آنی شرلی
تخفیف

%20

آنی شرلی (8جلدی)(قابدار)(رقعی)

(82)

9,600,000ریال

7,680,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
12014

علاقه مندان به این کتاب
121

می‌خواهند کتاب را بخوانند
9

کسانی که پیشنهاد می کنند
30

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنی شرلی

انتشارات قدیانی منتشر کرد:
آنی شرلی شخصیت اصلی مجموعه داستانی نوشتۀ لوسی مود مونتگمری است. این مجموعه در سال 1908 با داستان آنی در گرین گیبلز شروع شد.

مجموعۀ حاضر داستان‌های آنی شرلی را در 8 جلد شامل می‌شود. این داستان‌ها به 20 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده و تا کنون 50 میلیون نسخه در دنیا فروش داشته‌اند. این داستان‌ها حتی در کلاس‌های درس هم تدریس می‌شوند. تا کنون فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای بسیاری بر اساس داستان‌های آنی شرلی ساخته شده است.

داستان آنی شرلی با ورودش به مزرعۀ گرین گیبلز شروع می‌شود. ماریلا و میتو کاتبرت، خواهر و برادری که صاحب مزرعه هستند تصمیم گرفته‌اند که پسر بچه‌ای 11 ساله را به سرپرستی قبول کنند، اما یک دختربچۀ 11 ساله که همان آنی شرلی باشد به مزرعۀ آن‌ها فرستاده می‌شود. آنی شرلی با موهای قرمز دختری بسیار سرزنده است و ماجراهای جالبی به وجود می‌آورد.

مجموعۀ آنی شرلی بسیار مورد پسند مخاطبان نوجوان و بزرگسال بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

رمان آنی شرلی 

تصویر جلد کتاب آنی شرلی

آنی شرلی شخصیت اصلی رمان لوسی مود مونتگمری است. مجموعۀ کلاسیک آنی شرلی نخستین بار در سال 1908 منتشر شد. داستان با ورود آنی شرلی به مزرعۀ گرین گیبلز آغاز می‌شود. داستان این مجموعه حول محور زندگی آنی شرلی و خانواده و دوستانش در جزیرۀ پرنس ادوارد می‌چرخد. رمان آنی شرلی تاکنون به بیست زبان زندۀ دنیا ترجمه شده و بیش از 50 میلیون نسخه از این رمان زیبا در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

معرفی رمان آنی شرلی اثر لوسی مود مونتگمری 

رمان آنی شرلی اثر لوسی مود مونتگمری با ترجمۀ سارا قدیانی یکی از محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک ایران و جهان است. مونتگومری رمان آنی شرلی را با الهام از داستانی در روزنامه و بر اساس تجریبات دوران کودکی‌اش در جزیرۀ پرنس ادوارد در کانادا نوشت. گرچه در ابتدا چندین ناشر کتاب را رد کردند اما این رمان پس از انتشار به موفقیت بزرگی دست یافت. مارک تواین آنی شرلی را «دوست داشتنی‌ترین کودک داستانی» پس از «آلیس» لوئیس کارول نامید. داستان رمان آنی شرلی در مورد دختر یتیمی است که با احساسات، کنجکاوی و تخیل خود، ماجراهای غیر منتظره‌ای را وارد زندگی خانواده‌ای می‌کند که او را به سرپرستی گرفته‌اند. 

از رمان آنی شرلی اقتباس‌های زیادی بر روی صحنۀ تئاتر رفت و بارها تبدیل به فیلم و سریال شد. معروف‌ترین افتباس از رمان آنی شرلی سریالی با نام «آنی از گرین گیبلز» بود که در سال 1985 به نمایش در آمد و مگان فالوز در آن نقش آنی شرلی را برعهده داشت. با این‌که مونتگمری علاقه‌ای به ادامه دادن داستان آنی شرلی نداشت اما چندین دنباله نوشت که زندگی آنی شرلی از کودکی تا زمان مادر شدنش را روایت می‌کند. با این‌ حال این دنباله‌ها به اندازۀ رمان اصلی محبوب نشدند.

خلاصه داستان

داستان آنی شرلی در قرن نوزدهم و بیستم می‌گذرد. متیو و ماریلا کاتبرت خواهر و برادر مجردی هستند که در مزرعۀ اجدادی‌شان -گرین گیبلز- در شهر آرام آوونلیا در جزیرۀ پرنس ادوارد کانادا زندگی می‌کنند. متیو شصت ساله است و از آن‌جایی که برای انجام کارهای مزرعه پیر شده، کاتبرت‌ها تصمیم می‌گیرند یک پسر یتیم را به فرزندی قبول کنند تا به متیو در کارهای مزرعه کمک کند اما یتیم‌خانه اشتباهی به جای یک پسر، دختری را برای آن‌ها می‌فرستد. این دختر آنی شرلی مو قرمز است که با شور و هیجانش زندگی متیو و ماریلا را دگرگون می‌کند.

درباره نویسنده رمان آنی شرلی

تصویر نویسنده کتاب آنی شرلی

لوسی مود مونتگمری در سال 1874 به دنیا آمد و در سال 1942 از دنیا رفت. وی نویسند‌ه‌ای کانادایی بود که کارش را با سرودن شعر آغاز کرد و سپس به سراغ نوشتن داستان کوتاه، مقاله و مجموعه رمان رفت. او در زمان حیاتش 20 رمان، 530 داستان کوتاه، 500 شعر و 30 مقاله منتشر کرد اما این آنی شرلی یتیم بود که مونتگمری را در زمان حیاتش به شهرت رساند و خیل عظیمی از طرفداران بین‌المللی را نصیب این نویسنده کرد. بیشتر رمان‌های مونتگمری در جزیرۀ پرنس ادوارد اتفاق می‌افتند که در نتیجه این جزیره به مکانی مشهور در ادبیات و یک قطب گردشگری تبدیل شده است. محققان و خوانندگان در سراسر جهان آثار، خاطرات و نامه‌های مونتگمری را مطالعه می‌کنند. از دیگر آثار معروف لوسی مود مونتگمری که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند می‌توان به سه‌گانۀ امیلی در نیومون، قصه‌های جزیره، قصر آبی، کلاف سردرگم، ماجراهای اونلی و جاده‌ای به گذشته اشاره کرد.

رمان آنی شرلی را انتشارات قدیانی با ترجمۀ سارا قدیانی به چاپ رسانده است. می‌توانید هر 8 جلد رمان آنی شرلی را به صورت پک قابدار با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک خریداری کنید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه جهان دیده
    • پاسخ به نظر

    خیلی کتاب دوست داشتنی ایه...از دوران کودکی انشرلی و تمام ماجراهای بامزش و مدرسه و دانشگاه رفتنش تا ازدواج کردن و مادرشدنش همراهش هستید..این کتاب فرصت تجربه یک زندگی رو باتمام شیرینی ها تلخی هاش بهتون میده و بعد تموم شدنش کلی دلتون براش تنگ میشه

  • تصویر کاربر

    • الهام قوسی
    • پاسخ به نظر

    میتونم به جرئت بگم داستانی هست که نمیتونین زمین بذارینش جلد اول همون محتوای کارتونیش هست ولی باقی جلد ها ادامه داستان آنی شرلی هستش

  • تصویر کاربر

    • سارا اردانه
    • پاسخ به نظر

    من عاشق کتاب های آنی شرلی ام. این کتاب باعث میشه تا توی زندگی خودم هم آرامش بیشتری داشته باشم و من رو بقدری درگیر داستان ها و شخصیت هاش کرد که احساس می‌کردم با هاشون آشنایی دیرینه دارم.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی