جن شناسی
تخفیف

%20

جن شناسی

(16)
نویسنده:

3,120,000ریال

2,496,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4554

علاقه مندان به این کتاب
35

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جن شناسی

انتشارات سبزان منتشر کرد:
افراد می‌توانند، در طول زندگی خود، عمق جهانی را که در آن زندگی می‌کنند بشناسد. اما تحقیقات وتجربیات خانواده‌ی وارن به طور متقاعدکننده‌ای ثابت می‌کند که قلمرو دیگری خارج از جهان ما و با موجودات دیگری خارج از تصور ما وجود دارد، قلمرو موجوداتی که روح نام دارند، غیر جسمانی هستند و مستقل از انسان‌ها زندگی می‌کنند.
یافته‌های اد و همسرش به هیچ وجه این دیدگاه را، که انسان صرفا یک موجود جسمانی است که مدتی زندگی می‌کند و می‌میرد و بعد هیچ می‌شود تقویت نمی‌کند بلکه این تحقیقات به طور غیر قابل انکاری به این نتیجه اشاره می‌کند که انسان موجودی بسیار حیاتی‌تر و پویا‌تر از آن چیزی است که درک و فلسفه‌ی محدود ما تا به حال فهمیده است.
خانواده‌ی وارن ادعا می‌کنند که درک و شناخت وسیع ما از بعد غیر جسمانی و روحی زندگی به جای این‌که یک تهدید یا زیان باشد می تواند:
درک ما را از زندگی بیشتر کند و تمایل ما را به زندگی بهتر افزایش دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب جن شناسی اثر جرالد بریتل

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب جن شناسی از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب جن شناسی از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب جن شناسی:

اگر به موضوعاتی مثل جن‌گیری، ارواح و مسائل ماوراءالطبیعی علاقه‌مند باشید حتماً فیلم «احضار» را دیده‌اید. اما شاید ندانید که مجموعه فیلم‌های «احضار» بر اساس تحقیقات اِد و لورِین وارن ساخته شده‌اند. جرالد بریتل، نویسندۀ آثار غیرداستانی و کارشناس ادبیات و روانشناسی و همچنین متخصص الهیات عرفانی کتاب جن شناسی را در سال 1980 بر اساس تحقیقات اِد و لورِین وارِن منتشر کرد. در این کتاب نویسنده تحلیل‌ها و تحقیقات اِد و لورِین وارِن دربارۀ رویدادهای فراطبیعی را با نثری جذاب و گیرا به نگارش در آورده است. 

واکنش‌های جهانی به کتاب جن شناسی:

• فیلم معروف «احضار» به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی چاد هیز و کری دبلیو هیز نیز بر اساس تحقیقات اِد و همسرش لورِین وارِن ساخته شده است. اولین قسمت فیلم «احضار» در سال 2013 به نمایش درآمد. در این فیلم که یک فیلم فراطبیعی ترسناک است پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا نقش اِد و لورِین وارن را بر عهده داشته‌اند. در اولین قسمت فیلم «احضار» اد و لورین وارن به کمک خانواده‌ای در مزرعۀ پرون می‌روند. حوادث فیلم در سال 1971 رخ می‌دهد و این خانواده در چند شب اول اقامت‌شان در خانۀ جدید با حوادث ماوراءالطبیعی روبه‌رو می‌شوند.

• ظاهراً تعدادی دیگر از فیلمسازان مشهور نیز بسیاری از فیلم‌های مشهور ترسناک یا احضار روح از جمله آنابل و خانوادۀ پرون را با الهام از همین کتاب جن شناسی ساخته‌اند.

چرا باید کتاب جن شناسی را بخوانیم؟

شاید از آن دسته افرادی باشید که به روح، اجنه یا وقایع ماوراءالطبیعی اعتقادی ندارید، شاید هم اتفاقاً جزو طرفداران این موضوعات باشید. اگر به ارواح اعتقاد ندارید اما کمی در این زمینه کنجکاو هستید خواندن این کتاب غافلگیرتان خواهد کرد و شاید حتی با مطالعۀ کتاب جن شناسی در اعتقادات‌تان تجدیدنظر کنید! اگر هم علاقه‌مند به چنین موضوعاتی هستید که خواندن کتاب جن شناسی اطلاعاتی کافی و گسترده در این زمینه در اختیارتان قرار خواهد داد.

جملات درخشانی از کتاب جن شناسی:

«چگونگی ظاهر شدن اشباح یک مسئله است – و نحوه‌ای که خودشان را به انسان‌ها نشان می‌دهند موضوعی دیگر. چرا بعضی از اشباح سر ندارند یا بدنشان ناقص است؟ اِد پاسخ می‌دهد: «ظاهرا یک روح کاملاً به تصور او از خودش، یا به نحوه‌ای که آن روح خاص دوست دارد خودش را نمایش دهد بستگی دارد. به همین دلیل است که برخورد با ارواح زمینی همیشه کاری راحت و منفعلانه نیست. فجایعِ منجر به مرگ انواع مختلف دارند و معمولاً با خشونت همراه هستند. آخرین افکار هر فرد قبل از مرگ فیزیکی‌اش، ذهن روحش را اشغال می‌کند، بنابراین، معمولاً شبح به شکلی مضحک که نمایانگر نحوۀ مرگش است آشکار می‌شود.»

تحلیلی بر کتاب جن شناسی‌:

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که همیشه فکر می‌کنند ارواح فقط قرار است جسم انسان‌ها را تسخیر کنند یا آن‌ها را آزار دهند، اما این تفکر اشتباه است. جرالد بریتل در کتاب جن شناسی بر اساس تحقیقات اد و لورین وارن به شرح تمام فرآیندهای آیینی و مذهبی در پسِ رویدادهای ماورای طبیعی پرداخته است. جرالد بریتل همچنین توضیح داده که چگونه ممکن است به تسخیر یک جن یا روح دربیایید!  همچنین در کتاب جن شناسی به شرح اتفاقات عجیب و باورنکردنی و از نظر بسیاری غیرطبیعی پرداخته که در زندگی برای انسان‌ها واقعاً رخ داده است.

اِد و لورین وارن که بودند؟

کتاب جن شناسی

ادوارد وارن ماینی (1926 ـ 2006) و همسرش لورین ریتا وارن (1927 - 2019) محقق و متخصص مسائل فراطبیعی بودند. ادوارد سرباز سابق جنگ جهانی دوم و افسر سابق پلیس بود که به صورت خودآموز نویسندگی، سخنرانی و جن‌شناسی را آموخت. لورین ادعا می‌کرد که نهان‌بین و مرتاض است و در تمام پرونده‌های همسرش با او همکاری می‌کرد. سری فیلم‌های احضار بر اساس پرونده‌های این زوج ساخته شده است. در سال 1952 وارن‌ها انجمن نیوانگلند را برای انجام تحقیقات معنوی به راه انداختند، این انجمن قدیمی‌ترین گروه تحقیق بر روی پرونده‌های ماوراءالطبیعی در نیوانگلند است. آن‌ها کتاب‌های زیادی دربارۀ موارد ماوراءالطبیعی و تحقیقات خصوصی خود نوشتند و ادعا کردند که در طول حرفۀ خود بیش از هزار پرونده از موارد ماوراءالطبیعی را مورد بررسی قرار داده‌اند. وارن‌ها اولین محققان پروندۀ «تسخیر آمیتی‌ویل» بودند و در پرونده‌های خود از افراد مختلفی مانند پزشکان، محققان، افسران پلیس، پرستار‌ها، دانشجویان و افراد روحانی استفاده می‌کردند. داستان پرونده‌های تسخیر ارواح این دو زوج بسیار معروف بود و بیش از ده فیلم، سریال تلویزیونی و مستند از جمله سری فیلم‌های «وحشت در آمیتی‌ویل» و «احضار» با اقتباس از پرونده‌های این زوج ساخته شدند.

در کتاب جن‌ شناسی چه می‌خوانیم؟

برای بیش از پنج دهه اِدوارد وارن و همسرش لورین برجسته‌ترین متخصصان آمریکا در زمینۀ شیطان‌ شناسی، جن شناسی و جن‌ گیری بود‌‌ند. حداقل نصف افرادی که هر ساله با اد و لورین وارن تماس می‌گرفتند تا آن زمان هیچ ارتباطی با ارواح و مسائل غیبی نداشتند بلکه افرادی معمولی بودند که بر حسب اتفاق پا به مکان‌هایی گذاشته‌ بودند که قبلا در آن‌جا ارواح فعالیت می‌کرده‌اند. زوج جن‌شناس با بیش از سه هزار تحقیق متوجه شدند که چه چیزی آرامش خانه‌های جن‌زده را برهم می‌زند و ارواح را بیدار می‌کند. ادوارد وارن و همسرش لورِین وارِن تنها از روی علاقه و سرگرمی به مطالعۀ ارواح و اتفاقات ماوراءالطبیعی پرداختند اما تحقیقاتشان‌ آن‌قدر گسترده بود که منبع الهام بسیاری از فیلم‌سازان شد و آثار سینمایی بسیاری با تیکه بر کار آن‌ها ساخته شد. شما با خواندن کتاب جن شناسی وارد دنیای ترس و وحشت می‌شوید و به فکر فرو می‌روید. اگر عقیده دارید که این ارواح هستند که باعث تسخیر و اتفاقات ناگوار ماوراءالطبیعه می‌شوند بد نیست دوباره فکر کنید. جرالد بریتل از همان فصل اول کتاب به روایت تجربه‌ها و تحقیقات اد و لورین وارن به صورت داستانی پرداخته است و روند عجیب پشت این وقایع ماوراءالطبیعی و چگونگی وقوع آن‌ها را برایتان شرح می‌دهد.

پرونده‌های معروف اِد و لورین وارن:

عروسک آنابل:
به گزارش تحقیقات وارن‌ها، در سال 1968 دو هم‌اتاقی ادعا کردند که عروسکشان که از روی شخصیت داستانی راگِدی اَن ساخته شده بود، توسط روح دختر جوانی به نام آنابل هیگینز تسخیر شده است. وارن‌ها عروسک را گرفتند و به این نتیجه رسیدند که عروسک با حضوری غیرانسانی تسخیر شده است و آن را در «موزۀ مخفی» خانواده به نمایش گذاشتند. این عروسک الهام‌بخش چندین فیلم در جهان و سری فیلم‌های احضار بود و هنوز هم شایعات بسیاری در مورد این عروسک در جریان است.

خانوادۀ پرون:
در سال 1971، وارن‌ها ادعا کردند که خانۀ هریس‌ویل رودآیلند که متعلق به خانوادۀ پرون بود توسط جادوگری که در اوایل قرن نوزدهم در آن‌جا زندگی می‌کرد تسخیر شده است. به گفتۀ وارن‌ها نام جادوگر باتشیبا شرمن بود و طوری آن زمین را نفرین کرده بود که هرکس آن‌جا زندگی می‌کرد به‌طرز فجیع و وحشتناکی می‌مرد. این داستان موضوع فیلم «احضار» سال 2013 بود. لورین وارن مشاور تولید فیلم بود و در این فیلم نقش کوتاهی نیز ایفا کرد.

فهرست مطالب کتاب جن شناسی

مقدمه مترجم
فصل اول: فراتر از آمیتی‌ویل
فصل دوم: هنر و شباح
فصل سوم: آنابل
فصل چهارم: پدیده‌های غیرطبیعی
فصل پنجم: کتاب احضار روح؛ هدیۀ کریسمس
فصل ششم: ماهیت غیرمادی
فصل هفتم: هجوم ارواح، شروع ماجرا
فصل هشتم: آزار و اذیت: استراتژی ارواح آشکار می‌شود
فصل نهم: خانواده‌ی قربانی
فصل دهم: رستگاری
فصل یازدهم: بنده شیطان
فصل دوازدهم: بازگشت پلیدی
فصل سیزدهم: روح گروگان گرفته‌شده
فصل چهاردهم: صدای آنفلید
فصل پانزدهم: لطفاً، فقط یک پرسش دیگر!

اگر از خواندن کتاب جن شناسی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

اگر به خواندن داستان‌های ترسناک یا ماوراءالطبیعه علاقه دارید و از خواندن کتاب جن‌شناسی لذت بردید به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌‌های زیر را نیز بخوانید.

• تسخیر عمارت هیل اثر شرلی جکسن نویسنده و رمان‌نویس معروف آمریکایی است. این کتابْ داستان ماجراجویی چهار شخصیت است که سعی می‌کنند طلسم عمارتی شیطانی به نام عمارت هیل را کشف کنند. آن‌ها در جست‌وجوی کشف این راز وارد این عمارت مخوف می‌شوند و در این میان با مسائل عجیب و ماوراءالطبیعی روبه‌رو می‌شوند. سریال چند قسمتی تسخیر عمارت هیل نیز بر اساس همین کتاب ساخته شده است.

دربارۀ جرالد بریتل‌: نویسندۀ کتاب جن شناسی

جرالد بریتل نویسندۀ آثار غیرداستانی و کارشناس ادبیات و روانشناسی و همچنین متخصص الهیات عرفانی است. او کتاب جن شناسی را در دهۀ 1980 نوشت. این کتاب بیوگرافی اِد ولورین وارن متخصصان شیطان‌شناسی و جن‌گیری است. بریتل همچنین در سال 1983 کتاب «شیطان در کانکتیکات» را نوشت و در آن مبارزه‌های شجاعانۀ اِد و لورین علیه شیاطین و جن‌ها را شرح داده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مونا میرابی
    • پاسخ به نظر

    عالی…خیلیا ممکنه فکر کنن بعضی حرفای این کتاب خرافات اما فقط چون بر اساس تحقیقات اد و لورین نه تنها همه رو باور میکنم چون بهترینن تو این زمینه بلکه میگم دنیا منتظر باور کردن و نکردن ما نمیمونه چیزهایی در این دنیا وجود دارن و با بستن چشمامون دنیا به جای امنی تبدیل نمیشه چه بهتر که بخونیم و دانش و دید خودمون رو بالا ببریم که از روی نا اگاهی به خودمون و دیگران اسیب نزنیم

  • تصویر کاربر

    • یونس سعیدی پور
    • پاسخ به نظر

    ارزش خوندن نداشت

  • تصویر کاربر

    • سید جعفر چنعانی زاده
    • پاسخ به نظر

    خوب انتظار بیشتری داشتم از این کتاب پر از موارد کلیشه ای و خرافات هست با ابن حال اگر با دید یک کتاب تخیلی و نه بر اساس واقعیت و برای سرگرمی مطالعه کنید و البته جدی اش نگیرید گزینه بدی نیست. بعضی جاهاش ترسناک هست ولی نه همه اش

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی