30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
نمایشنامه و فیلمنامه
در هم تنیده جوانک خیال باف موج گرفتگی

در هم تنیده جوانک خیال باف موج گرفتگی

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
215

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در هم تنیده جوانک خیال باف موج گرفتگی

انتشارات سبزان منتشر کرد:
یوجین اونیل، نمایش‌نامه‌نویس شهیر آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشیِ شاخص آمریکا و همچنان از برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویسان جهان به‌شمار می‌رود. او پیش از هر نمایش‌نامه‌نویس دیگرآمریکایی، واقع‌گرایی نمایشی را که آنتوان چخوف، هنریک ایبسن و آگوست استریندبرگ پیشگامانش بودند، به حوزه‌ی ادبیات نمایشیِ آمریکا وارد کرد.
سه نمایش‌نامه در هم‌تنیده، جوانک خیال‌باف و موج‌گرفتگی تک‌پرده هایی از یوجین اونیل هستند که هر یک از نقطه‌نظری ویژه و متفاوت، نگاهی به زندگی و اجتماع می‌اندازند.
درهم‌تنیده عنوان نخستین نمایش‌نامه است که اونیل در آن به موضوع اخلاق و ارزش‌های انسانی پرداخته و داستان را مغایر با ارزش‌های اخلاقی مورد‌ ِ پسند جامعه و همچنین برخلاف عرف نمایش‌نامه‌نویسی نگاشته که همین گزینش شجاعانه و هوشمندانه تبدیل به یکی از ویژگی‌های خاصِ سبک نگارش او شده است.
جوانک خیال‌باف اولین نمایش‌نامه‌ای است که در آن اونیل به بازنماییِ بخشی از مشاهداتش در خصوص فرهنگ سیاه‌پوستان آمریکا و شکل‌گیری قیام فرهنگی سیاهان می‌پردازد.
موج‌گرفتگی، همان‌طور که از نامش پیداست، به یکی از مخرب ترین تأثیرات میدان نبرد بر سلامت روح و روان سربازان در طول جنگ جهانی اول می‌پردازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی