مینوتار جهانی

(10)

3,000,000ریال

2,700,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
935

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مینوتار جهانی

انتشارات اختران منتشر کرد:
اگر مینوتار افسانه ای هیولایی با هیکل انسان و سرگاو است که با خون و گوشت جوانان سرزمین های همسایه زندگی می کند، مینوتار جهانی یک ابر قدرت است که اقتصاد جهان را با اراده ی خویش به سوی ناپیوستگی و عدم توازن کشانده است تا با پول کشورهای دیگر به حیات پر خرج خود ادامه دهد. کشورهای دارای مازاد تجاری برای دسترسی به بازارهای آمریکا با یکدیگر به رقابت می پردازند و سود هنگفت حاصل از صادرات خود را در بانک های آمریکا سرمایه گذاری می کنند تا با بهره ای کم در اختیار شرکت ها و مردم آمریکا قرار گرفته و به آن ها توانایی خرید کالاهای وارداتی را بدهد. یا آنکه سود را صرف خرید اوراق مشارکت دولت آمریکا میکنند تا بتواند هزینه های داخلی خود را تامین و در صورت نیاز آن ها را در قالب توپ و تفنگ در آورده، مخالفان نظم نو را بر سرجای خود بنشاند. بدین ترتیب ساز وکار تازه ای شکل گرفته است که باز هم آمریکا در مرکز آن، ایستاده است. چرا دیگر کشورهای جهان اجازه میدهند تا آمریکا این چنین از آنها استفاده ببرد؟
از مقدمه مترجم
بحران کنونی اروپا، مباحثات داغ بر سر ریاضت اقتصادی در برابر محرک های پولی و مالی بیشتر در ایالات متحد،منازعات میان مقامات چینی و دولت آمریکا بر سر نرخ مبادله ی ارز، همه و همه، نشانه های بیماری غیر قابل اجتناب مینوتاری ات که رو به ضعیف شدن دارد, نشانه های بیماری نظامی جهانی که ناپایدار و نامتوازن است. واروفاکیس ورا و فرای همه این مباحث گزینه های دسترس پذیر و ممکنی را به ما می شناساند که با به کار بستن آن ها می توان ذره ای عقل و خرد را وارد این نظم اقتصادی کاملا غیر قانونی کرد.
کتاب یانیس واروفاکیس گزارشی اساسی است از رویدادهای اقتصادی اجتماعی و تاریخچه ی سری وقایعی که جهانی کنونی ما را ساخته اند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی