تاریخ مصور بشر (گالینگور)

(10)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4052

علاقه مندان به این کتاب
51

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ مصور بشر

انتشارات آسیم منتشر کرد:
"تاریخ مصور بشر" روشن مى سازد كه انسان یعنى چه، انسان در زیست شناسى و تاریخ چگونه تعریف مى شود، بشر چه آینده اى دارد، و چه تلاشى براى رسیدن خود به درجه خدایان كرده است و مى كند.

١٠٠ هزار سال پیش دست كم شش گونه مختلف انسان در جهان مسكون زندگى مى كردند، اما اكنون فقط انسان خردمند باقى مانده است. چه اتفاقى براى گونه هاى دیگر افتاده است؟ و چه اتفاقى ممكن است براى ما بیفتد؟

"تاریخ مصور بشر" داستان پیدایش و تكامل انسان است. با خواندن این كتاب درك و فهم ما از "انسان" بالا مى رود.
نویسنده از راه بررسى نقش انسان رو به تحول در اكوسیستم جهانى گرفته تا ترسیم ظهور امپراتورى ها، ما را به این چالش وامى دارد تا در عقاید و اندیشه هاى رسمى دیرینه تجدید نظر كنیم، تحولات گذشته را به مسایٔل روز ربط دهیم و آنها را با هم بسنجیم، و حوادث منفرد را در بستر رویدادها و اندیشه هاى كلى بنگریم.

اگر مى خواهید بفهمید كه چرا ما همگى در تله رؤیاهاى مردگان تاریخ گرفتار آمده ایم، این كتاب پاسخگوى این معماى شما خواهد بود.

متن ساده و خوش خوان كتاب با تصاویر درخشان هنرمندانه آن براى خوانندگانى در تمام سنین مناسب است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تاریخ مصور بشر

تاریخ مصور بشر

صد هزار سال پیش، حداقل شش گونۀ مختلف از انسان‌ها بر روی زمین زندگی می‌کردند. اما امروزه تنها یک گونه باقی مانده و آن هوموساپینس‌ها، انسان خردمند یا همان ما هستیم. چه بلایی بر سر بقیۀ گونه‌ها آمد؟ و چه اتفاقی ممکن است برای ما بیفتد؟ کتاب تاریخ مصور بشر اقتباسی حماسی و رادیکال از کتاب پرفروش یووال نوح هراری با عنوان «انسان خردمند» است که به صورت مجموعه‌ای مصور و کمیک به چاپ رسیده است. هراری به عنوان نویسندۀ مشترک با هنرمندان مشهور کمیک دیوید وندرمولن و دنیل کاساناوه همکاری کرد و کتاب تاریخ مصور بشر را در سال 2020 به چاپ رساندند. قصد نویسنده و همکارانش این بود که داستان نوع بشر را به گونه‌ای بازگو کنند تا هم بزرگسالان و هم نوجوانان و جوانان را مجذوب کتاب کنند. 

معرفی کتاب تاریخ مصور بشر اثر دیوید وندرمولن و دنیل کاساناوه 

کتاب تاریخ مصور بشر اثر دیوید وندرمولن و دنیل کاساناوه با ترجمۀ جواد سروش کتابی تاریخی و مصور از سرنوشت بشر است. تاریخ مصور بشر خواننده را به سفر همه‌جانبه‌ای به تاریخ گونۀ انسان می‌برد و بر بزرگ‌ترین نقاط عطف سرگذشت بشر پرتو می‌افکند. در این کتاب یووال از ما دعوت می‌کند تا همراه با تعدادی از جهانگردها مثل خواهرزادۀ خودش زوئی، زیست‌شناس مشهور پروفسور ساراسواتی، کارآگاه ریگ لوپز و ابرقهرمان اصلی دکتر فیکشن سوار سمت وحشی و ناگفتۀ تاریخ شویم. آن‌ها وارد دنیایی وسیع می‌شوند و بعد عقب می‌نشینند تا به تصویر واقعاً بزرگ بشر یعنی کل تاریخ گونۀ بشر نگاهی بیندازند. در قلب کاوش‌هایشان به چند سؤال مبهم برمی‌خورند. چگونه انسان اولیه تبدیل به فرمانروای سیاره شد و توانست اتم را بشکافد، به ماه پرواز کند و در کدهای ژنتیکی دست ببرد یا بمب اتم بسازد!

خلاصه داستان

یووال هراری مورخ مشهور در کتاب تاریخ مصور بشر، اقتباسی مصور و تمام رنگی از کتاب پیشگامانه‌اش «انسان خردمند»، داستان خلقت و تکامل نوع بشر را بیان می‌کند. در این کتاب نویسنده تولد بشریت و غلبۀ انسان‌ها بر حیوانات را بررسی کرده است. گسترش انسان خردمند از آفریقا شروع شد و به بقیۀ سیارۀ زمین رسید و انسان از حدود 70000 سال پیش ردپای اکولوژیکال از خودش به‌جای گذاشت. در بخش اول کتاب نویسنده به این پرداخته که چطور ما ماندیم و چطور شد که بقیۀ گونه‌های انسانی مثل نئاندرتال‌ها منقرض شدند. در بخش دوم نویسنده به داستان اساطیر پرداخته و معتقد است این داستان‌ها و افسانه‌ها ساخته شدند تا نظم جوامع انسانی حفظ شود. در بخش سوم نویسنده به ساختار خانواده و زندگی اجتماعی در عصر حجر پرداخته و این نظریه مطرح می‌شود که آیا شکارچی‌ها و خوراک‌جوهای عصر حجر زندگی راحت‌تر و خوشایند‌تری نسبت به ما داشته‌اند؟ در آخر هم نویسنده به این نکته اشاره کرده که انسان‌ها تبدیل به خطرناک‌ترین قاتل‌های زنجیره‌ای زیست بوم و کرۀ زمین شده‌اند.

خواندن کتاب تاریخ مصور بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تاریخ مصور بشر طوری طراحی شده تا نه تنها بزرگسالان، جوانان و نوجوانان را مجذوب خود کند بلکه کسانی محو خواندن کتاب می‌شوند که اصلاً علاقه‌ای به کتاب‌های علمی و تاریخی ندارند.

درباره نویسنده کتاب تاریخ مصور بشر

کتاب تاریخ مصور بشر

یووال نوح هراری در سال 1976 متولد شد. او روشنفکر، مورخ و استاد گروه تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است. او نویسندۀ پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی محبوب از جمله «21 درس برای قرن 21» است. او در نوشته‌هایش به بررسی ارادۀ آزاد، آگاهی، هوش، شادی و رنج بشر می‌پردازد. 

دیوید وندرمولن در سال 1968 به دنیا آمد و نویسندۀ بلژیکی کتاب‌های کمیک است. او در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا و سپس در دانشکدۀ تاریخ هنر و باستان‌شناسی بروکسل تحصیل کرد. دنیل کاساناوه در سال 1963 در فرانسه به دنیا آمد. او دیپلم هنرهای زیبا را در ریمز گرفت و زمانش را بین تصویرسازی، صحنه‌نگاری و کتاب‌های کمیک تقسیم کرد. کارهای کاساناوه گسترده است و او هم برای کتاب‌های کودکان تصویرسازی می‌کند و هم برای مطبوعات کارتون می‌کشد. او بیشتر با دیوید وندرمولن به صورت مشترک کار می‌کند و اخیراً این دو هنرمند مجموعۀ دو قسمتی شلی (کمیک اروپایی به زبان انگلیسی)‌ را ساخته‌اند که در آن زندگی پرسی بیش و مری شلی را بررسی می‌کنند.

واکنش ها به کتاب تاریخ مصور بشر

بیل گیتس و باراک اوباما به همه خواندن کتاب تاریخ مصور بشر را توصیه کردند. بیل گیتس دربارۀ کتاب تاریخ مصور بشر گفت: «نگاهی گیرا و طنزآمیز به تاریخ بشر... وقتی این کتاب را به دست گرفتید دیگر نمی‌توانید آن را زمین بگذارید.»

باراک اوباما، رئيس جمهور سابق آمریکا نیز دربارۀ کتاب تاریخ مصور بشر گفت: «تاریخ مصور بشر کتابی است پرکشش و تأمل برانگیز... و به شما این درک و بینش را می‌بخشد که چه مدت زمان اندکی را در این کرۀ خاکی به سر برده‌ایم، چه مدت کوتاهی از پدید آمدن چیزهایی مثل کشاورزی و علم می‌گذرد و چرا نباید آن‌ها را دست کم بگیریم.»

امتیازات

کتاب تاریخ مصور بشر از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

چاپ اول کتاب تاریخ مصور بشر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز و پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی شد.

تحلیل سی بوک از کتاب تاریخ مصور بشر

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب تاریخ مصور بشر با تصاویر تمام رنگی و متنی مختصر و آسان برای بزرگسالان و جوانان و حتی نوجوانان به یک اندازه جذاب است. کتاب تاریخ مصور بشر در واقع سرگذشت انسان به زبان ساده و به روایت تصویر و کمیک است. این کتاب از پیدایش اولین گونۀ انسان شروع می‌شود و به عصر معاصر می‌رسد.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 300 کلمه در دقیقه،‌ حدود 4 ساعت و 7 دقیقه طول می‌‌کشد تا کتاب تاریخ مصور بشر را به صورت کامل مطالعه نماید. 

شرایط تهیه کتاب 
برای خرید کتاب تاریخ مصور بشر با تخفیف ویژه به سایت فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک مراجعه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • بابک گل رضایی
    • پاسخ به نظر

    کتابی مصور با موضوعی بسیار جذاب که موجب کنجکاوی واقعی برای نوجوانان خواهد شد.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی