سایه و استخوان

(5)
نویسنده:

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4316

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سایه و استخوان

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:
تصورم این بود عشقی که به او حس می‌کردم متعلق به گذشته است و دختر احمق و تنهایی بود که هرگز نمی‌خواستم دوباره همان شوم. سعی کردم آن دختر و عشقی را که حس می‌کرد دفن کنم، همان‌طور که پیش‌ترسعی کرده بودم قدرتم را دفن کنم، اما نباید این اشتباه را دوباره تکرار کنم.
اولین بار که وارد قلمروی سایه شدم از تاریکی و مرگ خودم می‌هراسیدم.
حالا تاریکی دیگر برایم معنایی نداشت و می‌دانستم مرگ زودرس نیز می‌توانست همچون هدیه‌ای به شمار آید. این حقیقتی
است پشت یک چهره‌ی جذاب و قدرت‌هایی اعجازگونه، حقیقتی که در فضای خالی و مرده‌ی بین ستارگان بود. سرزمین بایر و
برهوتی که توسط هیولاهایی مخوف اشغال شده بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

سایه و استخوان

کتاب سایه و استخوان


بخشی از کتاب سایه و استخوان:
«جایی در بین جمعیت کسی آواز می‌خواند. آواز خواندن؟ کدام احمقی در راه قلمرو آواز می‌خواند؟ بار دیگر نگاهی به آن لکه در افق انداختم و این بار سعی کردم نلرزم. قلمروی سایه را روی خیلی از نقشه‌ها دیده بودم. یک نوار سیاه که راوکا را از تنها کرانۀ دریایی‌اش هم جدا و هم محصور کرده بود. گاهی اوقات مانند یک لکه دیده می‌شد، گاهی مثل ابری تاریک و دلگیر و بی‌شکل و شمایل. نقشه‌هایی هم وجود داشتند که قلمروی سایه را مانند دریاچه‌ای باریک و طولانی نشان می‌دادند و اسم دیگری رویش گذاشته بودند: «دریای موهوم»؛ اسمی که هدفش آرامش و جرئت بخشیدن به سربازان و تاجران برای گذر از آن بود.»

لی باردوگو نویسندۀ آمریکایی ژانر فانتزی است که بیشتر به‌خاطر سه‌گانۀ گریشا،‌ دوگانۀ شش کلاغ و دوگانۀ پادشاه زخم‌ها شناخته می‌شود. او همچنین برای اولین کتاب فانتزی‌ بزرگسالانش با عنوان «محفل نهم» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. سایه و استخوان رمان فانتزی و ماجراجویی و کتاب اول سه‌گانۀ گریشا و نویسنده است که اولین بار در سال 2012 منتشر شد. کتاب دوم این سه‌گانه با عنوان «محاصره و طوفان» در سال 2013 و کتاب سوم آن با عنوان «ویرانی و قیام» در سال 2014 به چاپ رسید. سه‌گانۀ گریشا در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به رتبۀ هشتم رسید.

معرفی کتاب سایه و استخوان اثر لی باردوگو 

کتاب سایه و استخوان اثر لی باردوگو با ترجمۀ بهناز ولی پور اولین جلد سه‌گانۀ گریشا است. باردوگو سه‌گانۀ گریشا را در ژانر Tsarpunk نوشت. Tsarpunk یک ژانر فانتزی است که داستانش با الهام از روسیۀ اوایل قرن 19 نوشته می‌شود. راوی رمان سایه و استخوان آلینا استارکوف است. آلینا نوجوان یتیمی است که در راوکای روسیه بزرگ شده و اولین بار برای نجات بهترین دوستش متوجه شد که قدرتی باورنکردنی دارد و پس از آن هدف دسیسه و خشونت قرار می‌گیرد و زمانی که سعی می‌کند بر قدرتش مسلط شود متوجه می‌شود که متحدان و دشمنانش فرق چندانی با هم ندارند و هیچ‌ چیز در این دنیای مجلل آن‌ چیزی نیست که به نظر می‌رسد.

خلاصه داستان

آلینا استارکوف دختر نوجوانی است که با مالین (مل) اورتسف در پرورشگاه بزرگ می‌شود. داستان از زمانی شروع می‌شود که آن‌ها قرار است از میان قلمروی سایه بگذرند. قلمروی سایه یک نوار همیشه تاریک و بایر است که بیشتر راوکا را از دریا جدا می‌کند. هیئت‌های اعزامی برای حمل کالا و بازگردان کالا از قلمرو سایه می‌گذرند و اغلب به دام هیولاهایی به نام ولکرا می‌افتند که در دریا ساکن هستند. در طول عبور آلینا و هیئت اعزامی آن‌ها ولکراها حمله می‌کنند و آلینا با قدرت جادویی‌اش مل را نجات می‌دهد. آن‌جا آلینا متوجه می‌شود که گریشا است. گریشاها افرادی با توانایی دستکاری عناصر هستند و می‌توانند از عناصر موجود در طبیعت به عنوان سلاح استفاده کنند. مثلاً می‌توانند آتش را فرا بخوانند، باد را احضار کنند و کنترل موج‌ها را به دست بگیرند. آلینا قادر به احضار نور است و احضار کنندۀ خورشید در نظر گرفته می‌شود. عده‌ای معتقدند که آلینا همان قدیسی‌ست که قرار است قلمروی سایه‌ را برای همیشه نابود کند. رهبر گریشا، دارکلینگ، آلینا را با عجله به پایتخت می‌برد و می‌گوید قدرت آلینا منحصربه‌فرد و ارزشمند است و همین او را به هدف ترور دشمنان راوکا تبدیل می‌کند. آلینا تلاش می‌کند تا با دیگر گریشاها هماهنگ شود و تمریناتش را شروع می‌‌کند اما در این حین آلینا متوجۀ حقیقت‌های دردناکی می‌شود چون در پایتخت هیچ چیزی آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست.

خواندن کتاب سایه و استخوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های فانتزی و رمانتیک علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن سه‌گانۀ گریشا را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب سایه و استخوان

کتاب سایه و استخوان اثر لی باردوگو

لی باردوگو نویسندۀ آمریکایی است که در سال 1975 در اورشلیم به دنیا آمد. او از کودکی به لس‌آنجلس رفت و آن‌جا پیش پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کرد. باردوگو به دانشگاه ییل رفت و در سال 1977 مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ زبان انگلیسی دریافت کرد. او قبل از نوشتن اولین رمانش، در زمینۀ کپی رایتینگ و روزنامه‌نگاری و همچنین گریم و جلوه‌های ویژه فعالیت می‌کرد. اولین رمان سه‌گانۀ باردوگو گریشا بود که نامزد جایزۀ کتاب رمانتیک تایمز و جایزۀ کتاب کارولینای جنوبی شد و در فهرست کتاب Indie قرار گرفت. دوگانۀ شش کلاغ بین سال‌های 2015 و 2016 منتشر شد. دنیای شش کلاغ مشابه دنیای گریشا است. شش کلاغ کتاب برتر نیویورک تایمز شد و در سال 2016 در لیست ده انتخاب برتر ALA-YALSA قرار گرفت. در سال 2019 باردوگو اولین رمان فانتزی بزرگسالانش را با عنوان «محفل نهم» به چاپ رساند که این کتاب برندۀ جایزۀ کتاب برتر گودریدز در سال 2019 برای بهترین رمان فانتزی شد. کتاب‌های باردوگو به 22 زبان ترجمه شده و در بیش از 50 کشور به چاپ رسیده است. باردوگو بین سال‌های 2016 و 2021 در فهرست محبوب‌ترین نویسندگان گودریدز رتبۀ ششم را به خود اختصاص داد.

امتیازات

کتاب سایه و استخوان از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

سایه و استخوان اولین رمان لی باردوگو است. وقتی انترتینمنت ویکلی از باردوگو پرسید که این کتاب را با الهام از چه چیزی نوشته، باردوگو توضیح داد: «در بیشتر کتاب‌های فانتزی، تاریکی استعاره است؛ این فقط راهی برای نشان‌دادن شر است. من می‌خواستم چیزی تمثیلی را تبدیل به چیزی ملموس بکنم. برای همین از خودم پرسیدم: «اگر تاریکی یک مکان بود چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر هیولاهایی در تاریکی کمین کرده باشند و واقعی و وحشتناک‌تر از هر چیزی باشند که تابه‌حال در زیر تخت یا پشت کمد خود تصورشان کرده‌اید؟ چه می‌شد اگر مجبور بودید در قلمرو خودِ این هیولاها کور و درمانده در تاریکی بجنگید؟» همین ایده‌ها در نهایت تبدیل به قلمروی سایه و سه‌گانۀ گریشا شد.

شبکۀ نتفلیکس سریالی با اقتباس از سه‌گانۀ گریشا و کتاب اول دوگانۀ شش کلاغ ساخت که فصل اول آن در سال 2021 به نمایش در آمد و فصل دوم آن نیز در دست تهیه است و احتمالاً در سال 2022 پخش خواهد شد. لی باردوگو خودش تهیه کنندۀ این سریال است. در این کتاب بازیگرانی همچون بن بارنز، جسی می لی و آرجی رنوکس به ایفای نقش پرداختند.

تحلیل سی بوک از کتاب سایه و استخوان

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب سایه و استخوان یکی از رمان‌های فانتزی جذاب و پرفروش آمریکایی است که توانست مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کند. باردوگو با داستان آلینا شما را به سرزمین‌های خیالی قرن 19 روسیه می‌برد. 

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 300 کلمه در دقیقه، حدوداً 5 ساعت و 36 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب سایه و استخوان را به طور کامل مطالعه نماید.

شرایط تهیه کتاب
می‌توانید سه‌گانۀ گریشا، کتاب سایه و استخوان و دیگر کتاب‌های لی باردوگو را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ملیکا اله دادی
    • پاسخ به نظر

    این مجموعه هم از نشر باژ هم نشر امضا ترجمه و چاپ شده؛ که از نظر کیفیت ترجمه فرق چندانی باهم ندارند و خانمم ولیپور ترجمه خوبی داشتند؛ خود این 3گانه واقعاااا مهیجه و جذابه اگر به کتابهای سبک تخیلی و حتی فانتزی علاقه دارین به شدددددتتتت پیشنهاد میشه

  • تصویر کاربر

    • مجتبی انصاری
    • پاسخ به نظر

    بسیار عالی توصیه می کنم بخرید . کتابی عالی با ترجمه ای خوب

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مجتبی انصاری
    • 1

    متشابهان هم دیگر را فرا می خوانند

عیدی