گندزدایی از مغز

(309)
نویسنده:

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
22851

علاقه مندان به این کتاب
227

می‌خواهند کتاب را بخوانند
18

کسانی که پیشنهاد می کنند
38

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
4

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گندزدایی از مغز

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
هارپر استاد بیان آموزه‌های روان‌شناسی با زبان طنز و شوخی است. کتاب‌هایی که او نوشته، همه در همین حال و هواست و گاه حتی مبانی بسیار تخصصی و پیچیده پزشکی و روان‌پزشکی را با چاشنی خنده در کام و ذهن خواننده گوارا می سازند و به او منتقل می کنند.
«طنزی گیرا که تا میانه آن حتی متوجه نمی‌شوید یک کتاب روان‌شناسی در دست دارید.» - پابلیشرز ویکلی
«درست همان روزی که تصمیم گرفته‌اید کتاب دیگری نخرید، این کتاب پیدایش می‌شود و با همه‌چیز دوباره آشتی‌تان می‌دهد.» - شوتایم
«خواندن این کتاب را به همه کسانی توصیه می‌کنم که دلشان می‌خواهد تلنگری به ذهن خود بزنند و تصویر ذهنی خشک و بی‌روح مسائل روانشناسی را در سرشان بشکنند.» - آلن نوویان، استاد دانشگاه کالیفرنیا
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب گندزدایی از مغز 

کتاب گندزدایی از مغز


بخشی از کتاب :
«هنوز هم دیر نشده! ممکن است سی روز یا سی سال گذشته باشد، اما برای بسیاری از آدم‌ها، درمان یک واکنش زخم‌دار و آسیب‌مند، نیازمند این است که برگردند و سر چیزی زاری کنند که هیچ‌وقت اجازه‌اش را نداشتند برایش غمگین باشند. غم همیشه باعث ترس ما بوده؛ حالا می‌خواهد مال خودمان باشد یا دیگری. مثل آبشاری سیاه که ته ندارد.»


زندگی در دنیایی که تحت تسلط رسانه‌های اجتماعی، لایک و اینفلوئنسرها قرار دارد بسیار دشوار است. زندگی در چنین دنیایی وفادار ماندن به خودتان را سخت‌تر می‌کند و در عین‌حال باعث می‌شود نتوانید رفتارها و الگوهای فکری‌تان را تحلیل کنید. بسیاری دائماً خود را با همسالانشان مقایسه می‌کنند و مشغول نشخوار فکری هستند که چرا زندگی‌شان آن‌طور که می‌خواستند نشده است. انگار ما همگی بی‌هدف در این دنیا پرسه می‌زنیم اما اگر وقت بگذارید و واقعاً به اطرافتان نگاهی بیندازید خواهید دید که جهان همۀ چیزهایی که برای برآورده شدن نیازهایتان به آن‌ها احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. 

بخشی از کتاب :
«چه شد که دخل مغزتان آمد؟ پاسخ ساده؟ آسیب روانی. راستش را بخواهید این کتاب اصلاً قرار است به همین آسیب‌های روانی بپردازد و به پاسخ‌های آسیب‌زدۀ ما و چرندیات زندگی و پلشت‌بازی آدم‌های دیگر که نمی‌گذارد شما قدرتمندترین خودتان باشید و کار خودتان را بکنید. به غیر از آن‌ها، این کتاب قرار است به راهکارهایی بپردازد که ما خودمان برای درگیری با چرندیات روزانه دست و پا کرده‌ایم: همان چیزهایی که دکترهای اتو کشیده اسم‌هایی از قبیل اضطراب، افسردگی، خشم، اعتیاد و جز این‌ها روی‌شان گذاشته‌اند.»

مغز ما به شدت تلاش می‌کند تا به ما کمک کند با این وجود هر از گاهی ممکن است تبدیل به یک احمق واقعی شویم، دچار افسردگی شویم، معتاد شویم یا دقیقاً در بحرانی‌ترین لحظات ممکن مغزمان خاموش شود. فیث جی هارپر، یک مشاور حرفه‌ای و نویسندۀ آمریکایی است که کتاب گندزدایی از مغز را در سال 2017 منتشر کرد. دکتر هارپر تجربۀ خاصی در خصوص افرادی دارد که تروما یا ضربۀ روحی و عاطفی را تجربه کرده‌اند. دکتر هارپر معتقد است که مغز شما می‌داند که این چیزها یا انجام این کارها خوب نیست اما گاهی اوقات کاری از دستش برنمی‌آید. این‌جاست که کتاب گندزدایی از مغز وارد زندگی‌تان می‌شود و آن را به کلی دگرگون می‌کند.

معرفی کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر

کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر با ترجمۀ علی دیمنه کتابی مفید در مورد چگونگی کنار آمدن با مشکلات و مسائل سلامت روان است که زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را نابود کرده است. تصادف، جراحت جدی، بیماری مزمن، فقدان، مرگ یا هر حادثه‌ای در زندگی ممکن است به شما آسیب بزند. برخی با این حوادث کنار می‌آیند اما برای برخی تبدیل به ضربۀ روحی و عاطفی می‌شود. بحث هارپر در کتاب گندزدایی از مغز این است که مغز چگونه به پردازش خاطرات می‌پردازد. با کمک کتاب گندزدایی از مغز یاد می‌گیرید که چطور به یاری علم از شر نگرانی‌ها، افسردگی، خشم، هراس‌ و وسواس خلاص شوید. با کمک کتاب گندزدایی از مغز یاد بگیرید که احساسات خود را نام‌گذاری کنید، واکنش‌هایتان را ارزیابی کنید، محرک‌های خود را کشف کنید و موفقیت‌هایتان را بشناسید تا آینده‌ای سالم از نظر عاطفی داشته باشید. تمرین‌های مفید این کتاب به شما کمک می‌کند تا آرام نفس بکشید و احساس خود را در هر شرایطی تنظیم کنید.

خلاصه کتاب

بخش اول کتاب گندزدایی از مغز دربارۀ این است که چگونه ضربۀ روحی و عاطفی باعث آسیب به مغز می‌شود و چگونه احساسات ناشی از این ضربه‌های روحی و عاطفی با حافظۀ مغزی گره می‌خورد. آمیگدال و هیپوکامپ دو بخش کلیدی سیستم لیمبیک مغز هستند که مغز ما را اداره می‌کنند. در واقع تروما بر آمیگدال مغز تأثیر می‌گذارد و حافظه و تفسیر ما از حوادث و همچنین واکنش عاطفی ما به این بخش مغز متصل است و همه در این قسمت مغزمان ذخیره می‌شود. برای همین است که برخی رایحه‌ها می‌توانند افراد را تحریک کنند چون مغزشان به گونه‌ای طراحی شده که نسبت به بوی خاصی که مربوط به رویداد مهمی در زندگی‌شان بوده عکس‌العمل نشان می‌دهد. اما برای مغز مهم نیست که این حوادث آسیب‌زا بوده است یا خیر بلکه وظیفه‌اش را در قبال ذخیرۀ خاطرات و یادآوری انجام می‌دهد. 

جالب‌ترین بخش کتاب گندزدایی از مغز همین است چون اکثر درمانگران و مشاوران سلامت روان بر علم تمرکز نمی‌کنند تا به شما توضیح دهند چرا این‌گونه هستید. دکتر فیث جی هارپر با شوخ‌طبعی، حوصله و علم در کتاب گندزدایی از مغز به شما توضیح می‌دهد که دقیقاً در جمجمۀ شما چه می‌گذرد. او ابتدا سعی کرده تا از نگاه خواننده به دنیای علم روانشناسی و خود درمانی نگاهی بیندازد و بعد چندین راهکار و توصیۀ عملی به شما معرفی می‌کند که با آن‌ها می‌توانید مغزتان را پاکسازی کنید. در لابه‌لای صفحات کتاب نیز تمرین‌های کوچک و مختصری برایتان نوشته شده تا در مسیر بهبود قرار بگیرید. 

خواندن کتاب گندزدایی از مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

با کتاب گندزدایی از مغز می‌توانید با خود واقعی‌تان روبه‌رو شوید و در کنار یک دوست و معلمی صبور با سازوکار و مفاهیم پیچیدۀ مغز آشنا شوید. اگر دچار اضطراب، افسردگی، عصبانیت، اعتیاد، اختلال استرس پس از سانحه و غیره هستید یا می‌خواهید بفهمید چرا ذهن‌تان اغلب غیرقابل‌کنترل به نظر می‌رسد حتماً کتاب گندزدایی از مغز را بخوانید.

درباره نویسندۀ کتاب گندزدایی از مغز

کتاب گندزدایی از مغز

فیث جی هارپر مشاور حرفه‌ای، متخصص هیپنوتیزم درمانی بالینی و متخصص تغذیه است. هارپر با تحصیل در رشته‌های روانشناسی مدرک دکترایش را گرفت و از همان سال‌های آغاز تحصیلاتش، نشست‌ها و سمینارهای مختلفی را در سراسر ایالات متحده برگزار کرده و کتاب‌های زیادی در رابطه با استرس، اضطراب، افسردگی و... نوشته است.

امتیازات

کتاب گندزدایی از مغز از سایت گودریدز امتیاز 3.4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب گندزدایی از مغز

خوانایی کتاب و روان بودن 
همۀ افراد نیازی به درمان جدی یا مراجعه به روانشناس ندارند و می‌توانند تنها با خواندن یک کتاب و بررسی چند راهکار اساسی در زندگی به سلامت روانی برسند. اگر در زندگی آسیب دیده‌اید با کتاب گندزدایی از مغز می‌توانید دوباره خود را بازسازی کنید و زندگی‌ای جدید بسازید و یاد بگیرید که چطور خود را با افسردگی و اضطراب سازگار کنید. فیث جی هارپر به جای تمرکز بر برچسب‌های بیماری‌ روانی مثل اضطراب، افسردگی و اختلال اضطراب پس از سانحه و غیره، از علم استفاده می‌کند تا به شما توضیح دهید هنگام تجربۀ این احساسات چه اتفاقی می‌افتد و این‌که چگونه می‌توانید به روشی سازنده با آن‌ها کنار بیایید. کتاب گندزدایی از مغز بسیار راحت‌خوان و مملو از تصاویر گرافیکی جالب و گزینه‌های درمانی گوناگون است. کتاب گندزدایی از مغز مملو از پیشنهادات مفید برای مقابله با آشگفتی‌های ذهنی است که معمولا در اثر ضربه‌های روحی و عاطفی و سایر حوادث ناگوار گذشته ایجاد می‌شود.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
اگر سرعت مطالعه‌تان 300 کلمه در دقیقه است می‌توانید کتاب گندزدایی از مغز را طی ۲ ساعت به طور کامل مطالعه نمایید.

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند را نیز بخوانید.


نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    یکی از کتاب های جذاب و آموزنده‌ست. مطالعه‌ش کمک میکنه تا به افکارمون نظم بدیم👌

  • تصویر کاربر

    • مهدی شیرزادی
    • پاسخ به نظر

    اول فکر میکردم از کتابهای روانشناسی زرد باشه ولی دیدم برعکس فقط روانشناسی را با یک دیدگاه طنز و جالب بیان کرده که خیلی زیبا بود

  • تصویر کاربر

    • معین موسوی نژاد
    • پاسخ به نظر

    کتاب فوق العاده شیرین و خواندنی یادتون نره این کتاب جزو لیست پرفروش ترین های آزمان بوده و با ساده ترین و خنده دارترین کلمات عملکرد مغز و آسیب هایی که ممکنه ناخواسته به روح و روان ما وارد بشه همراه با راه حل میگه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی