از شرق به غرب (سفر به دوردنیا و ایران)

(6)

3,100,000ریال

2,790,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
813

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از شرق به غرب

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
آرنولد جوزف توین‌بی (1889-1975) در لندن در خانواده‌ای فرهیخته متولد شد. مادر و عمویش هر دو مورخ بودند. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکدهٔ بالیول آکسفورد پی گرفت. بخاطر استعداد و ژرفای معلوماتش در اوان جوانی یعنی در 23 سالگی برای تدریس تاریخ کلاسیک یونان در دانشگاه آکسفورد دعوت شد. در سفر به دور دنیا در مقام خبرنگار روزنامه آبزرور فعالیت کرد. آنچه در این کتاب ذکر می‌کند قبلاً به صورت مقاله در این روزنامه به چاپ رسانده است. بدلیل همین فعالیت‌های میدانی و مطالعات عمیق دانشگاهی و مخصوصاً در مقام مسئول «انستیتوی سلطنتی مسایل بین‌المللی» یک پا در تاریخ گذشته و پای دیگر در حوادث جاری جهان داشت و آثار متعددی هم منتشر ساخت، که از آن جمله دورهٔ 12 جلدی بررسی تاریخ از یادگارهای همیشگی اوست که نامش را به عنوان برجسته‌ترین تحلیلگر فلسفهٔ تاریخ در جهان پرآوازه کرد.
شرق به غرب را در ایام پختگی فکری و بعد از بازنشستگی از فعالیت‌های رسمی خود تحریر کرد که بخاطر زبان نسبتاً روایی آن بسیار مورد توجه واقع شد و در زمرهٔ آثار معروف او درآمد.
سفرنامهٔ حاضر حاصل سیاحت هفده ماههٔ توین‌بی از کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین است که او در سال 1956 بدان مبادرت کرد. شرح وی از این سفر با سفرنامه‌های مرسوم بسیار متفاوت است. او مشاهدات خود را در 73 گفتار مستقل از هم، چنان تدوین کرده که خواننده می‌تواند هر گفتار را که مایل است بخواند بی‌آنکه پیوستگی مطالب را از دست بدهد. در هر گفتار مطالبی را که از نظر تاریخی و مسائل روز حائز اهمیت است شرح داده. در این میان شرح سفر خود را در گوشه و کنار ایران در 8 گفتار به تفصیل بیان کرده؛ در میان کشورهای متعدد و مقصد خود بیشترین گفتارها را به ایران و هند و خاورمیانه اختصاص داده.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی