چادر کردیم رفتیم تماشا

(25)

1,380,000ریال

1,242,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1770

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چادر کردیم رفتیم تماشا

انتشارات اطراف منتشر کرد:
امروز هم ده فرسخ راه آمدیم.از تکان شتر نه دل دارم نه پهلو نه سرو کله. ماشالله حاجی خان از این چیزها پروا ندارند.به عکام می گوید شتر را بدوان که کجاوه من بایست جلو باشد.دیگر نمی داند که جلو برایش چیزی نگذارده اند.می خواهم برای خودم شتری بگیرم که هم کجاوه حاجی خان نباشم.
چادر کردیم رفتیم تماشا جلد اول مجموعه ی سفرنامه های قدیمی زنان است.عالیه خانم شیرازی سفرش را از کرمان شروع کرده،یا گذر از بمبئی به شهرهای زیارتی عربستان و عراق رفته و پس از بازگشت به ایران مدت زیادی رادر دربار ناصری گذرانده است.جذابیت سفرنامه های زنان در این است که در کنار اتفاقات سفر ریزه کاری ها و روزمرگی ها را هم ثبت کرده اند و این روایت جزئیات است که به ما امکان می دهد تصویر روشن تری از آن دوره داشته باشیم.در این سفرنامه ها متن به زبان شفاهی نزدیک تر می شود و صراح ت وجسارت زنان راوی که بر خلاف دیگر سفرنامه نویسان ترسی از مناسبات مرسوم دولتمردان وقت نداشتند،وجوه نادیده ی آن دوره ی تاریخی را به ما نشان می دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ساره عرب علی محمدی
    • پاسخ به نظر

    متن خسته کننده و یکنواختی داشت هرچند از ادبیات زنی در موقعیت قاجار نمیشه انتظار یه رمان نویس آمریکایی یا جلال آل احمد رو داشت ولی غالبا تکرار مکررات بود و بینش هم اتفاقات جالبی از مشکلاتی که اون موقع رایج بوده

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی