فیلم (تکامل و جوهر یک هنر نو)

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
357

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فیلم

انتشارات افراز منتشر کرد:
این کتاب به نظر بسیاری از محققان و دست اندرکاران هنر سینما مجموعه ای است که سینما مجموعه ای است که سینما را نه تنها از ابتدای پیدایشش به شکلی دقیق بررسی کرده، بلکه با کمک گرفتن از صحنه هایی از شاکارهای سینما، دلائل عرضه شده به شکل تئوری را به خواننده نشان می دهد.
کتابی است که هیچ محقق و یا دوستدار واقعی سینما نمی تواند از خواندن آن صرف نظر کند...
وسعت موضوعات و شکل بندی آن ها در بخش های مختلف و رابطه ی این بخش ها با یکدیگر خواننده را به دنیایی از سینما هدایت کرده و او را به ابزاری مسلح می کند که خواننده با نگاهی نو و بینشی منتقدانه به هر فیلمی نگاه کند و سینما را تنها وسیله ی تفریح و گذراندن وقت نبیند، بلکه آن را همچون یکی از هنرهای مهم نیز تلقی کند و با نگاهی دیگر به آنچه بر صحنه در حال انجام است بنگرد، همان گونه که در مقابل یک پرده نقاشی و یا در برابر قطعه شعری قرار می گیرد. هرچند این کتاب در سال های بسیار پیش نوشته و چاپ شده، ولی درست به دلیل این که به سینما به شکل هنری نه زودگذر بلکه همچون هنری ماندگار (درست مثل قوانین دیگر هنرها که از زمان های بسیار دور به ما رسیده است) نگاه شده و اساس و قوانین این هنر را مورد جستجو و تحقیق قرار داده می توان آن را همیشه کتابی دانست که توضیحات و مثال هایش نه تنها درباره سینمای امروز قابل پذیرش است بلکه حتی برای سینمای آینده نیز با ارزش است زیرا تمام نکته هایی که سینماگران امروز باید به شکلی در نظر گیرند را بالاژ در این کتاب تجزیه و تحلیل می کند.
نکته ی جالب دیگر این است که بالاژ در بسیاری از قسمت هایی که مورد بررسی قرار می دهد هنرهای دیگر را نیز وارد بحث می کند و با سینما و تکامل آن مقایسه می کند و این درست از آغاز تولد هنر سینما که هنری صامت است شروع می شود.
بخش اول کتاب کاملا به تولد سینما، مسائل مربوط به آن در آغاز و... و سینمای صامت اختصاص داده شده و بخش دوم سینمای ناطق و امکانات آن و مقایسه آن با سینمای صامت، کمبودها و مسائل دیگر مربوط به آن، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی