در ترازوی نقد

در ترازوی نقد (7)(پادشاه فتح)

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
277

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در ترازوی نقد

انتشارات سخن متنشر کرد :
کتاب «پادشاه فتح؛ نقد و تحلیل و گزیده‌ی اشعار نیما یوشیج» به اهتمام میلاد عظیمی تدوین شده است

. این کتاب که هفتمین اثر مجموعه‌ی «در ترازوی نقد» به شمار می آید، افزون بر شرح حال نیما و گزیده‌ای از اشعار او، به نقد و تحلیل آثار این شاعر نامدار معاصر می پردازد.

این کتاب دارای پنج فصل است.

در فصل اول کتاب، زندگی نامه و آثار نیما یوشیج به قلم یحیی آرین‌پور، نویسنده و پژوهشگر تاریخ و صاحب اثر ماندگار «از صبا تا نیما» نگاشته شده است.

در فصل دوم با عنوان «ارزیابی ها و بررسی ها» مقالاتی تحلیلی درباره‌ی آثار نیما به قلم بزرگانی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث، پرویز ناتل خانلری، محمدعلی اسلامی ندوشن، جلال آل احمد، عبدالحسین زرین‌کوب، شاهرخ مسکوب، محمد دهقانی و… ارائه شده است.

فصل سوم با عنوان «یاد بعضی نفرات»، به منظور آشنایی بیشتر با روحیات نیما و نیز نظریه‌های موافقان و مخالفان او تدوین شده؛ در این بخش یادداشت‌هایی از صادق هدایت، شهریار، مجتبی مینوی، فریدون توللی، احسان طبری، فروغ فرخزاد، سیمین دانشور، احمد شاملو، هوشنگ ابتهاج و… آمده است.

دیدگاه‌ها و داوری های نیما درباره‌ی شعر، وزن و قافیه، بلاغت، هنر و ایدئولوژی، تجدد ادبی، آزادی در شعر، ادبیات آینده و بسیاری موضوعات دیگر در فصل چهارم تدوین شده است. تعدادی از اشعار نیما (بیست و چهار شعر) با عنوان گزیده‌ی اشعار، در فصل پنجم آمده است. بخش پایانی کتاب با عنوان «نیما یوشیج به روایت عکس» شامل عکس‌هایی از گذر عمر نیما، نقاشی‌هایی از چهره‌ی او و دستنویس شعر اجاق سردش است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی