30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

(2)
نویسنده:

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1374

علاقه مندان به این کتاب
36

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

انتشارات شمعدونی منتشر کرد:
در فروشگاه، در خیابان، در مدرسه و دانشگاه و یا حتی در زندگی خصوصی و خانواده هر روز با دروغ مواجهه می‌شویم. از کجا بفهیم شخصی که به تازگی با او آشنا شده‌ایم تا چه اندازه با ما صادق است؟ ما چگونه باید در موقعیت‌های مختلف و در مکان‌های گوناگون دروغ را از حقیقت تمیز دهیم؟ این کتاب به ما می‌آموزد با تحلیل رفتار دیگران از خود در برابر دروغ‌گویان و سودجویان محافظت کنیم. خواندن این کتاب سرنخ‌هایی از رفتار دیگران به ما می‌دهد که ما را به کشف حقیقت نایل می‌کند. ما تبدیل به کارآگاهان جنایی و بازپرس‌های خبره‌ای می‌شویم که می‌توانیم صداقت دیگران را ارزیایی کنیم. ما از طریق شناسایی تیپ‌های شخصیتی، حرکات بدن، جهت نگاه‌ها، شیوه بیان، ساختار و جمله‌بندی واژگان، حرکات غیرارادی و نامحسوس بدن و دقت در جزییاتی از این دست، به چنین موفقیتی نایل می‌شویم. هرچند نباید از یاد ببریم که فقط خواندن این کتاب کافی نیست و تسلط بر دانسته‌های کتاب با تمریناتی که در هر فصل گفته شده ممکن می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب چگونه دیگران را روانکاوی کنیم اثر جاشوا مور و بازیل فاستر

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

چگونه دیگران را روانکاوی کنیم از سایت آمازون امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم:

کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم اثر جاشوا مور و بازیل فاستر است و اولین‌بار در سال 2018 منتشر شد. نویسندگان در این کتاب به شما کمک می‌کنند با تحلیل تیپ‌های شخصیتی و شخصیت‌شناسی افراد و با یادگیری زبان بدن، افکار دیگران را مانند روانکاوی حرفه‌ای بخوانید. ویژگی مثبت و برجستهٔ این کتاب تمرین‌های آن است که به شما کمک می‌کند با دقت بر روی مباحث مطرح شده به پیش بروید و با تکنیک‌های معرفی‌شده در کتاب آشنا شوید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه احساس درونی دیگران را درک کنید و فریب کسی را نخورید؟ حتی اگر قبلاً سعی نکرده‌اید که ذهن افراد را بخوانید و از نیت واقعی آن‌ها مطلع شوید و راست‌ودروغ‌شان را تشخیص دهید، این کتاب را بخوانید چون این کتاب یک راهنمای مناسب برای تمام افراد است. این کتاب را بخوانید تا دیگر فریب افراد دروغگو و متظاهر را نخورید.

جملات درخشانی از کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم:

«این روزها دیگر با تکیه بر سحر و جادو نمی‌توان ادعا کرد که فلان همکارتان سعی دارد حرکتی زیرکانه را به‌منظور ارتقای شغلی انجام دهد. امروز ما از دانش محض و روش‌های اثبات‌شده برای شناسایی مظنون‌های بالقوه و ارزیابی رقابت استفاده می‌کنیم. با تقویت شم ذاتی و غریزی، همچنین با بهره‌گیری از حقایق علمی و روش‌های روان‌شناسی معتبر و رسمی برای کشف دروغ و فریب، به‌سادگی می‌توانیم با اتکا به یک جلیقه ضدگلوله از خود در مقابل اطرافیانی که از دروغ‌هایشان مهمات جنگی ساخته‌اند، محافظت کنیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که به این گلوله‌های «دروغ» اجازه دهیم تا قفسه سینه‌مان را سوراخ کنند و اعتمادمان را از بین ببرند. بیش از هر چیز باید بر دفاع تمرکز کنیم؛ نه این‌که یاد بگیریم پس از صدمه دیدن چگونه با آن کنار بیاییم. ما موجوداتی اجتماعی و بنابراین، وابسته تعامل با دیگران هستیم؛ زیرا این تعامل بخش جدانشدنی بقای ما محسوب می‌شود. ما با کارفرمایان خود با احترام و با فرزندانمان با اقتدار رفتار می‌کنیم و رفتار ما با دیگر افراد، شیوه‌ای بین این دو است. اما برخی افراد از این چارچوب وابستگی انسان‌ها به تعامل با یکدیگر، فراتر می‌روند و به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند تا به آنچه از دیگران می‌خواهند و نیاز دارند، دست پیدا کنند. همه ما می‌توانیم به کمک دانش روان‌شناسی، اصول و اولیه‌ای را فرا بگیریم که از ما و کسانی که دوستشان داریم محافظت کنند.»

«پس از آن‌که چند روز را صرف مشاهده دیگران و چگونگی تعامل آن‌ها با یکدیگر کردید، برای مکالمه‌ای هدفمند برنامه‌ریزی کنید. برای این‌که بتوانید نیت اشخاص را هنگام حرف‌زدن با آن‌ها بخوانید باید بتوانید بدون آن‌که رشته کلام از کنترل شما خارج شود یا مشکوک و عجیب‌وغریب به نظر برسید، دیگران را مشتاقانه و با جدیت ارزیابی کنید. برای شروع بهتر است با یکی از دوستانتان امتحان کنید و درباره موضوعی حرف بزنید که به آن مسلط هستید. توجه داشته باشید که موضوع مکالمه چندان اهمیتی ندارد و می‌توانید درباره هر چیزی صحبت کنید. اما هنگام گفت‌وگو سعی کنید به کنش‌ها و واکنش‌های طرف مقابل دقت کنید. آیا حرکت سرش صرفاً‌ یک نمود فیزیکی برای نشان‌دادن جهتی بود که به آن اشاره می‌کرد؟ یا مثلاً بالا انداختن شانه‌هایش صرفاً به این دلیل بود که از آن موضوع چیزی نمی‌دانسته است؟ این نشانه‌های به ظاهر کم‌اهمیت می‌توانند یگانه راهی باشد که بتوانید دروغ‌گویی دیگران را تشخیص دهید. اگر پی بردید که طرف مقابل معمولاً سرش را به سمتی برمی‌گرداند که درباره‌اش صحبت می‌کند و ناگهان بگوید که به سمت چپ می‌رود در‌حالی‌که سرش را به سمت راست برگردانده است، آن‌وقت باید بگوییم که بی‌شک در موقعیتی سخت قرار گرفته‌اید. هیچ نشانه‌ای را دست‌کم نگیرید. در طول انجام این تمرین می‌توانید گفت‌وگوهایی هدفمند را با موضوع‌های مختلف و دلخواه ترتیب دهید. مجبور نیستید که تمرکز خود را منحصراً روی شناخت یک نفر بگذارید.»

«شناخت شخصیت افراد می‌تواند انگیزه درونی رفتارهایی از آنان را برایمان آشکار کند که در شرایط عادی شاید متوجه آن‌ها نشویم. مثلاً اگر بدانید که دوست شما شخصیتی برون‌گرا دارد و درعین‌حال هم احساساتی است، می‌توانید حدس بزنید که سه‌شنبه گذشته به این دلیل دروغ گفته بود که برای حلقه روابط اجتماعی‌اش اهمیتی زیاد قائل است و از طرفی هم تمایلی نداشته که دوستانش را از خود ناامید کند. در تحقیقات پلیسی و همچنین در بررسی‌های شما انگیزه حرف اول را می‌زند. به این ترتیب که اگر یکی از قطعات پازل را نداشته باشید، امکان ندارد بتوانید آن را کامل کنید. شناخت شخصیت افراد هم قطعه‌ای از پازل است. در ابتدا به ام.بی.تی.آی یا شاخص شخصیت مایرز-بریگز اشاره‌ای می‌کنیم: ام.بی.تی.آی که به آزمون شخصیت هم معروف است، شخصیت افراد را از چهار جنبه مختلف بررسی می‌کند که در هر یک از‌ آن‌ها دو احتمال وجود دارد. اگر تصور کنید که هر یک از جنبه‌های شخصیتی دارای طیفی است، درک آن برایتان راحت‌تر خواهد بود. شخصیت یک فرد ممکن است در هر کجای این طیف قرار بگیرد. در این صورت، شانزده احتمال مختلف پیش روی ماست که البته نیازی نیست برای یادگیری تمام آن‌ها خود را به زحمت بیندازیم، زیرا برای رسیدن به هدف ما چندان اهمیتی ندارند. در ادامه به انواع مختلف شخصیت و طیف‌های آن اشاره می‌کنیم و چگونگی تشخیص رده‌بندی شخصیتی هر فرد را می‌آموزیم. این مسئله در تعیین شخصیت کسی که می‌خواهید او را ارزیابی کنید، بسیار مهم است.»

در کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم چه می‌خوانیم؟

این درست است که حس ششم یا همان شهود موقع تشخیص دروغ دیگر افراد به کمک شما می‌آید، اما اگر می‌خواهید واقعاً ذهن افراد را بخوانید، متوجهٔ قصد و نیت آن‌ها شوید و صد البته فریب نخورید، باید عمیق‌تر به کاوش بپردازید. کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم یک راهنمای عملی برای خواندن افکار دیگران است. این کتاب به شما کمک می‌کند جلوی دستکاری ذهنی افراد دیگر را بگیرید و با کمک تکنیک‌هایی مانند زبان بدن، نشانه‌های کلامی، حالت چهره و تیپ‌های شخصیتی متوجهٔ نیت‌ واقعیِ افراد شوید. با این‌که شاید انجام مثال‌های عملی کتاب کمی پیچیده و زمان‌گیر باشد، اما پس از پایان کار، شما یک حرفه‌ای خواهید شد و به‌راحتی متوجهٔ دستکاری، فریب یا حتی اضطراب دیگران می‌شوید.
با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید:
• با زبان بدن آشنا شوید؛
• تیپ‌های شخصیتی و انگیزه‌های آنان را بشناسید؛
• با انواع دستکاری ذهنی و نحوهٔ تشخیص آن‌ها آشنا شوید؛
• دروغ را تشخیص بدهید؛
• با لحن، الگوهای رفتاری و گفتاری و حتی نحوهٔ درخواست‌کردن از دیگران آشنا شوید؛
• با یک دروغگو مقابله کنید.

فهرست مطالبِ کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم:

• مقدمه
• فصل اول: تجزیه‌وتحلیل دیگران چه سودی دارد؟
• فصل دوم: تیپ‌های شخصیتی
• فصل سوم: خواندن زبان بدن
• فصل چهارم: دروغ‌های کاملاً ساختگی
• فصل پنجم: سرنخ‌های صورت
• فصل ششم: کلمات چگونه وقایع را شکل می‌دهد
• فصل هفتم: روانکاوی نزدیکان و اعضای خانواده
• فصل هشتم: روبه‌رو شدن با دروغ‌گوهای سرسخت
• یادداشت‌ها

اگر از خواندن کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی اولین اثر ندرا گلاور تواب روان‌درمانگر و مددکار اجتماعی آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه حدومرزهای رواب خود را مشخص کنید و در نتیجهٔ آن از سلامت روان خود مراقبت کنید.

•  چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند اثر رابرت ام ساپولسکی است. او در این کتاب تلاش می‌کند معنایی روشن از مفهوم مبهم استرس و اضطراب معرفی کند و این نکته را آموزش می‌دهد که چگونه انواع هورمون‌ها و بخش‌های مختلف مغز در پاسخ به استرس فعال می‌شوند.

•  وابستگی ممنوع اثر آندری ندلکو است. گرچه وابسته شدن در ذات انسان است، وابستگی اشتباه و کاذب صدمۀ جبران‌ناپذیری به شما خواهد زد. نویسنده در این کتاب با راهنمایی‌های عملی و کاربردی خود به شما نشان می‌دهد چطور وابستگی ناسالم را از بین ببرید و قدرت نه گفتن را پیدا کنید. 

دربارۀ جاشوا مور‌: نویسندهٔ کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

جاشوا مور نویسندهٔ تحسین‌شده‌ای است که مجموعه‌ای در مورد زندگی معنادار و درک خودِ واقعی نوشته است. او بیشتر دوران بزرگسالی و زندگی حرفه‌ای خود را وقف تحقیق و آموزش این‌گونه موضوعات به دیگران کرده تا همه بتوانند در زندگی خود به تعادل برسند. او همچنین به کشورهای زیادی سفر کرده و آموزش‌های مهمی در مورد مسائل مهم زندگی به افراد مختلف داده است. همکاران، دانشجویان و بیماران او بر توانایی او در توضیح موضوعات پیچیده به روشی ساده اما کاربردی و تأثیرگذار تأکید کرده‌اند. از پرفروش‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «طیف هوش هیجانی»، «من همدل هستم» و «فضایی برای مینیمالیسم بودن» اشاره کرد.

دربارۀ بازیل فاستر: نویسندهٔ کتابِ چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

بازیل فاستر حرفه‌اش را در منابع انسانی آغاز کرد و برای شرکت‌های پیشروِ جهانی در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، کالاهای تند مصرف (FMCG) و صنعت خودرو کار می‌کرد. او در حال حاضر یک مرکز حرفه‌ای را اداره می‌کند و در این مرکز به شرکت‌ها کمک می‌کند تا استعدادها را شناسایی کنند و افراد را آموزش دهند. او معتقد است انسان‌ها از طریق آموزش می‌توانند مهارت‌های مختلف مانند تندخوانی، حافظهٔ عکاسی و غیره را تقویت کنند.

چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی