من و مال خودم

من و مال خودم

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
591

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب من و مال خودم

انتشارات تمدن علمی منتشر کرد:

من و مال خودم(1845)، که دفاع اندیشه آفرینی از فرد‌گرایی است، تاثیر ژرفی بر اندیشه‌ورزی فردریش نیچه، مکس ارنست، هنریک ایبسن و ویکتور سرژ، آین رند و بسیاری دیگر داشته که شماری از آن‌ها سال‌ها بعد این تاثیر را بشدت انکار کردند. مارسل دوشامپ که مکس استرنر را مهمترین فیلسوف کار خود معرفی می‌کند، کمتر از بقیه از این لحاظ تودار بوده است.
استرنر با به کشاکش کشاندن فشار‌های دینی، فلسفی و سیاسی بر آزادی فردی تمام آموزه‌ها و باور‌هایی را که منافع دین،دولت، مردمیت یا جامعه را برتر از منافع فرد می‌گذارد به نقد میکشاند.
کتاب با مطالعه‌ی «من» آغاز میکند و سپس گردن نهادگی و انقیاد آن را از زمان باستان تا سده‌ی نوزدهم میلادی ردیابی می‌کند. چیزی از تیغ اتهام او نمی‌گریزد، فیلسوفان، مسیحیت، سلطنت، بورژوازی، همگی افراد را با قوانین ، اخلاق و وظیفه پایبند می‌کنند.
انقلاب‌ها یک دیو‌سرشتی را پاک می‌کنند تا آن را با دیو‌سرشتی دیگر جایگزین کنند.
استرنر سال‌ها پیش از مانیفست مازکس پیش‌بینی کرد که سوسیالیسم در دولت تمامیت‌خواه به اوج می‌رسد و آن را مانند آزادی‌طلبی به نقد می‌کشاند.
با جلوتر بودن از کار‌های نیست گرایان، اگزیستانسیالیست‌ها و آنارشیست‌ها، من و مال خودم خود مختاری فردی را در برابر هرآنچه ممکن است با آن به ستیز برخیزد پاس می‌دارد.

فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی