کاراوال (2)(اسطوره ای)

(61)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4451

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
6

کسانی که پیشنهاد می کنند
21

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کاراوال

انتشارات باژ منتشر کرد:
قلبی برای محافظت کردن .
قرضی برای ادا کردن.
بازی‌ای برای پیروز شدن.
دوناتلا دراگنا پس از کشیده شدن به دل دنیای جادویی کاراوال، بالاخره موفق به فرار از دست پدر و نجات دادن خواهرش اسکارلت از ازدواجی شده که برایش رقم زده بودند. دو خواهر در واقع باید این پیروزی را جشن بگیرند، اما تلا هنوز آزاد نشده. مدتی قبل از سر بی‌چارگی با مجرمی ناشناس معامله‌ای کرده و چیزی را به او قول داده که تا به حال هیچ‌کس نتوانسته به دیگری تحویل دهد. اسم واقعی ارباب کاراوال، اسسطوره.
تنها راه کشف هویت واقعی اسطوره، برنده شدن در کاراوال است، بنابراین تلا یک‌بار دیگر خودش را درگیر این مسابقه‌ی افسانه‌ای، وارث تشنه‌به خون سلطنت، داستان عشقی محکوم به شکست و شبکه‌ی تارهای درهم‌تنیده‌ی رازهای کسانی از جمله خواهر خودش می‌کند. کاراوال همیشه از بازیکنانش شجاعت، زیرکی و فداکاری را طلب کرده، اما این‌بار چیزهای بیشتری می‌خواهد. اگر تلا نتواند به قولی که داده عمل کند و اسم واقعی اسطوره را نفهمد، همه‌ی چیزهایی را که تابه‌حال برایش اهمیت داشته‌اند و حتی شاید جانش را از دست می‌دهد. اما اگر برنده‌ شود، اسطوره و کاراوال برای همیشه نابود می‌شوند....
خوش آمدید...
به کاراوال خوش آمدید...
بازی تازه شروع شده.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) اثر استفنی گاربر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد دوم سه‌گانۀ کاراوال از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد دوم سه‌گانۀ کاراوال از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ بهترین رمان فانتزی و علمی-تخیلی سال 2018 به انتخاب کاربران گودریدز

معرفی رمان کاراوال ۲ (اسطوره‌ای):

استفنی گاربر اولین جلد سه‌گانۀ کاراوال را در سال 2016 منتشر کرد که به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز شد. جلد دوم این مجموعه با نام «اسطوره‌ای» در سال 2018 منتشر شد و مانند جلد اول به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین رمان فانتزی شد. این مجموعه به بیش از 30 زبان ترجمه شده است.

چرا باید رمان کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) را بخوانیم؟

اگر به دنیای فانتزی و قهرمان‌های شجاع و بی‌باک علاقه‌مند هستید خواندن سه‌گانۀ کاراوال را از دست ندهید. پیش از خواندن کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) باید حتماً جلد اول این کتاب را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب کاراوال ۲ (اسطوره‌ای):

«با اینکه بعضی از اتاق‌های عمارت زیر تخت‌هایشان هیولاهایی داشتند، تِلا می‌توانست قسم بخورد که در اتاق مادرش چیزهایی جادویی مخفی شده است. رگه‌های نور زمردی طوری در هوا معلق بودند که هر وقت مادر تلا بیرون می‌رفت، انگار پری‌ها بیرون می‌آمدند و آنجا بازی می‌کردند. اتاق بوی گل‌های چیده‌شده از باغچه‌هایی مخفی را می‌داد و حتی وقتی نسیمی نمی‌وزید، پرده‌های دورتادور تخت سایبان‌دار و بزرگ مادرش تکان می‌خوردند. بالای سرش، چلچراغی لیمویی‌رنگ با نوای آهنگین بوسه‌ی شیشه‌ها به همدیگر، از تلا استقبال می‌کرد و باعث می‌شد او خیلی راحت خیال کند این اتاق دریچه‌ای به دنیایی دیگر است. تلا آرام و بی‌صدا رو نوک پاهای کوچکش روی فرش پُرپشت و عاجی‌رنگ سمت میز مادرش رفت. سریع نگاهی به پشت سر انداخت و بعد جعبه‌ی جواهرات مادرش را قاپ زد. جعبه در دست تلا سنگین و لیز بود و به‌نظر از جنسی صدفی‌شکل بود که روی آن با تارهای طلایی ملیله‌دوزی شده باشد.»

«تنها چیزی که تلا هرگز به آن دست نمی‌زد، کیسه‌ی نقره‌ای کثیفی بود که بوی برگ‌های کپک‌زده و قبرستان می‌داد. یک بار مادرش برای اذیت کردن او گفت این کیسه جن‌ها را دور نگه می‌داره؛ و همین برای دور کردن تلا از کیسه کافی بود. اما امروز کیسه‌ی کوچک و زشت درخشید و توجه تلا را جلب کرد. لحظه‌ای تکه‌پارچه‌ای مندرس بود و بوی مرگ می‌داد و لحظه‌ای بعد دسته‌ای ورق که با روبانی اطلسی نوشته شده بود. سپس دوباره به کیسه‌ی کثیف و دوباره به دسته‌ی ورق‌ها تبدیل شد. تلا مأموریتش را رها کرد و با گرفتن روبان دسته‌ی ورق را از جعبه بیرون کشید. بلافاصله تبدیل کیسه و دسته متوقف شد. ورق‌ها خیلی خیلی زیبا بودند. رنگی چنان تیره از بنفش داشتند که به مشکی می‌زد و لکه‌های کوچک طلایی‌رنگ و رگه‌هایی از برآمدگی‌های سرخ تیره روی آن‌ها بود که تلا را یاد گل‌های شبنم‌زده، خون جادوگران و جادو می‌انداخت.»

«ورق بعدی انگشتان تلا را به طرزی عجیب گرم کرد. آراکِل. تلا نمی‌دانست این اسم عجیب چه معنایی داشت. برخلاف بقیه‌ی ورق‌ها، این یکی خشن به نظر نمی‌رسید. گوشه‌های آن با حلقه‌های درهم‌پیچیده و زیبای طلایی پوشانده شده و وسط ورق همچون آینه‌ای نقره‌ای رنگ بود. نه، واقعاً یک آینه بود. در بخش براق وسط آن موهای بور عسلی‌رنگ تلا و چشمان فندقی و بزرگش به چشم می‌خورد اما با نگاهی دقیق‌تر، تلا متوجه اشتباه درون تصویرش شد. لب‌های صورتی‌اش در آینه می‌لرزیدند و اشک‌هایی بزرگ از گونه‌هایش پایین می‌ریختند. تلا هرگز گریه نمی‌کرد. حتی وقتی پدرش حرف‌های بد به او می‌زد یا وقتی فلیپ تلا را نادیده می‌گرفت و به خواهرش توجه می‌کرد. «فکرش رو می‌کردم اینجا پیدات کنم عزیزکم.» صدای نرم و تیز مادرش همراه او وارد اتاق شد. «امروز چه ماجراجویی‌اش رو تجربه می‌کنی؟» مادر تلا به سمت فرشی که تلا رویش نشسته بود، خم شد و موهایش مثل رودخانه‌ای زیبا دور صورتش پخش شد. موهایش مثل موهای اسکارلت، قهوه‌ای تیره بود اما پوست زیتونی تلا به مادرش رفته بود و طوری برق می‌زد انگار ستارگان آن را لمس کرده بودند.»

تحلیلی بر رمان  کاراوال ۲ (اسطوره‌ای)‌:

سه‌گانۀ کاراوال کتابی فانتزی و جذاب است. استفنی گاربر با تخیل بی حدو مرزش در سه‌گانۀ کاراوال شما را به جزیر‌ه‌ای جادویی می‌برد. هیچ چیز در این جزیرۀ جادویی آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. مرز بین خیال و واقعیت در دنیای کاراوال گم شده و نامعلوم است. کاراوال، دنیایی‌ست که با وارد شدن به آن درگیر پیچ‌وتابی می‌شوید که شاید هیچ‌وقت از آن زنده بیرون نروید. این کتاب تا آخرین صفحه پُر از رمزوراز است. شخصیت اصلی داستان کاراوال اسکارلت است، اسکارلت دختری حساس و احساساتی است و به همراهش ناامیدی و غم و شادی و سرور را تجربه خواهید کرد.

خلاصه داستان کاراوال ۲ (اسطوره‌ای):

در جلد اول مجموعۀ کاراوال با اسکارلت آشنا می‌شوید که هیچ‌وقت جزیرۀ کوچکی را که خودش و خواهرش تلا با پدر بی‌رحمشان در آن زندگی می‌کنند ترک نکرده است. پدر اسکارلت برای او همسری پیدا کرده و اسکارلت که همیشه رویای شرکت در کاراوال را دارد حالا حس می‌کند رویایش برای همیشه از دست رفته است. اما اسکارلت اشتباه می‌کند و دعوت‌نامه‌ای از کاراوال به دستش می‌رسد. اسکارلت و خواهرش با کمک ملوانی مرموز از جزیره فرار می‌کنند و به کاراوال می‌رسند اما به محض این‌که اسکارلت به کاراوال می‌رسد، مغز متفکر کاراوال خواهرش را می‌دزدد. ظاهراً امسال کاراوال قرار است در مورد تلا باشد و هر کسی که بتواند زودتر او را پیدا کند برنده خواهد شد. 

جلد دوم سه‌گانۀ کاراوال اما داستان خواهر اسکارلت، تلا است. تلا که موفق شد در جلد اول خواهرش را از جزیره و از دست پدرش نجات دهد حالا خودش به دردسر می‌افتد. تلا مدتی قبل از سر بیچارگی با مجرمی ناشناس معامله‌ای کرده و به او مقروض شده است. تنها با پیدا کردن اسم و هویت اسطورۀ واقعی کاراوال می‌تواند این قرض را ادا کند و حالا مجبور است دوباره وارد بازی کاراوال شود.

اگر از کتاب کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کاراوال داستانی فانتزی و جادویی از دنیایی باورنکردنی و مرموز است. اسکارلت با ماجراجویی‌هایش قلب هر خواننده‌ای را به تپش درخواهد آورد. بنابراین اگر از خواندن کتاب کاراوال ۲ (اسطوره‌ای) لذت بردید و به داستان‌های فانتزی علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

کاراوال ۳ (پایان) اثر استفنی گاربر و جلد آخر سه‌گانۀ کاراوال است. این بار اسکارلت و تلا، دو خواهر افسانه‌ای کاراوال باید برای عشق و ماجراهای مختلف بجنگند تا بتوانند از تمام ماجراهای کاراوال جان سالم بدر ببرند.

آکادمی خون آشام اثری از ریشل مید رمان‌نویس آمریکایی است. این مجموعه داستان دختری به نام لیز و نگهبانش رز است که با هم در آکادمی سنت ولادیمیر زندگی می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند از این آکادمی فرار کنند تا ماجراهای خودشان را داشته باشند اما شرایط تغییر می‌کنند و دست سرنوشت راه آن دو را از هم جدا می‌‌کند.

دربارۀ استفنی گاربر‌: نویسندۀ سه‌گانۀ کاراوال

کتاب اسطوره‌ای کاراوال

استفنی گاربر نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است. او چندین رمان نوشته بود اما موفق به چاپ آن‌ها نشد تا این‌که چهارمین اثرش با نام «اپرای فضایی» نظر منتقدان را به خود جلب کرد و پس از انتشار بسیار پرفروش شد. نشر باژ مجموعۀ کاراوال او را با نام‌های «کاراوال»، «اسطوره‌ای» و «پایان» در ایران به چاپ رسانده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (8)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    این مجموعه واقعا جادویی و سرشار از عشق و نفرت هست.رازهای زیادی در کاراوال پنهان شده تمامی اتفاقات غیرمنتظره هستن،کاراوال...فقط بازی‌ای هست از جنس جادو.فقط رویایی هست که زیادی واقعیه. پیشنهاد میکنم این مجموعه جذاب رو از دست ندید

  • تصویر کاربر

    • روژینا عادلی
    • پاسخ به نظر

    جهانی فانتزی و متفاوت سرشار از اتفاقات غیرمنتظره که هرکسی باید تجربه اش کنه به شدت پیشنهاد میشه

  • تصویر کاربر

    • زهرا کوره پز
    • پاسخ به نظر

    در کاراوال خنده‌هایتان را درون یک بطری می‌ریزید و به قیمت پرواز در آسمان می‌فروشید. جادو و خیال درهم آمیخته‌اند؛ همه چیز واقعی‌ست، همه چیز جادوست؛ من و ارباب کاراوال شما را به جزیره‌ی سوئنیوز دعوت می‌کنیم.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگار تقی زاده
    • 9

    عشق به همین دلیل خیلی خطرناک بود. عشق دنیا را به یک باغ تبدیل می کرد، باغی چنان مبهوت کننده که آدم فراموش می کرد گلبرگ های رز به اندازه ی احساسات میرا و فانی بودند و در نهایت می مردند و فقط خار آن ها باقی می ماند.

عیدی