گل های ختایی (1)

(3)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
754

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گل های ختایی

سازمان چاپ و انتشارات منتشر کرد:
هنر تجریدی هنری است قدسی که شأن هم نشینی با آیات وحیانی در تذهیب قرآن و تزیین بناهای متبرکه در کاشی و آذین منازل در فرش را پیدا نموده است.
کتاب حاضر گل های ختایی را از دیروز تا امروز ریشه شناسی کرده و چون ریشه نقوش قرین با هندسه است، از یک عنصر به نام «دایره» آغاز نموده و با ارائه کلیدهایی در هفت فصل و چهارده مرحله گسترشی نامحدود یافته اند و سرانجام از راه تأویل به تکوین با ارائه نمونه هایی متنوع یار و مددرسان هنرمندان این رشته هاست.
این کتاب دارای هفت فصل است. هر فصل کتاب به بخش هایی تقسیم شده که ضمن استقلال دارای ارتباطی معنوی با یکدیگرند: فصل اول به مبانی نظری شکل گیری تذهیب می پردازند؛ فصل دوم قواعد شکل گیری مفردات ختایی را بررسی می کند؛ فصل سوم جلوه های زیبایی شناسی مفردات ختایی را مطرح می کند؛ فصل چهارم جداول و نمونه های تصویری گل ها و غنچه ها را ارائه می کند؛ فصل پنجم موقعیت مفردات ختایی را در چهار نوع قاب «لچک»، «شمسه»، «نشان» و «کتیبه و حاشیه» بررسی می کند؛ فصل ششم مفردات را در ساحت رنگ ها و آذین ها و مراحل اجرای نقوش ختایی مطالعه می کند؛ و فصل هفتم نمونه هایی از تصاویر گل ها را ارائه می دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی