زندگی در مرگ

(25)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2165

علاقه مندان به این کتاب
36

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زندگی در مرگ

انتشارات مشکی منتشر کرد:
ما از مرگ دوری می‌کنیم، نادیده‌اش می‌گیریم و از حرف زدن درباره‌اش پرهیز می‌کنیم. گویی اگر حرفش را بزنیم تشویقش کرده‌ایم. در هیئت دروگری شوم و منادی رداپوش به تصویرش می‌کشیم. ولی مرگ می‌تواند آرام و بخشنده نیز باشد و چه بخواهیم چه نخواهیم گریزناپذیر است، پس بهتر است بیشتر درکش کنیم .
سو بلک هر روز با مرگ روبه‌رو می‌شود. این استاد آناتومی و انسان‌شناس پزشکی‌قانونی، در آزمایشگاهش، در صحنه‌های جرم، قتل و قطع عضو و هنگام بررسی مرگ‌ومیرهای جمعی ناشی از جنگ، حادثه یا بلایای طبیعی روی اجساد و بقایای فانی تمرکز می‌کند. او در این کتاب از چهره‌های بی‌شمار مرگ، که به خوبی می‌شناسد، پرده برمی‌دارد و توضیح می‌دهد که علم چه اندازه پیشرفت کرده و از کارش چه چیزهایی آموخته است.
انتظار داریم کتابی با موضوع مرگ غم‌انگیز یا هولناک باشد، اما کتاب زندگی در مرگ نه غم‌انگیزست نه هولناک. روایت‌های این کتاب به اندازه بهترین رمان‌های جنایی جذابند، هم تراژدی هستند هم طنز.
با اینکه چیزهای زیادی درباره مرگ هست که برای ما ناشناخته باقی خواهند ماند، سو بلک به عنوان یک شاهد خبره، آگاه‌ترین، مطمئن‌ترین و قانع‌کننده‌ترین راهنما برای عبور از آخرین مرز زندگیست.
سو بلک یک از کالبدشناسان و انسان شناسان قانونی پیشرو در جهان است. مهارت او در حل بسیاری از پرونده‌های جنایی مهم حیاتی بوده است. وی درسال 1999 انسان شناس قانونی ارشد در پروژه تیم پزشکی قانونی بریتانیا برای تحقیقات جنایات جنگی در کوزوو بود. پس از سونامی سال 2004 از اولین دانشمندان پزشکی قانونی بود که برای کمک به تشخیص هویت اجساد به تایلند سفر کرد. او در سال 2016 موفق به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا برای خدماتش در انسان شناسی قانونی شد.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • یونس سعیدی پور
    • پاسخ به نظر

    بی نظیر بود از خوندنش پشیمون نمیشید

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی