پادشاه پریان (1)(شاهزاده سنگدل)

(31)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
10118

علاقه مندان به این کتاب
45

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
11

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پادشاه پریان

انتشارات باژِ منتشر کرد:
می خواهم مثل آن ها باشم؛ همچون شمشیرهایی که در آتش مقدس ساخته شده اند و تا ابد زنده اند.
و بین شان کاردن از همه زیباتر است، بیشتر از دیگران از او نفرت دارم، آنقدر که وقتی نگاهش میکنم، نمی توانم درست نفس بکشم.
جود هفت ساله بود که پدر و مادرش کشته شدند و او و دو خواهرش دزدیده شدند تادر دربار بزرگ پریان زندگی کنند. ده سال از آن ماجرا می گذرد و جود چیزی نمی خواهد جز اینکه متعلق به این دنیا باشد. اما او فانی است و بیشتر پریان از موجودات فانی متنفرند. مخصوصا شاهزاده کاردن، جوان ترین و پلیدترین پسر شاه بزرگ.
جود برای رسیدن به جایگاهی در دربار، باید با کاردن رویا رو شود و عواقبش را بپذیرد.
حینی که او بیشتر و بیشتر غرق دسیسه ها و نیرنگ های قصر میشود، به مهارتش در جنگ وخون ریزی نیز پی می برد.
اما وقتی دربار پریان به خاطر خیانت یکی از درباریان در معرض خطر قرار میگیرد، جود باید زندگی اش را به خطر بیندازد تا خواهرش و سرزمین پریان را نجات بدهد... .
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب پادشاه پریان 

کتاب پادشاه پریان


بخشی از کتاب پادشاه سنگدل:
«نمی‌دانست وقتی بدن پدر و مادرشان آن پایین سرد می‌شد چطور این کارها را انجام داده بودند. نمی‌توانست احساس آن لحظه را تصور کند و بعد از این همه سال، نمی‌توانست دوباره آن حس را توی خودش به وجود بیاورد. به مرور زمان، ترس از این جنایت‌ها کم‌رنگ شده بود و خاطره‌های آن روز توی ذهنش تار می‌شد.»

سه‌گانۀ پادشاه پریان از هالی بلک نویسندۀ آمریکایی داستان‌های فانتزی است که اولین جلد آن در سال 2018 با عنوان پادشاه سنگدل به چاپ رسید. این مجموعه یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است.

معرفی کتاب پادشاه پریان اثر هالی بلک 

رمان پادشاه پریان اثر هالی بلک با ترجمۀ آرزو قلی زاده رمانی فانتزی و ماجراجویانه است. جلد اول پادشاه پریان با نام پادشاه سنگدل داستانی فانتزی مناسب نوجوانان و جوانان است. نویسنده در این کتاب داستان انسانی به نام جود دوارت و شاهزادۀ پریان را روایت می‌کند. این انسان فانی و پری با هم از دنیایی پر از نفرت، خیانت و تحقیر می‌گذرند. جود در دنیای پریان زندگی می‌کند و برخلاف میلش باید در کنار موجوداتی زندگی کند که همیشه به انسان‌ها با چشم تحقیر نگریسته‌اند. جود باید خودش را با این خشونت و نفرت وفق دهد و در عین‌حال با احساسات عشقش به شاهزادۀ پریان کنار بیاید.

خلاصه داستان

وقتی جود هفت ساله است والدینش به قتل می‌رسند. او و دو خواهرش را می‌دزدند و به سرزمین پریان می‌برند. آن‌ها قرار است در سرزمین پریان زندگی کنند. جود خودش انسان است و بعد از ده سال تنها چیزی که می‌خواهد این است که در سرزمین پریان پذیرفته شود اما ساکنان این سرزمین از موجودات فانی متنفرند. او کمی نسبت به پریان حسادت می‌ورزد. دلش می‌خواهد مثل آن‌ها زیبا و نامیرا باشد و در شعله‌های آتش بدرخشد. شاهزادۀ این سرزمین، کاردان نیز از همه زیباتر است و شاهزاده کاردان بیشتر از همه از موجودات فانی متنفر است. جود برای داشتن جایگاهی در این سرزمین باید مقابل شاهزاده کاردان بایستد و با عواقبش روبه‌رو شود.

خواندن کتاب پادشاه پریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های فانتزی و افسانه‌های پریان علاقه‌مند هستید خواندن این مجموعۀ فوق‌العاده را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب پادشاه پریان

کتاب پادشاه پریان نوشته هالی بلک

هالی بلک نویسندۀ پرفروش رمان‌های فانتزی معاصر است. در سال 1971 در نیوجرسی به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد و از سنین پایین عاشق خواندن و نوشتن بود. هالی بلک از همان کتاب اولش توانست دل خوانندگان دنیای فانتزی را برباید. اولین کتابش یک سه‌گانه دربارۀ پریان دنیای مدرن بود که در سال 2002 منتشر شد. از نظر منتقدان اولین کتابش تاریک و هیجانی بود و به زیبایی نوشته شده بود. این کتاب در لیست بهترین کتاب‌های انجمن کتابخانه‌های آمریکا برای جوانان قرار گرفت. جلد دوم این کتاب در سال 2005 منتشر شد که برندۀ جایزۀ نیبولا شد. جلد سوم این کتاب نیز که در سال 2007 به چاپ رسید پنج هفته در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز ماند. جدیدترین مجموعه‌اش با نام «مجستریوم» پرفروش‌ترین مجموعۀ فانتزی نیویورک‌ تایمز برای جوانان شد. همچنین مجموعۀ فانتزی اسپایدرویک او نیز بسیار محبوب است. او برندۀ جایزۀ آریزنر، لودستار و نیبولا شده است. بلک مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ زبان انگلیسی از کالج نیوجرسی در سال 1994 دریافت کرد. حین تحصیل در دانشگاه ویراستار مجله‌های پزشکی بود اما هیچ‌وقت از نوشتن داستان‌های فانتزی دور نشد. او کتاب‌های کمیک نیز می‌نویسد.

درباره مترجم کتاب پادشاه پریان

آرزو قلی‌زاده مترجم کتاب پادشاه پریان است. او در رشتۀ مترجمی تحصیل کرده و چندین کتاب در زمینۀ ادبیات کودک و نوجوان به چاپ رسانده است. از جمله کتاب‌های ترجمه شده‌اش می‌توان به «واژه‌ها در آتش»، «جا مانده در اعماق اقیانوس»، «راهنمای زنده ماندن در مدرسه» و «باغبان شب» اشاره کرد.

حواشی حول محور کتاب

نویسنده دو داستان کوتاه نیز به سه‌گانۀ پادشاه پریان افزود. داستان کوتاه خواهران گمشده در سال 2018 و بعد از جلد اول سه‌گانۀ پادشاه پریان به چاپ رسید و داستان خواهر جود، تارین است.‌ در حالی‌که جود برای قدرت در دادگاه علیه شاهزادۀ ظالم مبارزه می‌کند، خواهرش عاشق پری‌ شیادی به نام لاک می‌شود.

جوایز کسب شده

جلد اول پادشاه پریان برندۀ جایزۀ Inky در سال 2019 شد.

می‌توانید کتاب پادشاهان پریان (شاهزاده سنگدل) را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (8)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • انوشه زارعی
    • پاسخ به نظر

    کاش یکم کتاب های نشر باژ قیمت مناسب تری داشتن

  • تصویر کاربر

    • مرضیه گلقندشتی
    • پاسخ به نظر

    برای 16 سال کتابش مناسبه

  • تصویر کاربر

    • صبا سادات حاج حسینی
    • پاسخ به نظر

    خیلی قشنگ و جذاب بود. می تونست خیلی قشنگ تر باشه ولی در مجموع خیلی خوب بود. اگه از کتابای فانتزی و کمی معمایی خوشتون میاد از خوندنش لذت می برین. امیدوارم جلد دومش هرچه زودتر ترجمه و منتشر بشه.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگار تقی زاده
    • 4

    به‌خاطر نفرین، دست زخمی‌ام را با تعجب به سمت دهانم می‌برم. انگار می‌خواهم جلوی فریادزدنم را بگیرم. فریاد نمی‌زنم. در تمام این مدت فریاد نزدم و حالا هم نمی‌زنم. حالا که دیگر چیزی برای فریاد زدن نیست.

عیدی