کار عمیق

(137)
نویسنده:

1,750,000ریال

1,575,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
18093

علاقه مندان به این کتاب
245

می‌خواهند کتاب را بخوانند
15

کسانی که پیشنهاد می کنند
35

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
4

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کار عمیق

انتشارات نوین منتشر کرد:
فعالیت‌های حرفه‌ای انجام شده در حالت تمرکز کامل و بدون حواس پرتی که مهارت‌های شما را به حد اعلای خود می‌رساند. برای ارزشمند ماندن در اقتصادمان، باید بر هنر یادگیری سریع مطالب پیچیده تسلط داشته باشید. این امر مهم، نیاز به کار عمیق دارد. اگر این توانایی را پرورش ندهید، به احتمال زیاد از پیشرفت‌های تکنولوژی عقب خواهید ماند. صرف نظر از اینکه برنامه نویس کامپیوتر، نویسنده، بازاریاب، مشاور یا کارآفرین باشید، برای موفقیت، باید بهترین چیزهایی را که می‌توانید تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.
توانایی انجام کارهای عمیق به طور فزاینده‌ای در حال کمیاب شدن است و دقیقا به صورت همزمان، توانایی عمیق شدن به طور فزاینده‌ای در حال ارزشمندتر شدن است. در نتیجه، افراد کمی که این مهارت را پرورش می‌دهند و سپس آن را محور اصلی زندگی کاری خود قرار می‌دهند، پیشرفت کرده و متمایز خواهند شد. این کتاب ابتدا شما را متقاعد می‌کند که فرضیه‌ی کار عمیق، درست است. سپس آموزش می‌دهد که چگونه از طریق تعلیم دادن مغز و تغییر عادت‌های کاری‌تان، کار عمیق را محور زندگی حرفه‌ای تان قرار دهید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اینفوگرافیک کتاب کار عمیق

تصویر جلد کتاب کار عمیق

کار عمیق

کتاب کار عمیق، قوانین موفقیت و تمرکز در جهانی آشفته

بریده‌ای از کتاب کار عمیق:


کار عمیق: فعالیت‌های حرفه‌ای که در حالت تمرکز بدون خدشه و یکپارچه انجام می‌پذیرند و قابلیت‌های شناختی‌تان را افزایش می‌دهند. این تلاش‌ها، باعث ایجاد ارزش‌های جدید می‌شوند و مهارت‌های شما را بالا می‌برند و تکرار کردنشان کار آسانی نیست.

آیا تمرکز کردن برای شما هم سخت است؟ مثلا هنگامی که تلاش می‌کنید یک مقالۀ مهم را مطالعه کنید با وسوسۀ سر زدن به شبکه‌های اجتماعی‌تان سروکله می‌زنید؟ امروزه مردم عادت کرده‌اند هر زمان که بیکار می‌شوند گوشی‌های تلفن‌شان را چک می‌کنند. شاید اینستاگرام را باز کنید و لایک‌ها و فالوها را نگاهی بیندازید. بعد در این برنامه چرخی می‌زنید و ساعت‌ها غرق آن می‌شوید. در نتیجه مغزتان به این نتیجه می‌رسد که هر زمان بیکار بودید به سراغ گوشی برود و چون از این کار لذت می‌برد دائما حواس شما را پرت می‌کند و در نهایت شما ساعت‌ها را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنید. 

اکثر مردم به کسانی که می‌توانند چند کار را همزمان با هم انجام دهند غبطه می‌خورند و بیشتر ما عادت نداریم مدت زمانی طولانی عمیقا بر روی یک کار به خصوص تمرکز کنیم. درست مانند هر مهارت دیگری، توانایی تمرکز کردن هم چیزی‌ست که با تمرین و ممارست به دست می‌آید. بسیاری از ما ساعاتی از روز را صرف انتقال اطلاعات از طریق پست الکترونیک و پیامک می‌کنیم. درست است که بخشی از این کارها برای دستیابی به اهدافی خاص، پیشبرد پروژه‌های کاری یا حفظ مشاغل ما ضروری است اما اغلب این پیام‌‌ها غیرضرروی هستند. پاسخ دادن به پیام‌ها و تکمیل کارهای سطحی اغلب ضروری است اما برای انجام واقعی کار با کیفیت بالا کافی نیست.

 استدلال نویسنده کتاب کار عمیق چنین است که اغلب ساده‌ترین کار از نظر ما جواب دادن به پیام‌هاست. بستن مرورگر و نوشتن کار بر روی کاغذ امروزه برای‌ ما بسیار سخت‌تر شده است. وقتی مشغول جواب دادن به پیام‌ها و تایپ کردن هستیم احساس می‌کنیم که امروز به قدر کافی بهره‌وری داشته‌ایم و کاری به پیش بُرده‌ایم اما این اشتباه اکثر ماست. کار عمیق به ما یاد می‌دهد که چرا مهارت تمرکز عمیق تا این حد مهم است و چگونه باید آن را به انجام برسانیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد کار عمیق بدانید.

معرفی کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت 

کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت با ترجمۀ ناهید ملکی جیرسرایی قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحۀ دنیای پر هرج و مرج است. کارل نیوپورت کتاب کار عمیق را در سال 2016 منتشر کرد. تمرکز کردن تبدیل به یکی از باارزش‌ترین مهارت‌ها در دنیای اقتصاد و امروز شده است. اگر به این مهارت تسلط داشته باشید به نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید رسید. کار عمیق در واقع توانایی تمرکز بدون حواس‌پرتی بر روی یک کار شناختی است. این مهارتی است که باعث می‌شود به سرعت بر اطلاعات پیچیده تسلط پیدا کنید و در زمان کوتاهی به نتایج بهتری برسید.

کار عمیق شما را در کاری که انجام می‌دهید بهتر می‌کند. به طور خلاصه کار عمیق مثل یک ابر قدرت در اقتصاد رقابتی فزایندۀ قرن بیست و یکم ما است چون اکثر مردم در طول روز غرق شبکه‌های اجتماعی و پست‌های الکترونیک می‌شوند و حتی نمی‌دانند که راه بهتری هم برای گذراندن روز وجود دارد. هدف نویسنده از نگارش این کتاب، بازنگری خوانندگان درباره میزان استفاده از فضای مجازی و میزان تاثیرات مثبت و منفی آن بر زندگیشان و کاهش تاثیرات منفی این شبکه‌ها بر فعالیت‌های روزانه‌شان است. 

کار عمیق با ارزش، نایاب و پرمعنی است. تصور کنید در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، شما به تمرکز بالا و زمان نیاز دارید و دور و برتان پر از عوامل حواس‌پرتی متعدد است که باعث کند شدن پیشرفت‌تان می‌شود. مهم است قبل از شروع هر کاری، حتی  قبل از شروع روزتان، بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید. اگر ذهنتان در طول ساعات روز مدام به دنبال حواس‌پرتی‌های متعدد برود، بازده کاری شما به شدت کاهش می‌یابد. ولی کارعمیق نه تنها نیازمند کم‌کردن حواس‌پرتی‌هاست، بلکه حتی نیازمند کم‌کردن جابه‌جایی مکرر بین وظایف مختلف است.

خلاصه کتاب

کتاب کار عمیق ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است و خواننده را به سفری در میان داستان‌های به یاد ماندنی می‌برد - از کارل یونگ که برجی سنگی در جنگل ساخت تا ذهنش را متمرکز کند تا یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی که بلیط هواپیما می‌خرد تا برای نوشتن کتابی به محیط آرام توکیو برود- هیچ توصیۀ بیهوده‌ای در کار نیست! نویسنده در کتاب کار عمیق ابتدا به بررسی تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی می‌پردازد و تقریبا صد صفحۀ اول کتاب کار عمیق، یعنی بخش اول آن، به توضیح ایده کارعمیق اختصاص داده شده است و بسته به خلق و خوی خودتان، ممکن است این بخش برایتان خسته‌کننده یا الهام‌بخش باشد.

کتاب با مقدمه‌ای شروع می‌شود و در این مقدمه نویسنده کار عمیق و کم عمق را با چند مثال واقعی به شما توضیح می‌دهد. نویسنده در فصل اول این کتاب توضیح می‌دهد که چرا کار عمیق ارزشمند است و چرا داشتن این مهارت در جهان مدرن امروزی بسیار مهم شده است. در همین راستا، داستان‌های الهام بخش بسیاری از افراد موفق روز دنیا بیان شده که نشان می‌دهد که چقدر کار عمیق بر روی هر یک از این افراد تاثیر گذاشته و بدل به کلید موفقیت آن‌ها شده است. از نظر نویسنده برای این‌که بتوانیم به بالاترین سطح مهارت برسیم باید بتوانیم عمیقاً کار کنیم. 

مثلاً تصور کنید که سعی دارید زبانی جدید یاد بگیرید. می‌توانید حین نوشتن تمرین‌های زبان، سریالی هم تماشا کنید و حتی شاید چیزی هم یاد بگیرید اما باعث می‌شود در دراز مدت یادگیری شما زمان بیشتری ببرد چون مجبور می‌شوید تمام تمرین‌ها را به خاطر حواس‌پرتی دوباره تکرار کنید. نکتۀ مهم این است: وقتی به تماشای تلویزیون نشسته‌اید، چشم‌تان به گوشی‌تان است و کتاب زبان را کنار دست خود باز نگه داشته‌اید در واقع احساس کاذب بهره‌وری به شما دست می‌دهد.

در فصل دوم کتاب کار عمیق بیان می‌شود که گرچه کار عمیق مهارت بسیار مهمی است اما بسیار دست‌کم گرفته شده و افراد کمی بر این مهارت مسلط هستند. در نتیجه افرادی که تمرکزشان را به دست رخداد‌های زندگی می‌سپارند، جریان عظیمی از حواس‌پرتی در کارشان ایجاد می‌شود و فرصت‌های بزرگی را از دست می‌دهند. برای انجام کار عمیق باید برنامه داشته باشید. در طول روز با وسوسه‌هایی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانند ما را از مسیر خارج کنند. البته حواس‌پرتی ممکن است مثبت،‌ منفی یا خنثی باشد اما برای جلوگیری از حواس‌پرتی و تمرین کار عمیق به «روال‌ها و تشریفاتی» نیاز داریم تا میزان ارادۀ لازم برای انجام کار عمیق را به حداقل برسانیم.

در بخش پایانی کتاب کار عمیق، قواعد کار عمیق در فصول مختلف توضیح داده شد‌ه‌اند. در هر فصل به صورت مجزا، هر یک از این قوانین بیان شده و رویکردهای جایگزین نیز پیشنهاد می‌شود. آموزه‌هایی مانند این‌که، چه چیزی برای موفقیت شما ارزشمندتر است و یا این‌که چگونه ایمیل و به طور کلی‌تر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یک حواس‌پرتی بزرگ محسوب می‌شوند.

خواندن کتاب کار عمیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعۀ این کتاب برای هر شخصی در دنیای مدرن ضروری است. وقتی صحبت از کار عمیق می‌شود برخی از افراد فورا شروع به بهانه‌تراشی می‌کنند و از کمبود وقت و یا نداشتن انرژی کافی می‌نالند. اما در جهان آشفتۀ امروز که همه چیز با سرعت در حال گذر است، اگر مهارت‌های لازم برای توسعه و رشد خودمان را در اختیار نداشته باشیم از پیشرفت بازمی‌مانیم. بسیاری از ما در روز مشغول کار‌های متعددی هستیم و آخر شب با خستگی به خواب می‌رویم اما این خستگی دلیل کافی برای آن‌که نشان دهد ما در طول روز مفید واقع شده‌ایم نیست. ممکن است روز ما با کارهای سطحی گذشته باشد. 

کارهایی که برای انجام دادنشان نیاز به تمرکز بالا نداریم و جزو دسته کارهای غیرشناختی و غیر مهارتی طبقه‌بندی می‌شوند و نیازی به حذف عوامل حواس‌پرتی نیز ندارند، نه ارزشی می‌آفرینند و نه تکرار آن‌ها دشوار است و هیچ بهبود و رشدی در مهارت‌ها و شخصیت ما نمی‌دهند. این دست کارها بیشتر از آن‌که برای ما مفید واقع شوند صرفا وقت با ارزش ما را می‌گیرند و انرژی محدودمان را تلف می‌کنند. اگر دانش‌ آموز یا دانشجو هستید و یا حتی به صورت روزانه وبلاگ‌نویسی می‌کنید، کار عمیق کلید موفقیت شماست. توسعۀ این مهارت ممکن است شما را از سطح متوسط درکارتان، به سطح عالی پیشرفت دهد. کتاب کار عمیق از آن دست کتاب‌هایی است که هر کسی باید بخواند. حتی اگر راننده کامیون یا مغازه‌دار هستید، تکنیک و تمرین‌های این کتاب می‌تواند به بهبود شرایط شغلی شما کمک بسیاری کند. اگر هریک از ما به اهمیت و ارزش کار عمیق پی ببریم و آن را به عادت روزانه خود تبدیل کنیم، نتایج شگفت ‌انگیز و تغییرات عمده‌ای درزندگی کاری ما رخ می‌دهد.

درباره نویسنده کتاب کار عمیق

تصویر نویسنده کتاب کار عمیق

کال نیوپورت، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون در شهر واشینگتن دی‌سی است. او علاوه بر تحقیقات آکادمیک، دربارۀ تلاقی فناوری دیجیتال و فرهنگ نیز می‌نویسد. او تاکنون 6 کتاب نوشته که آخرین آن‌ها، کتاب پرفروش «مینیمالیسم دیجیتال؛ انتخاب یک زندگی متمرکز در یک جهان پر سروصدا» است. کتاب کارعمیق  در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و همان سال از محبوبیت بالایی برخوردار شد. او در سال ۲۰۰۷ وبلاگی به نام Study Hacks  را راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون در این وبلاگ دربارۀ «چگونگی انجام کار سازنده، ارزشمند و معنادار در عصر دیجیتال که به طور فزاینده‌ای موجب حواس‌پرتی است» می‌نویسد. از آن‌جایی که کال نیوپورت خود به شخصه مشوق افراد برای زندگی به دور از حوا‌س‌پرتی‌های روزانه است، در هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد و از مخالفان سرسخت این شبکه‌های اجتماعی است.

امتیازات

کتاب کار عمیق از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

تصویرتحلیل جلد کتاب کار عمیق

تحلیل سی بوک از کتاب کار عمیق

خوانایی کتاب و روان بودن 
کار عمیق کتابی است که  بیشتر برای مدیریت کسب‌وکار به کار می‌رود و مانند دیگر کتب موفقیت و خودیاری نیست. کتاب کار عمیق شامل نکات و تکنیک‌های برای مدیریت زمان‌، سر و سامان دادن به ایمیل‌ها و پیام‌ها و مدیریت وظایف در محل کار است. هدف اصلی کتاب آن است که به خواننده یاد دهد که تمرکز مهارت ارزشمندی است و نه تنها این مهارت را به خوبی تشریح می‌کند بلکه ابزار‌هایی برای دستیابی به این هدف نیز در اختیار خواننده قرار می‌دهد. همۀ تکنیک‌ها و مهارت‌های ذکر شده در کتاب، ابزار‌هایی برای دستیابی به هدف اصلی هستند. هدف، ایجاد فضایی مناسب برای تمرکز شدید است که برای اکثر دانشجویان و دانش آموزان امروزی ضروری است و حتی برای کسانی که از توانایی تمرکز بالایی برخوردار هستند، تنها خواندن این کتاب بسیار ارزشمند است.
بخشی از جذابیت کتاب کار عمیق این است که نویسنده‌اش موعظه می‌کند و خودش نیز به آن عمل می‌کند. کال نیوپورت دانشیار علوم کامپیوتر است. شغل روزانه‌اش تدریس به دانشجویان است و به عنوان یک محقق نیز بسیار فعال است و هر سال مقاله‌های متعددی را به چاپ می‌رساند. با این حال توانسته وبلاگی کاربردی و مفید داشته باشد و کتاب‌هایی محبوب بنویسد. نویسنده معتقد است که برای موفقیت در اقتصاد جهانی امروزه باید بسیار عمیق - با تمرکز بی‌وقفه و بالا- کار کنید. نویسنده در این کتاب، کار عمیق را از کار سطحی جدا کرده و به ما می‌گوید که چطور زمان بیشتری را به اولی اختصاص دهیم.

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی
اگر سرعت خواندن‌تان 300 کلمه در دقیقه باشد حدوداً 4 ساعت طول می‌کشد تا کتاب کار عمیق را به طور کامل مطالعه نمایید. 

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نقد و بررسی کتاب اسب سیاه و بی حد‌ومرز را نیز بخوانید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (11)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مرتضی جلال آبادی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب رو باید درک کرد و عمیق و با تامل خوند.

  • تصویر کاربر

    • عرفان ارشادی
    • پاسخ به نظر

    ایده جالبی اول کتاب مطرح می‌شه ولی بیشتر از نصفش رو نتونستم بخونم دو بار هم تلاش کردم با حوصله و صبر بخونید.

  • تصویر کاربر

    • دانیال مرادی اشکفتی
    • پاسخ به نظر

    کتابیه که برای هرکسی که میخواد واقعا با تمرکز کار کنه نیازه خوندش

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 2

    «نابغه‌ها فقط وقتی عملکرد عالی داشتند که تمام توانایی خود را به موضوعی اختصاص می‌دادند که تصمیم داشتند خودشان را در آن نشان دهد.

  • تصویر کاربر

    • حسینعلی جعفری
    • 2

    اگر می خواهید در جنگ جلب توجه پیروز شوید، سعی نکنید به جزئیات کم اهمیت که به شما عرضه می شوند و حواستان را پرت می کنند، «نه» بگویید؛ بلکه سعی کنید به موضوعی که اشتیاق وحشتناکی را به وجود می آورد، «بله» بگویید و اجازه دهید این اشتیاق وحشتناک، همه ی چیزهای دیگر را از بین ببرد.

عیدی