30بوک
کتاب عمومی
سیاست
عمومی
سیاست ها و حکومت های مقایسه ای

سیاست ها و حکومت های مقایسه ای

(3)
نویسنده:

3,200,000ریال

2,880,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
419

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سیاست ها و حکومت های مقایسه ای

انتشارات جوینده منتشرکرد:
سیاست‌های مقایسه‌ای یکی از شاخه‌های علوم سیاسی می‌باشد که از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و به عنوان شیوه‌ای در نگرش به علم سیاست مورد بررسی قرار می‌گیرد. شناخت نطام‌های سیاسی از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و دانشمندان علوم سیاسی بوده است. حتی مردم عادی نیز علاقه‌مند بوده‌اند تا بدانند در دیگر جوامع مردم چگونه زندگی می‌کنند و اینکه چه نظام‌ها و نهاد‌هایی می‌تواند برای آنها بهتر باشد و مردم تحت حاکمیت آنها می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.
در میان افرادی که با علم سیاست در ارتباط هستند تمایل زیادی وجود دارد تا به طور سیستماتیک عملکرد هر سازمان یا نهاد سیاسی را بررسی و مورد مطالعه قرار دهند. هر مسئله‌ای تابع روند‌های گوناگون و نیازمند اندازه گیری‌های کمی و کیفی است که باید قبل از آنکه توسط جامعه پذیرفته و یا کنار گذاشته شود مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. سیاست‌های مقایسه‌ای به مطالعه مسائل سیاسی در قالب یک روش علمی و سیستماتیک کمک می‌کند. این هدف در گذشته هم وجود داشته است که البته توسط رهیافت‌های سنتی مطالعه می‌شده، اما کم‌کم و با گذشت زمان این نگرش به طور کلی تغییر کرد و استفاده از رهیافت‌های جدید برای مطالعه این موضوع به نحو چشمگیری احساس شد، چرا که این امر ناخشنودی و نارضایتی نسبت به رهیافت‌هایی بود که به نیازهای این زمان پاسخگو نبودند و این عدم رضایت روشنفکران جامعه را تحریک می‌کرد.
سیاست‌های مقایسه‌ای می‌تواند به عنوان هدفی توضیح داده شود که به دنبال مقایسه نظام‌های سیاسی است که در بخش‌های مختلف جهان به منظور تحلیل و توضیح ماهیت علم سیاست و ساختن یک تئوری علمی فعالیت می‌کند.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی