30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

(288)
نویسنده:

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
23700

علاقه مندان به این کتاب
273

می‌خواهند کتاب را بخوانند
11

کسانی که پیشنهاد می کنند
41

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
12

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

انتشارات میلکان منتشر کرد:
آن‌چه از دست رفته است برنخواهد گشت. این‌جا، درون این حقیقت، هیچ‌چیزِ زیبایی وجود ندارد.
پذیرشْ مهم‌ترین چیز است.
درد دارید. دردتان بهتر نمی‌شود.
واقعیتِ اندوه با آن‌چه دیگران از بیرون می‌بینند بسیار متفاوت است. دردی در این دنیا وجود دارد که نمی‌توانید با شادی از تن‌تان بیرون کنید.
به راه‌حل نیاز ندارید. نیاز ندارید اندوه‌تان را پشت سر بگذارید. شما به کسی نیاز دارید که اندوه‌تان را بفهمد و بپذیرد. به کسی نیاز دارید که وقتی، درمیانِ وحشتِ سوسوزننده ایستاده‌اید و به حفره‌ای خیره می‌مانید که زمانی زندگیِ شما بوده است، دست‌های‌تان را محکم بگیرد.
بعضی دردها را نمی‌‌توان درمان کرد؛ فقط باید آن‌‌ها را به دوش کشید. -از متن کتاب-
وقتی فقدانی دردناک یا اتفاقی تکان‌دهنده دنیای‌تان را تیره‌وتار می‌کند، اولین چیزی که باید بدانید این است: اندوهگین‌شدن هیچ ایرادی ندارد. مگان دیواین می‌گوید: «اندوه همان عشق است در وحشی‌ترین و دردناک‌ترین شکل خود؛ واکنشی طبیعی و عاقلانه به ازدست‎دادن.» اما چرا فرهنگ ما اندوه را بیماری‌ای می‌داند که باید درمان شود، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن؟
در عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، مگان دیواین رویکردی جدید و عمیق به تجربه‌ی اندوه و همچنین نحوه‌ی تلاش ما برای کمک به کسانی‎که مصیبت دیده‌اند ارائه می‌دهد. مگان که تجربه‌ی اندوه از هر دو جنبه ـ هم به‌عنوان درمانگر و هم به‌عنوان زنی که شاهد غرق شدن همسر محبوبش ـ را دارد، با بینشی عمیق از حقایق ناگفته‎ی فقدان، عشق و التیام می‌نویسد. او هدف تجویزشده‎ی جامعه برای بازگشت به یک زندگی “شاد” و عادی را بی‌اعتبار کرده و راه میانه‌ی بسیار سالم‌تری را جایگزین می‌کند؛ راهی که ما را دعوت می‌کند زندگی را در کنار اندوه بسازیم، به جای این‌که تلاش کنیم بر آن غلبه کنیم.
مگان می‌نویسد: «غم‌واندوه _ درست مثل عشق _ نیازی به راه‌حل ندارد.» این کتاب با داستان‌ها، تحقیقات، نکات زندگی و شیوه‌های عملی خلاقانه و مبتنی بر آگاهی و همچنین تجارب نویسنده، راهنمای منحصربه‌فردی است برای اتفاقات ناگواری که سر راه همه‌ی ما ـ چه در زندگی شخصی خودمان و چه زندگی کسانی که دوست‌شان داریم – قرار می‌گیرد.
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، کتابی است برای آنان که اندوهگین‌اند، و برای کسانی که آنان را دوست دارند؛ کتابی برای همه‌ی کسانی که به دنبال دوست داشتنِ بهتر و بیش‎تر خود و دیگران‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست اثر مگان دیواین

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست:

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست اثر مگان دیواین، روان‌درمانگر، سخنران و نویسندهٔ آمریکایی است و در سال 2017 منتشر شد. مگان دیواین سعی دارد در این کتاب به همگان نشان دهد فقدان و غم‌ و اندوه بیماری نیست. او در این کتاب از تجربیات شخصی خودش می‌گوید و نگرش جدیدی را برای مواجهه با سوگ معرفی می‌کند.

واکنش‌های جهانی به کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست:

«کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به شما اجازه می‌دهد که احساس خود را بپذیرید و کاری را که می‌خواهد انجام دهید، چیزی را که می‌خواهید بگویید تا بتوانید با حس فقدان و غم کنار بیایید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که این تفکر که دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانید به زندگی عادی گذشته برگردید اشتباه است.» - جاناتان فیلدز، نویسنده

«مگان دیواین در این کتاب تجربهٔ واقعی غم و انده را به تصویر کشیده است: او نشان می‌دهد که سوگ چیزی نیست که حل شود، بلکه رازی است که باید به آن احترام گذاشته شود. او درد و رنجی را که افراد سوگوار تحمل می‌کنند درک می‌کند. این کتابی است که من 30 سال منتظر بودم کسی آن را بنویسد و خواندن آن را به هر کسی که غمی دارد و حس می‌کند درکش نمی‌کنند، توصیه می‌کنم.» - دونا شوورمن، مدیر ارشد حمایت و آموزش کودکان و خانواده‌های سوگوار

«کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به زیبایی نوشته شده تا مرهمی بر درد قلب‌های شکستهٔ ما باشد. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که نیازی نیست برای سوگ خود عذرخواهی کنید! غم بیماری‌ نیست که مجبور باشید هر چه زودتر از آن شفا یابید. بلکه فقدان یکی از مقدس‌ترین احساسات و فضاهایی است که می‌توانید وارد آن شوید. مگان به‌عنوان یک راهنمای نترس، جسور و عمیقاً دلسوز شما را به جلو می‌برد.» - میرابای استار، نویسنده و مترجم

«این کتاب قدرتمند است. بسیاری از کتاب‌هایی با همین موضوع فقط بر روی غلبه بر سوگ تمرکز دارند اما مگان دیواین در این کتاب به ما می‌گوید: «در چشمان غم زل بزنید و کنارش بنشینید.» و در واقع به شما نشان می‌دهد چطور با غم و اندوه همراه شوید.» - ترزا رید، نویسنده

چرا باید کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست را بخوانیم؟

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست مسیری برای بازنگری در رابطه‌تان با سوگ به شما ارائه می‌دهد و خوانندگان را تشویق می‌کند سوگ‌شان را وضعیتی نابه‌جا تلقی نکنند و آن را یک واکنش طبیعی به مرگ و فقدان ببینند. نویسنده در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با مهارت، محبت و عشق در مدت سوگواری‌شان و در کنار سوگ زندگی کنند. مگان دیواین در این کتاب می‌خواهد وضعیت همه را بهتر کند. این کتاب دیدگاهی متفاوت ارائه می‌دهد تا در ارتباطتان با عشق، فقدان، دل‌شکستگی و جامعه تجدید نظر کرده و واقعیتِ اصلی غم را درک کنید. مگان دیواین در این کتاب به ما کمک می‌کند تا فرهنگی حامی‌تر، دوست داشتنی‌تر و کمک‌کننده‌تر بسازیم. اگر تجربۀ غم و اندوه و فقدان را دارید و حس می‌کنید نتوانسته‌اید با آن کنار بیایید این کتاب مناسب شماست. حتی اگر خوشبختانه چنین احساسی را در زندگی تجربه نکرده‌اید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تسکینی بر درد فقدان دیگران باشید.

جملات درخشانی از کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست:

«زمانی که مرگِ ناگهانی یا حادثه‌ای ناگوار در مسیر زندگی‌تان رخ می‌دهد، همه‌چیز تغییر می‌کند. حتی وقتی انتظارش را دارید، مرگ یا فقدان همچنان غافلگیرکننده است. دیگر همه‌چیز متفاوت می‌شود. زندگی‌ای که انتظارش را داشته‌اید ناپدید می‌شود و دود می‌شود و به هوا می‌رود. دنیا بر سرتان خراب می‌شود و دیگر هیچ‌چیزی منطقی به نظر نمی‌رسد. زندگی عادی بود و حالا هرچه هست، عادی نیست. مردمی که پیش‌ازاین عاقل بوده‌اند حالا برای شما شعار می‌دهند و نصیحتتان می‌کنند و سعی می‌کنند شادتان کنند. سعی می‌کنند دردتان را از شما دور کنند. فکر نمی‌کردید این‌گونه باشد. زمان متوقف شده است. هیچ‌چیز واقعی به نظر نمی‌رسد. ذهنتان نمی‌تواند جلوی تصویرسازیِ مجددِ رویدادها به‌امید نتیجه‌ای متفاوت را بگیرد. دنیای معمولی و روزمره، که دیگران هنوز در آن ساکن‌‌اند، در نظر شما بی‌رحم و ظالمانه است. نمی‌توانید چیزی بخورید (یا هر چه به دستتان برسید می‌خورید). نمی‌توانید بخوابید (یا تمام‌وقت می‌خوابید). هر وسیله‌ای در زندگی‌تان برایتان مصنوعی می‌شود، به نمادی از زندگی آن‌طور که بود و آن‌طور که می‌توانست باشد تبدیل می‌شود. در اطرافتان جایی نیست که این فقدان لمسش نکرده باشد. در این مدتی که از مصیبت وارده به شما می‌گذرد، همه‌جور حرفی دربارهٔ سوگواری‌تان می‌شنوید: «او نمی‌خوهد این قدر ناراحت باشی»، «هر اتفاقی دلیلی دارد»، «حداقل این مدت او در زندگی‌ات بوده است»، «تو قوی و باهوش و دانایی و از پسِ این مصیبت برخواهی آمد»،‌ «این تجربه تو را قوی‌تر می‌کند»، یا «همیشه می‌توانی دوباره تلاش کنی و یک شریک دیگر در زندگی‌ات داشته باشی، یک بچه‌ٔ دیگر بیاوری، و راهی بیابی که دردتان را به چیزی زیبا و مفید و خوب تبدیل کنی». شعار و شادباش‌گویی دردی را دوا نمی‌کند.»

«زندگیِ روزمره سوگ و فقدان‌های زیادی را بر ما تحمیل می‌کند. هنوز کارهای انجام‌نشدهٔ بسیاری وجود دارد درراستای شنیده‌شدنِ صدای هر کدام از ما، درراستای ارزش‌دهی و احترام به رنجی که در قلب‌هایمان داریم و فقدان‌هایی که با آن مواجه می‌شویم. منتها بحث این کتاب در مورد فقدان‌های عادیِ روزمره نیست. زخم‌هایی در زندگی وجود دارد که آسیب می‌زند؛ آسیب‌هایی بی‌اندازه، که درنهایت می‌توان بر آن‌ها پیروز شد. بسیاری از مشکلات با خودشناسی و سخت‌کوشی تغییر ماهیت خواهند داد. به‌قول طرفداران یونگ: «درپسِ هر سخت‌کوشی در زندگی، گنجی نهفته است.» اما این از آن زمان‌ها نیست. این یکی از آن روزهای سختِ در کار نیست. این صرفاً به‌دست‌نیاوردنِ آنچه واقعاً و عمیقاً می‌خواهید نیست. از دست‌دادنِ چیزی زیبا نیست، که شاید آنچه درعوض به دست می‌آورید بیشتر «به صلاح شما» باشد. عملِ تغییر ماهیت در اینجا مصداق نمی‌یابد. فقدان‌هایی وجود دارد که جهان را از نو می‌سازد. مرگ‌هایی که دید شما را نسبت به همه‌چیز تغییر می‌دهد. سوگی که جهان شما را از هم می‌پاشد. درد و رنجی که شما را به دنیایی دیگر می‌برد؛ حتی در حالی‌‌که دیگران همه گمان کنند واقعاً چیزی تغییر نکرده است. وقتی از فقدان و سوگ می‌گویم، در مورد چیزهایی فراتر از آنچه نظم طبیعی می‌دانیم صحبت می‌کنم.»

«بسیاری از مردم وقتی دربارهٔ سوگ شما می‌شنوند، سعی می‌کنند تا با تعریفِ داستانِ سوگِ خودشان با شما همدردی کنند. این نمونه‌های نزدیک ولی متفاوت، از «شوهر من هم مُرده است» گرفته تا «ماهی قرمز من هم وقتی هشت‌ساله بودم مُرد، بنابراین الان دقیقاً می‌دانم چه حالی دارید» پیدا می‌شود. ما داستان‌هایی از فقدان‌هایمان تعریف می‌کنیم تا بگوییم می‌فهمیم شما کجا هستید: «ببین. من قبلاً این راه را رفته‌ام. می‌فهمم چه حسی داری.» داستان‌هایی که از فقدانشان برای هم تعریف می‌کنند، تلاشی است برای اینکه در زمان سوگواری احساس تنهایی نکنید؛ هر چند معمولاً این‌طور به نظر نمی‌رسند. مقایسهٔ یک سوگ با سوگی دیگر تقریباً همیشه نتیجهٔ عکس می‌دهد. تجربه‌ای از فقدان هم‌معنی با فقدانی دیگری نیست. فقدان، درست مثل عشق، منفرد است. اینکه کسی فقدانی را تجربه کرده باشد، حتی اگر فقدانی بسیار مشابه شما باشد، به این معنا نیست که لزوماً شما را درک می‌کند. وقتی کسی داستان فقدان خودش را بازگو می‌کند، امیدوار است که بخشی از غم شما را از بین ببرد. این درست است، اما همه چیز نیست. هر کسی سوگی را به دوش می‌کشد؛ از فقدان‌های کوچک روزانه گرفته تا فقدان‌های بزرگی که زندگی را تغییر می‌دهد. به‌دلیل اینکه در فرهنگِ‌ ما (= فرهنگ آمریکایی) در مورد سوگ صحبت نمی‌شود، ما تلنباری شخصی و جهانی از سوگ‌های شنیده‌نشده و گفته‌نشده داریم. وقتی در سوگتان پدیدار می‌شوید، مثل این است که درگاهی باز می‌شود، دری به‌سوی پذیرفتگی و بازکردن سفرهٔ دل.»

تحلیلی بر کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست‌:

وقتی عزیزی را از دست می‌دهید یا وقتی رویدادی زندگی‌تان را خراب می‌کند و فقدان دردناکی را تجربه می‌کنید حس می‌کنید دنیایتان بهم ریخته یا از هم پاشیده است اما اولین چیزی که باید بدانید این است: غم و اندوه هیچ ایرادی ندارد. مگان دیواین نویسندۀ کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست می‌گوید: «غم و اندوه همان عشق در وحشیانه‌ترین و دردناک‌ترین شکل ممکن است. این حالت طبیعی‌ترین و عاقلانه‌ترین پاسخ به از دست دادن است.» پس چرا فرهنگ ما غم و اندوه را یک جور بیماری می‌پندارد که باید هر چه سریع‌تر درمان شود؟ بسیاری از افرادی که متحمل فقدان شده‌اند حس می‌کنند فرهنگ می‌خواهد غم و اندوهشان را حل کند. این افراد حس می‌کنند مورد قضاوت قرار گرفته یا نادیده گرفته شده‌اند.

رویکردی متفاوت و کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست:

در کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست مگان دیواین رویکردی عمیق و جدید برای مقابله با غم و اندوه ارائه کرده است. او به ما یاد می‌دهد چطور به دیگرانی که غم فقدان را تحمل می‌کنند نیز کمک کنیم. مگان دیواین که خودش درمانگر است گمان می‌کرد خیلی خوب در مورد غم و اندوه می‌داند چون صدها نفر را معاینه کرده بود و با آزارهای جسمی و ضربه‌های روحی و افسردگی مراجعانش دست‌وپنجه نرم کرده بود اما وقتی در یک روز عادی و زیبای تابستانی شاهد غرق شدن شریک زندگی‌اش در آب بود همه چیز تغییر کرد. این اتفاق تصادفی و غیرمنتظره جهانش را از هم پاشید و درمانده شد چون هیچ‌کدام از تجارب و آموزش‌هایی که کسب کرده بود نتوانست او را در مواجهه با این فقدان یاری دهد. آن موقع تازه فهمید که تا به آن روز چقدر اشتباه فکر می‌کرده است. در سال‌های اول پس از مرگ همسرش، انجمنی از افراد سوگوار - نویسندگان، فعالان اجتماعی، استادان و مددکاران اجتماعی - پیدا کرد. این گروه کوچک از بیوه‌های جوان و والدین سوگواری که فرزندشان را از دست داده بودند تشکیل شده بود. درد مشترک، تمام این افراد را کنار هم قرار داده بود اما فقدان تنها وجه مشترک این افراد نبود. همگی به نوعی حس می‌کردند سوگشان مورد قضاوت قرار گرفته و از این بابت شرمگین بودند. آن‌ها دائماً از دیگران می‌شنیدند که «دیگر به این قضیه فکر نکن»، «می‌گذره» و به آن‌ها می‌گفتند باید به زندگی‌شان برگردند و نهایتاً کسانی که سعی می‌کردند به آن‌ها کمک کنند بدتر به آن‌ها ضربه می‌زدند.

در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست چه می‌خوانیم؟

بنابراین مگان دیواین با بینشی عمیق در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست در مورد حقایق ناگفتۀ از دست دادن، عشق و شفا نوشته است. او این نظریه که باید پس از فقدان هر چه سریع‌تر به یک زندگی عادی و شاد بازگشت را رد کرده و آن را با یک مسیر میانۀ بسیار سالم‌تر جایگزین می‌کند، مسیری که به جای غلبه، ما را به ساختن زندگی در کنار غم و اندوه دعوت می‌کند. از نظر مگان دیواین غم و اندوه و سوگ تنها به عشق نیاز دارد. او در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست از طریق داستان‌ها، تحقیقات، نکات زندگی و شیوه‌های خلاقانه و مبتنی بر ذهن‌آگاهی، راهنمایی منحصربه‌فرد برای مقابله با تجربه‌ای پیشنهاد کرده که روزی همه‌مان با آن مواجه خواهیم شد. غم و فقدان برای همه اتفاق می‌افتد. همۀ ما در زمان و برهه‌ای از زندگی هنگام تجربۀ دردی عظیم، حس کرده‌ایم که هیچ‌کس ما را درک نمی‌کند. در مقابله با درد افراد دیگر هم مجبور شده‌ایم گوشه‌ای بایستیم و نظاره‌گر باشیم. چه کاری از دست ما ساخته است؟ همیشه دنبال کلماتی گشته‌ایم تا بیان کنیم در صورتی که می‌دانیم این کلمات هرگز نمی‌توانند چیزی را درست کنند. افراد سوگوار حس می‌کنند هیچ‌کس درکشان نمی‌کند و ما نیز در مقابل این افراد احساس درماندگی و حماقت می‌کنیم. اما این به هیچ‌وجه تقصیر ما نیست. در بیشتر فرهنگ‌ها شیوۀ برخورد با سوگ معیوب است و ما درست آموزش ندیده‌ایم. در اکثر فرهنگ‌ها سوگ نوعی بدبختی است، احساسی آشفته و وحشتناک که باید بازماندگان هر چه سریع‌تر با آن کنار آمده و به زندگی عادی بازگردند. حتی از نظر پزشکان سوگ یک اختلال است. اما راه دیگری هم وجود دارد.

در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به جواب‌ سؤالات زیر می‌رسید:

• چرا توصیه‌های سلامتی، درمان و حکمت معنوی اغلب سوگواری را برای فرد دشوارتر می‌کنند؟
• فقدان چقدر چالش برانگیز است، چطور باید با مراحل سوگ و ایده‌آل‌های غیرواقعی سوگواری کنار بیاییم؟
• راهنمای عملی برای مدیریت استرس، بهبود خواب و کاهش اضطراب بدون نیاز به کنار آمدن با سوگواری.
• چگونگی کمک به افرادی که دوستشان دارید بعلاوۀ مقاله‌هایی برای آموزش بهترین مهارت‌ها و پیشنهادات برای حمایت و آرامش دادن به دیگران در طول فرآیند سوگواری.

فهرست مطالب کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

• پیشگفتارِ «مارک نپو»
• قدردانی
• مقدمه
• فصل اول: واقعیت فقدان
• فصل دوم: نیمۀ دوم جمله؛ چرا کلمات آرامش‌بخش احساس بدی منتقل می‌کنند؟
• فصل سوم: مشکل از تو نیست از ماست؛ الگوهای سوگواریِ ما معیوب است
• فصل چهارم: بی‌سوادی عاطفی و فرهنگ سرزنش
• فصل پنجم: قالب جدید سوگ
• فصل ششم: زیستن در واقعیت فقدان
• فصل هفتم: نمی‌توانید سوگ را حل‌وفصل کنید، اما مجبور نیستید رنج بکشید
• فصل هشتم: چگونه (وچرا) زنده بمانیم؟
• فصل نهم: چه اتفاقی برای ذهن من افتاده؟ رودررو شدن با عوارض جسمی سوگواری
• فصل دهم: سوگواری و اضطراب؛ هنگام مواجهه با امری غیرمنطقی ذهنتان را آرام کنید
• فصل یازدهم: در این میان، هنر چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟
• فصل دوازدهم: تصویر بهبودی مختص خودتان را بیابید
• فصل سیزدهم: آیا باید آموزششان دهید یا آن‌ها را نادیده بگیرید؟
• فصل چهاردهم: تقویت گروه پشتیبانی خود؛ به آن‌ها در کمک کردن به خودتان کمک کنید
• فصل پانزدهم: قبیله بعد؛ همراهی، امید واقعی و مسیری رو به جلو
• فصل شانزدهم: عشق تنها چیزی است که باقی می‌ماند
• پی‌نوشت‌ها 
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتابِ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم  اثر دیگری از مگان دیواین، جورنالی برای کنار آمدن با غم و اندوه است. شما می‌توانید در این جورنال قدم به قدم با مگان دیواین پیش بروید و یادداشت‌هایی بنویسید تا در زمان اندوه به آن‌ها رجوع کنید.

• تکه‌هایی از یک کل منسجم اثر پونه مقیمی که پرفروش‌ترین کتاب خودیاری در ایران شد. پونه مقیمی که یکی از روانشناسان ایران است در این کتاب سعی کرده است به مخاطب آگاهی ببخشد و معتقد است آگاهی باعث رهایی انسان می‌شود و با کمک این کتاب می‌توانید نحوهٔ خوب زیستن و رشد کردن را بیاموزید.

• کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود اثر جولی اسمیت نویسندۀ کتاب‌های خودیاری است. این کتاب در سال 2022 منتشر شد و یک راهنمای همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان محسوب می‌شود. نویسنده در این کتاب با توصیه‌های علمی خود راهکارهایی برای مقابله با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتماد به نفس و بسیاری مشکلات دیگر ارائه داده است.

• کتاب سوگ (درآمدی فلسفی) اثر مایکل چلبی فیلسوف آمریکایی است که در سال 2022 منتشر شد. این کتاب کاوشی جذاب و روشنگر در سوگ است و نویسنده در آن توضیح می‌دهد چرا به‌رغم درد و ناراحتی شدید، سوگ می‌تواند به رشد ما کمک کند. چلبی با تکیه بر روان‌شناسی، علوم اجتماعی، ادبیات و صدالبته فلسفه شما را به عمق این احساس پیچیده می‌کشاند و بینش‌های ارزشمندی را به شما ارائه می‌دهد تا بدانید سوگ دقیقاً چیست، برای چه کسی واقعاً سوگواری می‌کنیم و چگونه اندوه می‌تواند ما را در نهایت به درکی غنی‌تر و کامل‌تر از انسانیت‌مان برساند. 

• کتاب شجاعت رنج بردنچارچوبی درمانی در مواجهه با عمیق‌ترین بحران‌های زندگی، اثر درل و سارا ون تانگرن زوجِ روان‌درمانگر است. آن‌ها این کتاب را با الهام از روان‌شناسی وجودی و مثبت‌نگر نوشتند و در این کتاب چارچوبِ درمانی جدیدی را به خوانندگان معرفی کرده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند از میان رنج به شکوفایی و معنا برسند. این کتاب درواقع ادای احترامی است به روح ویکتور فرانکل، متخصص اعصاب، روان‌پزشکِ بازماندهٔ هولوکاست که زندگی خود را صرف رمزگشایی راه‌های تغییر درد و رنج و ایجاد معنا و شکوفایی از دلِ آن کرد.

• کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

دربارۀ مگان دیواین‌: روان‌درمانگر آمریکایی

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

مگان دیواین در بانگور، مین به دنیا آمد. مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ هنر از کالج گودارد در سال 1997 دریافت کرد. کارشناسی ارشدش را در رشتۀ هنرهای زیبا در همین کالج و در سال 1999 دریافت کرد و در سال 2003 مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره را از دانشگاه آنتیوخه نیوانگلند گرفت. کار حرفه‌ای‌اش را به عنوان روان درمانگر از سال 2001 شروع کرد و بیش از 15 سال متخصص روان‌درمانی بالینی بود. از درمانگران پیشگام فقدان و غم و اندوه است و در کتاب‌ها و مقاله‌هایش دربارۀ روش‌های درست مقابله با فقدان و سوگ صحبت می‌کند. او از سال 2009 و از طریق وب سایت، حضور در رسانه‌ها، برنامه‌های آموزشی و انجمن‌های مختلف سعی دارد تا عقاید فرهنگی جوامع مختلف را در مواجهه با سوگ تغییر دهد. دومین کتابش با عنوان «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» در سال 2021 منتشر شد. مقاله‌هایش در مجله‌هایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، هاروارد بیزینس، آتلانتیک، سان و سایر نشریات به چاپ رسیده‌ و بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (16)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    کتاب جالبیه... خوندنش میتونه کمک کننده باشه👌

  • تصویر کاربر

    • بابک گل رضایی
    • پاسخ به نظر

    روایتی صمیمی از نویسنده با مضمونی که خواه ناخواه روزی درگیرش خواهیم شد.

  • تصویر کاربر

    • سیف‌اله بیانی رودی
    • پاسخ به نظر

    عالی هستش

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه زکایی
    • 0

    تضادی دوگانه در انسان بودن وجود دارد اول اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند به جای شما زندگی کند (یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند با آنچه شما باید با آن مواجه شوید روبه‌رو شود یا آنچه را شما باید احساسش کنید احساس کند) و هیچ‌کس نیز قادر نیست به‌تنهایی از پسِ زندگی بربیاید.

عیدی