهایت 10 فصل این کتاب را شکل داد.
پس از انتخاب موضوعات، با کمک هم، آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را کامل کردیم. پیرامون چیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدن بر ترس از مرگ، توانایی پذیرش آشفتگی و تغییرات ذهنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سخن گفتیم؛ اینکه اگر هر گرفتاری را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان فرصت بنگریم، قدرتی شگرف در ما خلق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را هم‌سو با تجربیاتمان و محیطی بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر بررسی کردیم. سپس تحقیقات خودم را به آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها افزودم و الگوی رفتاری فیفتی را با داستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تاریخی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که رفتار جسورانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای مشابه او داشتند، ارتباط دادم.
در پایان، باید بگویم که این کتاب فلسفه خاصی از زندگی است که این‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه خلاصه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود: ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها زندانی هستند که شما را در دامنه رفتاری محدود گرفتار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ هرچه کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت و زندگی پربارتری را از آن خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید. امیدواریم که قانون پنجاهم در کشف این قدرت درونی شما الهام‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخش باشد.
قانون فیفتی سنت : کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت
اگر جانوری پس از عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشینی نتواند از چنین ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی رها شود، زندگی (خوردن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌و خوابیدن) برایش سخت خواهد شد و ما همان موجوداتی هستیم که از چنین ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی رها نشده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم؛ در نتیجه، ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی که در وجود ما انباشته شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدگاه ما را در قبال دنیا تغییر داده است.
وجود ترس باعث شده است با بعضی تهدیدات دگرگون ‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویم و در برابر زندگی رفتاری وحشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌زده داشته باشیم؛ هر اتفاقی را تقریباً پرخطر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینیم و به خطرات و ضعف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود بیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ازحد بها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم و بر فلاکتی احتمالی متمرکز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویم. معمولاً هم از این پدیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ناآگاهیم؛ زیرا آن را موضوعی طبیعی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانیم.
در دوره رفاه و آسایش، نگران دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایمان هستیم که در زمان سختی، این نگرانی و رفتار هراس‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور خاصی ویرانگر است؛ زیرا در این زمان باید مشکلاتمان را حل کنیم، با حقایق روبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو شویم و جلو برویم، اما ترس، عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشینی و کنارکشیدن را یادآوری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
ابرقانون پنجاهم: با ترس هایتان روبه رو شوید
به‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاطر بسپارید که ما بشریم و با ترس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایمان درگیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویم. کسی در حال قضاوت‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدن نیست؛ بنابراین اگر این مطالب را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای دستوری برای زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان بخوانید و تلاش کنید آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌‌‌‌کلمه دنبال کنید، ارزش آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را درک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید و در زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان نیز به‌‌‌‌‌‌‌‌‌کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌برید.
باید این کلمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را با روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌باکانه جذب کنید و بگذارید ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در شما نفوذ کنند و روی دیدگاه شما درباره زندگی تأثیر بگذارند؛ از تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردن آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نهراسید. با این شیوه، کتاب قانون پنجاهم را در قالب محیط خود درمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورید و در برابر دنیا، قدرتی مشابه کسب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید.

قانون پنجاهم قانون فیفتی
به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور کلی ما انسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها کنترل اندکی بر شرایط داریم و این اساس قانون فیفتی سنت است. مردم با انجام‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادن کارهایی برای ما، البته به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور مستقیم و غیرمستقیم، در زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان حضور دارند و ما زندگی‌مان را در قبال واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رفتارهای آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تباه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم. خوبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که وارد زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، بدی‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی نیز در پی دارند.
ما به‌‌‌‌‌‌‌‌‌سختی تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم تا حدودی شرایط را کنترل کنیم؛ زیرا درماندگی در برابر رویدادها حسی ناخوشایند است. البته گاه موفق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شویم؛ اما میزان کنترلی که بر سایر افراد و موقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها داریم، به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طرز ناامید‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای کم است.
بر اساس قانون فیفتی، کنترل یک مورد کاملاً در دست ماست؛ کنترل عادت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فکری در چگونگی برخورد با رویدادهای محیطی. حال اگر بتوانیم بر تنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود چیره شویم و در زندگی، رفتاری شجاعانه از خود نشان دهیم، محدوده کنترلمان بر موقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به‌‌‌‌‌‌‌‌‌طرز عجیبی افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.
در این نقطه غایی، حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم موقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی را خلق کنیم که خود منشأ قدرتی شگفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیزند. این همان جایگاهی است که انسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروا از آن برخوردارند. انسان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که قانون فیفتی را در زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان به‌‌‌‌‌‌‌‌‌کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برند همه ویژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خاصی دارند؛ شجاعت بالا، غیرمعمول بودن، انعطاف‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیری و درک حس ضرورت. این ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های برجسته توانایی خاصی را برای ایجاد موقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید در اختیار آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی