30بوک
کتاب عمومی
سیاست
جنگ
33 استراتژی جنگ

33 استراتژی جنگ

(54)
نویسنده:

4,250,000ریال

3,825,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
12212

علاقه مندان به این کتاب
67

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 33 استراتژی جنگ

انتشارات آرایان منتشر کرد:

زندگی به ما آموخته است که افراد ستیزه‌جو، همواره تاوان رفتار خود را پس می‌دهند، اما اگر صلح می‌خواهید، باید خود را برای جنگ آماده کنید.
در دنیای سیاست، تجارت، علم و هنر همواره با حریفانی جنگجو مواجهیم که هر کاری برای پیروزی می‌کنند. اما آیا شما استراتژی‌های این جنگ و راه‌های پیروزی در آن را می‌دانید؟

فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • شومیز
    • 884 صفحه
    • 930 گرم
    • 4
    • 1401

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب 33 استراتژی جنگ اثر رابرت گرین


33 استراتژی جنگ یکی از کتاب‌های پرطرفدار رابرت گرین نویسندۀ آمریکایی است که در سال 2006 منتشر شد. رابرت گرین در این کتاب از استراتژی‌های تهاجمی و تدافعی صحبت کرده است که افراد می‌توانند آن‌ها را در هر لحظه از زندگی به کار ببرند.

ما دوست داریم دنیا مکانی دلپذیر باشید و همه با هم در آرامش کنار هم زندگی کنیم اما سال‌ها زندگی به ما نشان داده است که این خواسته آرزویی بیش نیست. جنگ و جدال و درگیری در این دنیا امری اجتناب‌ناپذیر است. حتی عزیزترین افراد زندگی ما نیز ممکن است یک روزی بر علیه ما شوند و از پشت به ما خنجر بزنند و حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد در حوزۀ کاری، دست به هر کاری که بزنیم، دشمنانی خواهیم داشت، دشمنانی که برای شکست دادن ما هر کاری خواهند کرد. بنابراین اگر ما بلد نباشیم از خودمان دفاع کنیم در واقع در دنیا خواهیم باخت.

بسیار مهم است که درک کنید شما دائماً در حال جنگ هستید، حال با دوستان یا دشمنان، با رئيس یا با کارمندان. اکثر افراد دوست ندارند این واقعیت را بپذیرند یا به پذیرفتن آن اعتراف کنند چون ممکن است از نظر اجتماعی منزوی و طرد شوند. هر کس اما در زندگی مخالفانی دارد و در مقطعی از زندگی شاید خود شما هم یکی از عزیزان خود را فریب داده باشید. این واقعیت‌ها طبیعت انسان را به تصویر می‌کشد. انسان باید جسور و باهوش باشد تا بتواند با مشکلاتش مقابله کند. باید همیشه اهداف بلندمدت خود را در ذهن داشته باشیم و به جای درگیر شدن بیهوده، مبارزۀ درست را یاد بگیریم.

در کتاب 33 استراتژی جنگ چه می‌خوانیم؟

حتماً برایتان پیش آمده که با کسی حتی به طور لفظی درگیر شوید، اما هر کار می‌کنید نمی‌توانید در همان لحظه جواب مناسبی پیدا کنید و یا حتی گیر افرادی بیفتید که ظاهراً با شما خوب هستند اما در هر لحظه‌ای سعی دارند از فرصت استفاده کنند تا شما را از میدان به در کنند، بله میدان! دنیا از نظر رابرت گرین میدان جنگ است و شما با 33 استراتژی جنگ می‌توانید پیروز این میدان باشید. 

رابرت گرین معتقد است زمانی که ما استرس داریم تمام نیروی مغزمان به هدر می‌رود. زمانی که با انتقادات، تصمیم‌گیری‌ها و چالش‌های پیش‌بینی نشده مواجه می‌شویم بیش از حد واکنش نشان می‌دهیم. بدتر از آن این است که ما اغلب واکنش احساسی نشان می‌دهیم. مثلاً اگر نتوانید به درستی بر خودتان مسلط شوید ممکن است در محل کار بابت کوچک‌ترین چیزی واکنش افراطی از خود نشان دهید، خونسردی‌تان را از دست بدهید یا حتی ممکن است به کسی توهین کنید.

یکی از استراتژی‌های مهم رابرت گرین این است که شما باید یاد بگیرید که چطور زمانی که تحت فشار هستید هم آرام بمانید. صرف‌نظر از موقعیت شما باید حفظ آرامش و مصمم بودن را یاد بگیرید و اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید و در واقع با خودتان از درون مبارزه کنید. هنگام مواجهه با ناملایمات زندگی باید یاد بگیرید برای لحظه‌ای دور از هیاهوی میدان جنگ به خود استراحت دهید، افکارتان را آرام کنید و بهترین تصمیم ممکن ‌ را بگیرید.

رابرت گرین با توصیه‌ها و داستان‌هایش در کتاب 33 استراتژی جنگ به شما کمک می‌کند تا درگیری‌های روزانه مثل بحث و جدال با رئيس، مشتریان، خانواده و دوستان خود را حل کنید و در واقع طرف پیروز این درگیری‌ها باشید. او دانش مورد نیاز برای کنترل توانایی‌هایتان را در کتاب 33 استراتژی جنگ در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید برتر از دیگران باشید.

بریده‌هایی از کتاب 33 استراتژی جنگ

«زندگی یک مبارزه و کشمکش بی‌پایان است و شما نمی‌توانید در این مبارزه پیروز شوید؛ مگر این‌که دشمن خود را بشناسید. بیاموزید که چگونه با دیدن دود به وجود آتش پی ببرید و چگونه از روی نشانه‌ها و سرنخ‌ها دشمنی آن‌ها را برملا کنید؛ سپس با رفتار دوگانۀ خود، هنگامی که در جبهۀ شما قرار گرفتند، به‌طور غیرعلنی اعلان جنگ کنید. دشمنان شما منبع انگیزه و جهت‌دادن به اهدافتان هستند. خود را در محیط اطرافتان جست‌وجو کنید. ساده نباشید: با برخی دشمنان، می‌توان بدون سازش و میانه‌روی رفتار کرد.»

«به روزگار کنونی خویش می‌اندیشم آرامش از وجودم سلب می‌شود، زیر حالا که دشمن به خیال خود وسایل کافی فراهم ساخته، نبرد علنی را با ما آغاز کرده است. اما از سوی ما، هیچ‌کس در صدد مقابله به مثل نیست تا بهترین راه رهایی و نجات را تدبیر کند... اگر تسلیم و به‌دست پادشاه گرفتار شویم، چه سرنوشت شومی که پیش رویمان نخواهد بود! وقتی نابرادری‌اش مرد، او سرش را جدا و دستش را قطع کرد و تنش را به ستون چسبانید. بنابراین ما که کسی را برای حمایت نداریم، علیه پادشاه سلاح برداشته و در صدد بوده‌ایم که او را از سریر پادشاهی به ورطۀ غلامی فرو اندازیم و حتی جانش را بر باد دهیم، چه سزای مخوفی که نباید انتظار داشته باشیم!»

«گزنفون، نجیب‌زادۀ سی‌ساله‌ای بود که بیرون از آتن زندگی می‌کرد. او در بهار 401 پ.م. دعوت‌نامۀ تأمل‌برانگیزی را دریافت کرد. یکی از دوستانش که در استخدام ارتش یونان بود، او را برای مبارزه در لشکرکشی به سوی کورش، برادر اردشیر پادشاه ایرانی، فراخوانده و از او درخواست کرده بود که همراهی‌شان کند. این درخواست کمی غیرعادی بود، زیرا یونانی‌ها و ایرانیان مدت‌ها بود دشمنان گزنده‌ای برای یکدیگر بودند. هشتاد سال پیش از این لشکرکشی، ایران قصد تسخیر یونان را داشت؛ اما یونانیان جنجگویان پرآوازه‌ای را به خدمت درآوردند و بالاترین دستمزد را به آن‌ها دادند. در امپراتوی ایران، چندین شهر سرکش و عصیانگر بود که کورش قصد مجازاتشان را داشت. وقتی کورش در حال سامان‌دادن به اختلافات داخلی بود، یونانیان ارتشی بزرگ گرد آورده و در حال تقویت نیروهای خویش بودند.»

خواندن کتاب 33 استراتژی جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

33 استراتژی جنگ یک کتاب خودیاری است که با هدف آموزش به خوانندگان در مورد حل مشکلات شخصی نوشته شده است. رابرت گرین در این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه یک رهبر باشید، برای هدف‌تان بجنگید و در سخت‌ترین شرایط زندگی آرامش خود را حفظ کنید و درست تصمیم بگیرید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب 33 استراتژی جنگ

کتاب 33 استراتژی جنگ

رابرت گرین در سال 1959 به دنیا آمد. او نویسندۀ آمریکایی است که کتاب‌های متفاوتی دربارۀ استراتژي و قدرت نوشته است. او کتاب‌های 48 قانون قدرت، هنر اغواگری، 33 استراتژی جنگ، قانون 50 (به همراهی خواننده رپ فیفتی سنت)، استادی و قوانین سرشت انسان را نوشته است که پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی شدند. 

گرین در لس‌آنجلس بزرگ شد و در دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرد. طبق محاسبات خودش قبل از نویسنده شدن حدود 60 تا 65 شغل داشته و حتی به عنوان کارگر ساختمانی نیز کار کرده است. گرین در سال 1955 نویسندۀ یک مدرسۀ هنری و رسانه‌ای در ایتالیا شد و در آن‌جا کتابی دربارۀ قدرت به جوست الفرز داد که این کتاب درنهایت تبدیل به کتاب 48 قانون قدرت شد. او این لحظه را نقطۀ عطف زندگی خود می‌داند.

کتاب‌های گرین در دنیای تجارت طرفداران بسیاری دارد و موسیقی‌دانان بزرگ مثل جی.زی و فیفتی سنت نیز از جمله طرفداران او هستند. گرین در حال حاضر در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

واکنش‌ها به کتاب 33 استراتژی جنگ

«کتاب مورد علاقۀ من 33 استراتژی جنگ است.» -کریس بوش، بازیکن لیگ بسکتبال حرفه‌ای

امتیازات

کتاب 33 استراتژی جنگ از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

بیش از 200 هزار نسخه از کتاب 33 استراتژی جنگ در سراسر دنیا به فروش رفته است.

تحلیل سی بوک از کتاب 33 استراتژی جنگ

نشر آرایان کتاب 33 استراتژی جنگ از رابرت گرین را با ترجمۀ مرجان ایزدی منتشر کرده است.

رابرت گرین در کتاب 33 استراتژی جنگ به شما یاد می‌دهد که چطور در مقابل سختی‌های زندگی مقاومت کنید، دشمنان خود را درک کنید چون درک کامل دشمن‌تان بسیار حیاتی‌تر از عصبانی شدن یا احساساتی شدن در طول دعوا است.

رابرت گرین در کتاب 33 استراتژی جنگ شباهت‌های قابل توجه زندگی عادی و دوره‌های جنگ را ترسیم کرده است. در اصل، او مدعی است که ما دائماً در حال جنگ هستیم، چه درونی و چه بیرونی. کتاب 33 استراتژی جنگ مملو از استراتژی‌های ظریف و فریبنده است که می‌تواند به شما کمک کند در زندگی پیروز شوید.

اگر از کتاب 33 استراتژی جنگ خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

قوانین سرشت انسان اثر معروف و پرفروش رابرت گرین، که در این کتاب سعی می‌کند به شما نشان دهد دلیل رفتارهای مختلف انسان‌ها چیست. در واقع این کتاب راهنمایی برای رمزگشایی چهرۀ پنهان انسان‌ها است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی