رساله در باب خشم

(11)
نویسنده:

2,100,000ریال

1,890,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1545

علاقه مندان به این کتاب
24

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رساله در باب خشم

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:
مجموعه "روزگار نخست" تلاشی است در جهت آشنا ساختن خوانندگان فارسی زبان با میراث فیلسوفان غیر معاصر، به ویژه در غالب نوشته ها و رساله های کوتاه. این مجموعه کوششی است برای در هم شکستن سد نا هم زمانی، گاه از طریق هم دل کردن خواننده با مضمون یک نوشتار، گاه از طریق بر انگیختن مخالفت سنجیده در او.
اثر حاضر ترجمه ای است از رساله ی نسبتاً مفصلِ «درباره ی خشم» نوشته ی سنکا، فیلسوف رواقیِ قرن نخست میلادی. سنکا در این اثر کوشیده است از طریق تبیین خشم و بحث در چیستی آن، راهی برای «تسکین خشم» پیش پای ما بنهد.
با توجه به آثار مخربش، تا به حال هیچ آفتی ویرانگر تر از «خشم» برای نوع بشر نبوده است. به سلاخی و زهر خوراندن بنگر، به ویرانی شهرها، به از میان رفتنِ ملت ها... شهرهای پرآوازه ای را در نظر بیاور که سنگ بنای شان اکنون به سختی قابل دیدن است: خشم این شهرها را ویران کرده است؛ زمین های بایر متروک را، بدون هیچ ساکنی تا فرسنگ ها، در نظر بیاور: خشم آن ها را تخلیه کرده است...
خشم همه چیز را از آنچه بهترین و موجه ترین است به عکسِ آن مبدل می کند؛ باعث می شود هر کس که در چنبره ی خشم قرار گرفته وظیفه اش را فراموش کند. پدری را خشمگین کن،تبدیل به دشمن می شود؛ پسری را خشمگین کن، قاتلِ پدرش می شود. خشم مادر را نامادری، همشهری را دشمنی بیگانه، و شاه را حاکمی مستبد می کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حانیه کیا
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم و قطعا باز هم سراغش میرم. ترجمه خیلی خوبی هم داره. به هیچ عنوان مثل کتاب های کلیشه ای این زمانه که حرف های زرد میزنن نیست و تعریف منحصر بفردی از خشم ارائه میده

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی